Samsung plasma vindt geen digitale kanalen (UPC)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Zoals jullie misschien weten heeft UPC onlangs besloten iedere UPC-abonnee een deel van het zenderaanbod onversleuteld digitaal aan te bieden. De enige vereiste is een televisie met een DVB-C-tuner. Een los kastje is dus niet meer nodig om digitale TV te ontvangen.

Dit nieuws verheugde mij, want ik vind dat UPC-kastje maar ellendig en mijn televisie beschikt volgens de specificaties over een DVB-C-tuner. Het betreft een Samsung PS50C550. Ik heb daarom de coaxkabel direct in de televisie gestoken om vervolgens de televisie opnieuw zenders te laten zoeken via het menu 'automatisch opslaan'. Vervolgens moet daar een aantal gegeven worden ingevuld. Het betreft het netwerk-ID, frequentie, modulatie en de symboolfrequentie. Deze gegevens heb ik op de UPC-website opgezocht en dit is wat ik heb gevonden:

Netwerk-ID: 43142 (Gelderland)
Frequentie: 164000 KHZ
Modulatie: 64 QAM
Symboolfrequentie: 6900 KS/s

Nadat ik de gegevens invul kies ik 'zoeken' en het zoeken begint. Tot dusver gaat het goed. Maar nadat het zoeken voltooid is zijn er nul zenders gevonden. Hoe is dit mogelijk? Analoog ontvang ik alle zenders overigens probleemloos, dus een probleem in bekabeling durf ik uit te sluiten. Ik vermoed dat het probleem bij de televisie ligt, maar ik heb zojuist de firmware geüpdatet (laatste firmware van Samsung-website gedownload) en nog steeds niks.

Heeft iemand misschien nog een idee over wat ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat is inderdaad vreemd, maarrrrr... analoog is niet digitaal. ZIt jouw tv achter een splitter? Zo ja, is deze retourgeschikt? Krijg je wel digitaal signaal rechtstreeks op de wandcontactdoos?

Zomaar een paar vraagjes :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Nu online
Bedankt voor je reactie. Ik ben enkele dagen verhuisd van een studentenkamer (ook UPC-gebied) terug naar mijn ouderlijk huis. In de studentenkamer lukte het niet en nu ook niet. In de studentenkamer kan ik me voorstellen dat een simpele splitter het probleem is geweest. Echter, op de televisie van mijn ouders in de woonkamer is het op dezelfde manier wel gelukt. Ik woon zelf in een appartement (aanbouw aan het huis, dus zelfde adres en aansluiting) en daar lukt het dus met mijn televisie niet. Het lijkt me niet aannemelijk dat mijn aansluiting van een andere (simpelere) splitter komt, maar het is het proberen waard om mijn televisie proberen aan te sluiten op de aansluiting in de woonkamer bij mijn ouders. Erg prettig is het niet om te zeulen met die televisie, maar het zou wel uitsluitsel geven.

Wat bedoel je overigens met 'digitaal signaal rechtstreeks op de wandcontactdoos'? Hoe zou ik dat moeten controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514499

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Anoniem: 514499 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:58:
[...]

Het eerste dat mij te binnen schiet, heb je al op firmware updates voor je Samsung gecontroleerd??
Heeft ie al gedaan, staat in de openings post.

Heb zelf het idee dat de tv niet in staat is de index te tunen, dwz via de instelling die je maakt de kanaallijst binnen te halen. Probeer de tv de hele band te laten zoeken, zoals je dat bij analoog ook doet. Dan moet de tv zeker wat vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514499

Op verzoek verwijderd

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 514499 op 08-05-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:14
Zie hier
Kitano in "UPC Digital TV - Deel 6"

[ Voor 74% gewijzigd door pacificocean op 08-05-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Precies wat ik zeg, de hele band handmatig afzoeken. Dat moet lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Nu online
Ah, de landsinstelling wijzigen van 'Nederland' naar 'Ander' zorgt dat er meer zoekopties worden getoond. Het lijkt op mijn televisie onmogelijk om slechts de zenders op te slaan die door UPC ongecodeerd zijn vrijgegeven en automatisch in de goede volgorde te krijgen. Ik heb werkelijk alle trucjes toegepast die ik in de verschillende fora heb gevonden. Ik heb nu wel een volledige scan kunnen uitvoeren en er zijn nu meer dan 300 zenders gevonden. Vervolgens heb ik handmatig de gewenste zenders naar voren gehaald en in de correcte volgorde gezet. Bedankt voor de tips!

Echter, SBS6 mist in de lijst. SBS6 COD en SBS6 HD staan in de lijst, maar die zijn allebei gecodeerd. Ik wil deze zender dus nog handmatig toevoegen. In het menu 'handmatig opslaan' moet ik een frequentie, de modulatie en symboolfrequentie opgeven. Hoe weet ik nu welke frequentie ik voor een specifieke zender moet kiezen? Ik heb wel een frequentielijst gevonden van UPC (http://digitaletvinfo.blo...codeerde-zenders-upc.html) maar in die tabel staat een kolom met transpondergetallen en die kan ik weer niet ingeven op de televisie. Daarnaast kan ik niet achterhalen bij welke transponderwaarde SBS6 is ondergebracht.

Wat is de correcte manier om deze zender handmatig toe te voegen?
Pagina: 1