Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBnl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06 09:31
Hallo tweakers,

Bij mij thuis heb ik de laatste tijd last van een wegvallende netwerk verbinding via zowel de wifi als de kabel. Het gekke is dat ik voorheen geen problemen had met het netwerk en dat de verbinding wegvalt bij zowel de wifi als een direct aangesloten kabel.

De situatie is als volgt, ik woon antikraak in een kantoorpand. De Ziggo komt hélemaal aan de andere kant van het kantoor binnen waar ook het modem staat. Ik heb daarom 80m-90m netwerkkabel aangeschaft en zelf de pluggen erop gezet. Deze kabel is vervolgens in mijn kamer aangesloten op een Sitecom wl-130 range extender die dienst doet als acces point.

De Sitecom geeft ook een constant signaal door van ong 40-50 dbm (gemeten in inSSIDer). Dus ik denk niet dat die het probleem is. Ik heb ook een andere AP aangesloten en had daar hetzelfde probleem mee.

Mijn gevoel zegt met dat ik destijds de pluggen niet helemaal goed heb aangesloten, maar wat ik gek vind is dat ik hier een paar weken geleden nog geen last van had.. Ik heb zelf geen krimptang tot mijn beschikking maar ga deze lenen om nieuwe pluggen aan te sluiten. Maar misschien is dat het probleem helemaal niet omdat hij het eerst gewoon goed deed..

Hebben jullie enig idee wat deze irritante storing zou kunnen veroorzaken?
Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:07
Kleurencodering misschien niet goed, dit levert storingen op. Welke kleurcodering heb je gebruikt, wat voor soort kabel? Misschien de UTP kabel iets te ver gestript? Raken de UTP aders het uit einde van je plug wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Klinkt als het te ver strippen. Na een tijdje oxideeren de aders die je beschadigd hebt en daar heb je je storing. Als je pingt van de ene locatie naar de andere locatie; krijg je dan timeouts etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBnl
bedankt voor de reacties!

Als ik ping naar het modem dan varieert de tijd tussen de 1 en de 125 ms. Doorgaans tussen 1-3 ms, af en toe een piek van 100-125 ms.

De kleurcodering is wit-bruin, bruin, wit-groen, groen, wit-blauw ,blauw, wit-oranje, oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:40

SambalBij

We're all MAD here

Het gaat mis met je aderparen...
De aderparen zijn de volgende pinnen: 1-2; 3-6; 4-5; 7-8
Juiste kleurvolgorde (als je aan de onderkant van de stekker kijkt (waar de pinnen zitten)) is:
oranje-wit; oranje; groen-wit; blauw; blauw-wit; groen; bruin-wit; bruin.

edit: zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Has9Qs4huaq21RR5G0WoD8Ij/full.gif

Je gebruikt nu (2 middelste pinnen op de connector) de aders groen en wit-blauw samen als paar, en die zijn niet samen getwist, wat zorgt voor erg veel storing op de verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door SambalBij op 08-05-2013 00:04 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBnl
Bedankt voor de uitleg, zorgt voor veel verduidelijking! Ik dacht altijd dat paren bestonden uit dezelfde kleuren bijv wit-bruin; bruin etc.

Ik ga vandaag opzoek naar een krimptang, ik weet wel nog dat ik vorige keer erg zat te pielen om de aders goed en gelijkmatig op hun plek te krijgen. Zijn daar nog bepaalde handigheden voor die ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 10:49
Zorg naast bovenstaande ook voor een goede trekontlasting, zorg er dus voor dat het palletje wat de kabel klemt (aan de achterkant van de RJ45 connector) de kabel goed klemt op de mantel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Zelf kabels krimpen blijft ook wel een drama als je het niet vaak doet. Als je het echt maar voor 1 kabel doet zou ik je aanraden om gewoon 2 wanddozen te kopen en het met een lsa-punchtool te doen, kost 2x8 + 5 euro ofzo. En dan nog 2 patchkabels ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:07
TheBnl schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:28:
Bedankt voor de uitleg, zorgt voor veel verduidelijking! Ik dacht altijd dat paren bestonden uit dezelfde kleuren bijv wit-bruin; bruin etc.

Ik ga vandaag opzoek naar een krimptang, ik weet wel nog dat ik vorige keer erg zat te pielen om de aders goed en gelijkmatig op hun plek te krijgen. Zijn daar nog bepaalde handigheden voor die ik kan gebruiken?
Geen tips, als je het echt wilt leren, koop een rol kabel en 200 RJ45 pluggen :p Hierna zal je het wel goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Ik probeer de aders altijd in de juiste volgorde tussen mijn vinger te houden (en even plat te knijpen), dan schuif je ze vrij eenvoudig in de stekker.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024

Ik heb inmiddels ook 20 crimps achter de rug :+

Wat helpt is om de aderparen eerst lang te laten; op volgorde leggen, daarna 'wikkelen' (beetje draaien met de aders die op volgorde liggen en de boel een keer om een schroevendraaier heen trekken (of een ander rond object). Dan blijven de aderparen goed in de richting liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:40

SambalBij

We're all MAD here

Dat is ook wel zo, alleen liggen in de connector de 4 aderparen niet netjes naast elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vl4zC9awQYUSpmbSQEUcF3Mb/full.jpg

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBnl
Volgens mij is het gelukt! Er is op het moment geen last van een haperende verbinding.
Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1