Crosshair III HD6850 AMD Phenom II x4 960T

Pagina: 1
Acties:

• thenlownager
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-02 13:33
Ik val meteen met de deur in huis.

Mijn pc specs :
-Cooler master 550W voeding
-Amd Phenom II x4 960T CPU
-Sapphire Radeon HD6850 1GB
-Crosshair formula III
-Seagate 750GB harde schijf
-OCZ 4GB (2x2GB) ddr3 met heatspreader ''OCZ3RPR13334GK''
-DVD reader/writer van super writemaster.

Mijn probleem gaat als volgt, de pc kan normaal opstarten (lukt niet altijd even goed).
Maar na een tijd in windows te draaien valt het beeld weg en blijft al de rest nog draaien (qua fans).
Er komt volgende error op te staan ''No signal''.

Voordat de 960T in de pc aanwezig was, zat er een x2 B55 in, hiermee had ik ook af en toe problemen (lees veel minder problemen dan nu....) maar dat was dan een pc freeze en niet de ''no signal'' error.
Voor de rest is er niets in de pc veranderd.

Wat heb ikzelf al ondernomen?

-Andere GPU (lost het probleem niet op)
-Ander slot voor de GPU, met beide kaarten getest (lost het probleem niet op)
-Ram van sloten gewisseld, alleen en per 2, alsook memtest buiten windows laten draaien zonder enige error.
-CPU schoongemaakt (thermal paste eraf, geen oplossing voor het probleem)
-Ik heb geen andere voeding, maar denk ook niet dat het daar aan ligt.
-PC booten zonder USB, of andere onnodige componenten (gaf geen oplossing)

Dit weekend draaide de computer precies wel normaal, bij MSI kombustor viel de PC niet uit, terwel dit nu het probleem is, zodra het programma draait krijg ik de no signal error
MW3 draaide ook zeer soepel gedurende het weekend, nu kan ik niet eens MW3 opstarten of de pc valt uit.
Hetzelfde geldt voor prime95, pc geeft meteen no signal error aan.

Heeft er iemand nog iets dat ik kan proberen om een onderdeel uit te sluiten, want voorlopig kan ik niet met zekerheid zeggen of het cpu/mobo/gpu is..

EDIT : Vandaag kreeg ik na de no signal error 1x lange beep en 3x korte, wat wijst op de GPU.
Maar de 2e GPU die ik in bezit heb werkt 100% zeker en krijgt ook de no signal error.

[ Voor 4% gewijzigd door thenlownager op 07-05-2013 20:30 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 19:08

Nemesizz

Untouchable

Wat heb ikzelf al ondernomen?

-Andere GPU (lost het probleem niet op)
-Ander slot voor de GPU, met beide kaarten getest (lost het probleem niet op)
-Ram van sloten gewisseld, alleen en per 2, alsook memtest buiten windows laten draaien zonder enige error.
-CPU schoongemaakt (thermal paste eraf, geen oplossing voor het probleem)

-Ik heb geen andere voeding, maar denk ook niet dat het daar aan ligt.

-PC booten zonder USB, of andere onnodige componenten (gaf geen oplossing)
Grappig....voeding is nou juist het eerste waar ik aan denk wat het is.
Dat je fans blijven draaien zegt niet veel, die maken het niet uit of het nou 12V is of 10V wat over de lijn gaat ze blijven wel draaien. Maar onderdelen zoals een videokaart en processor houden er totaal niet van als je voltages teveel afwijken.

Ik zou dus toch op een of andere manier een andere (goede) voeding zien te vinden om mee te testen.
Eventueel kun je proberen met een multimeter te kijken wat er met je voltages gebeurt (12V, gezien je videokaart daar erg zwaar op leunt).

• thenlownager
oke, het klopt wat je zegt, maar de 2e videokaart is een http://www.nvidia.com/page/geforce_7300.html 7300 LE versie, deze zou niet veel WATT gebruiken vermoed ik?
ik kan nu niet eens meer in de BIOS booten om de voltages te zien, wat voorheen wel lukte zonder enige problemen.

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:57
Misschien eens de bios updaten / resetten?

Als dat niet werkt inderdaad eens een andere voeding gebruiken.

No one is listening until you fart

• thenlownager
Bios staat op de laatste versie, gereset heb ik ook reeds geprobeerd, zonder succes, heb zelfs al de mobo batterij vervangen.
Ik heb thuis een voeding liggen uit een oude pc, ik ga die eens testen, wie weet..

Voltages in bios : cpu 1.346
cpu/nb 1.177
cpu vdda 2.487
dram 1.568
ht voltage 1.204
nb voltage 1.105
nb 1.8 v 1.812
sb voltage 1.204
3.3v 3.416
5v 4.999
12v 12.347

EDIT : die oude voeding heeft geen kabels voor CPU stroom, alleen ;obo kabel en de rest molex

[ Voor 40% gewijzigd door thenlownager op 07-05-2013 21:13 ]

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

thenlownager schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:48:
oke, het klopt wat je zegt, maar de 2e videokaart is een http://www.nvidia.com/page/geforce_7300.html 7300 LE versie, deze zou niet veel WATT gebruiken vermoed ik?
ik kan nu niet eens meer in de BIOS booten om de voltages te zien, wat voorheen wel lukte zonder enige problemen.
Die videokaart verbruikt inderdaad niet veel, maar als je voeding stervende is kan die de piekspanning bij het inschakelen misschien al niet meer aan (dit heb ik wel vaker zien gebeuren).

Als je de PC 'opwarmt' (dus ondanks no signal, gewoon tijdje aan laat) vervolgens uit, meteen weer aan, krijg je dan wel weer beeld? (proberen met die Geforce, zo min mogelijk belasten, DVD/CD drives en andere overbodige dingen er even af).
Soms wil een voeding wat beter werken als die is opgewarmd (blijft nog instabiel, maar vaak net stabiel genoeg om te starten).

Voltages kun je ook meten met een multimeter (is zelfs handiger, kun je een eventuele dip zien bij het inschakelen).
Misschien eens de bios updaten / resetten?
BIOS update wanneer je system instabiel is en je de oorzaak nog niet weet is ten zeerste af te raden.
Als je PC om wat voor reden crashed tijdens een update zit je met een mooie dure paperweight (de beschermingsopties tijdens flashen werken niet altijd).

• thenlownager
Soms start hij met moeite op, als hij al wat warmer is start hij meteen.
Ik ben niet in het bezit van een multimeter, maar ga proberen een andere voeding vast te krijge, kan ik meteen zien of dit het probleem is.

• thenlownager
EDIT : ik heb vandaag een nieuwe PSU gehaald, 1e keer opstarten kreeg ik weer no signal error toen hij net in windows was.
Daarna opnieuw geboot, prime 10 minuten stabiel gedraaid, en MSI kombustor 7.5 minuten stabiel, ik ben dus niet zeker of het probleem nu echt opgelost is...

EDIT 2: Pc is vastgelopen toen hij windows update aan het downloaden was, voor de rest waren er geen programma's open...

[ Voor 18% gewijzigd door thenlownager op 08-05-2013 17:56 ]

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Indien mogelijk, probeer de hardeschijf eens te testen met HDTune, even naar de SMART waardes kijken en eventueel een uitgebreide oppervlakte scan laten doen (puur om dingen uit te sluiten).

Wat is het merk en wattage van de nieuwe voeding overigens?

• thenlownager
Een Xilence voeding bij pc warehouse gehaald te leuven 550W dit moet het makkelijk trekken, normaal gezien zou ik zelfs moeten toekomen met 450w.
Ik hen een rma voor cpu aangevraagd dus die ga ik opsturen na HDD nog eens gecheckt te hebben en eventueel een ander moederbord getest te hebben (al kom ik niet makkelijk aan een 2e AM3 moederbord) en zien wat dat oplevert.

[ Voor 23% gewijzigd door thenlownager op 09-05-2013 10:18 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00

Shunt

Boe

De CPU zal het waarschijnlijk niet zijn. In mijn ervaring heb ik slechts een cpu gezien die dood was en die was ook gewoon dood en deed niets meer. Falende computers / problemen met reboots en vastlopers hebben in 90% van de gevallen eerder met een HDD te maken of moederbord dan iets anders.

Haal alles eens los hdds rand aparatuur behalve het brood nodige en gooi er eens een live dvd in met een linux distro. En kijk eens wat hij dan doet.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• thenlownager
Ok, ga dat zo even proberen, welke linux versie raad je aan?
Nog een beschrijving van het probleem, als ik de pc wil laten booten, gaan de lichtjes van het mobo niet eens branden (die van CPU, RAM, HDD, GPU etc geen een!) en krijg geen beep! (normaal beept hij 1x als hij gewoon opstart).
Is dat ook iets duidelijks, vb mobo iets mis mee? of kan dat niet met zekerheid gezegd worden?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00

Shunt

Boe

Je kan het nooit met zekerheid zeggen maar dit klinkt dan eerder als een mobo probleem. Maar het kan al iets geks zijn als een sata kabel die intern sluiting maakt (zelf mee gemaakt) Probeer het geheel eens aan te sluiten met alleen cpu moederbord geheugen video kaart en scherm. Wat doet hij dan?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• thenlownager
zal het zo eens testen, hij draait nu chkdsk na een reboot, dus buiten windows draait dit neem ik aan? en loopt tot dusver niet vast..
EDIT : chkdsk is klaar, geen fouten in de HDD gevonden.

[ Voor 17% gewijzigd door thenlownager op 09-05-2013 13:39 ]

• thenlownager
Ik heb een cd gevonden met backtrack3 op, ook hierop loopt hij vast...

Pc helemaal uit elkaar gehaald, terug in elkaar gezet.
Msi kombustor draait perfect stabiel 30+minuten. (zie foto)
http://i40.tinypic.com/rsx07k.png (foto van msi kombustor)
http://i40.tinypic.com/2cxjlsn.png (foto prime 95)
http://i39.tinypic.com/9sazdl.png (foto prime + kombustor)

Het probleem lijkt opgelost te zijn, volgens mij waren het de moederbord schroefjes die niet goed zaten..
mocht het zijn dat hij weer een bluescreen/no signal error krijgt of wat dan ook, dan maak ik wel een nieuw topic aan, iedereen bedankt voor de hulp!

[ Voor 130% gewijzigd door thenlownager op 09-05-2013 17:23 ]

Pagina: 1