Internet dips, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-12 19:03
Allereerst een excuses voor de vast enorme n00b vraag.

Ik heb problemen met mijn netwerk thuis, samengevat heb ik wel een connectie met mijn WiFi, maar krijg ik van tijd tot tijd geen internet door. Ik heb een Ziggo kabelmodem (Motorola, alleen modem, geen Wifi) en daar hangt een Sitecom WL-351 router (andere naam is 300N) aan. Er hangt een bekabelde NAS aan, daar geen problemen mee, als ik een laptop aan de router hang via een kabel heb ik ook geen problemen.

Die komen bij de WiFi. Af en toe valt het internet volledig weg, maar blijft het signaal / connectie in stand. Na een seconde of 10 start het weer en gaat het weer prima (sites laden weer). Ik heb alle 13 kanalen geprobeerd, zonder resultaat, ander netwerk ingesteld met andere inloggegevens, geen oplossing. Alle firmwares zijn up to date. Zelfs het signaal door een versterker gehaald (zal vast geen verschil maken) maar ook daar geen oplossing in gevonden. Volgens Ziggo is het signaal naar mijn modem stabiel en ik krijg geen modem/router van ze (wilde een Cisco, maar daar moet ik nog lang op wachten..) Ik heb met een android telefoon een WiFi analyser gedownload en deze geeft een nette stabiele waarde van -60 dBm aan.

Nou denk ik zelf dat mijn router het probleem is en ik wil deze vervangen voor een andere (Sitecom WLR-5100 of een Linksys EA45000) ook omdat ik vanaf de NAS, via de router, wil streamen naar mijn televisie (films) maar ik wil niet zinloos 100 euro voor een nieuwe router uitgeven zonder dat ik zeker weet dat het probleem dan opgelost is..

Wat denken jullie, zal een nieuwe router de oplossing zijn voor deze dips of zit er meer achter wat ik in mijn huidige setup kan aanpassen zodat het stabiel loopt

Alvast bedankt!

edit: Via Cisco Network Magic zie ik ook dat het internet wegvalt, maar de connectie blijft. Daar op 'herstel internetverbinding' drukken zorgt ervoor dat het (tijdelijk) opgelost is

[ Voor 5% gewijzigd door Holk op 07-05-2013 20:35 ]

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Valt het draadloos signaal op alle laptops/mobiele devices weg? Wat je nog zou kunnen doen is de wireless drivers van je laptop updaten.

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:31
Ik zou eens een andere router proberen, bijv. een van de buurman. Als je hiermee geen problemen meer hebt, weet je dat het aan de router ligt en kan je een nieuwe kopen.

No one is listening until you fart

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Veel netwerken in de buurt?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je hebt vanalles geprobeerd, maar nogsteeds geen test waarmee je de router uitsluit. Verbind je PC/Laptop eens een avondje bedraad aan het modem, en kijk of het probleem zich dan ook voordoet. Als het dan namelijk niet gebeurt dan weet je dat het aan de router ligt ;)

• Holk
Ik heb inSSIDer even geraadpleegd en er zitten slechts 5 andere netwerken die m'n laptop kan vinden. Er zit er 1 op hetzelfde kanaal en die is erg zwak, dus ik denk niet dat deze veel invloed heeft. Ik zit op kanaal 1 en de 2 sterkste zitten op 7 (had ik eerst totdat de buurman dit kanaal ook ging gebruiken...) en op 12, dus daar heb ik geen last van.
ThinkPadd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:22:
Je hebt vanalles geprobeerd, maar nogsteeds geen test waarmee je de router uitsluit. Verbind je PC/Laptop eens een avondje bedraad aan het modem, en kijk of het probleem zich dan ook voordoet. Als het dan namelijk niet gebeurt dan weet je dat het aan de router ligt ;)
Ik heb zondagavond een uur naast de kattenbak in de meterkast gezeten met een kabel aan m'n laptop en toen had ik geen problemen.

Ik ga even een router regelen, kijken of het dan opgelost is

• Holk
Nou, ik denk toch dat de router ral is. Boven (meter of 8 van de router) heb ik wel bereik, maar geen internet. Lijkt dus op dat de router wel een wifi connectie aan gaat, maar het internet niet goed door geeft. Terug op fabrieksinstellingen helpt niets. Als jullie nog een oplossing kunnen bedenken zou ik erg dankbaar zijn, maar ik denk dat het een nieuwe router gaat worden...

Tussenvraag, kan een Linksys EA4500 gebruikt worden in combinatie met een Sitecom rangeextender?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Wat bij mij te binnen schiet is; waar staat je router? Staat deze uit de meterkast en vrij van andere metalen dingen (zoals leidingen e.d.)
En heb je in de omgeveving een magnetron en/of draadloze telefoon (vaste lijn) staan. Die kunnen nog wel eens roet in het eten gooien.

Leesvoer voor de "ideale" plaats voor een router. :P

• Holk
*gaat weer verbouwen*

Ik heb de zooi verplaatst omdat ik van de nas wilde streamen naar de televisie, maar misschien heb ik daarmee wel alles op een plek gezet waar het niet ideaal is..
Pagina: 1