Ik dacht vandaag is even wat aan mijn kabel management te doen, want het was een beetje een zooitje
Dus ik heb de kabels van de router er even uitgehaald en weer opnieuw ingedaan(wrt320n)
en ook bij de modem(ubee ziggo).
Toen ik de kabels er weer indeed deed plotseling mijn internet niet meer.
Ik heb daarom de routers gereset en opnieuw ingesteld en het internet werkte weer dacht ik.
Het internet werkt nu goed op mijn desktop die met een kabel is aangesloten. Hier krijg ik een 217.xxx.xxx.xxx ip adres en heb hiermee geen toegang tot de router.
Met mijn laptop de draadloos is aangesloten heb ik exact hetzelfde wel een ander 217.xxx.xxx.xxx ip adres.
op mijn andere laptop krijg ik een 192.xxx.xxx.xxx ip adres en hier heb ik wel toegang tot de router, maar niet tot het internet.(beperkte verbinding)
Alle pc's werken op windows 8
Hoe heb ik alles aangesloten
een netwerk kabel van de ubee modum zit in poort 1 van de router.
De desktop zit op poort 2 en de laptops bijde draadloos.
ik heb de standaard dingen al gedaan aan/uit e.d.
- opnieuw gereset zodat ik alles weer opnieuw moest instellen
de router staat op dhcp en dat heeft altijd gewerkt. ip range vanaf .105.
De router krijgt ook geen ip adres van de modum maar de 2 pc's wel die op de router zijn aangesloten
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
alvast bedankt.
Dus ik heb de kabels van de router er even uitgehaald en weer opnieuw ingedaan(wrt320n)
en ook bij de modem(ubee ziggo).
Toen ik de kabels er weer indeed deed plotseling mijn internet niet meer.
Ik heb daarom de routers gereset en opnieuw ingesteld en het internet werkte weer dacht ik.
Het internet werkt nu goed op mijn desktop die met een kabel is aangesloten. Hier krijg ik een 217.xxx.xxx.xxx ip adres en heb hiermee geen toegang tot de router.
Met mijn laptop de draadloos is aangesloten heb ik exact hetzelfde wel een ander 217.xxx.xxx.xxx ip adres.
op mijn andere laptop krijg ik een 192.xxx.xxx.xxx ip adres en hier heb ik wel toegang tot de router, maar niet tot het internet.(beperkte verbinding)
Alle pc's werken op windows 8
Hoe heb ik alles aangesloten
een netwerk kabel van de ubee modum zit in poort 1 van de router.
De desktop zit op poort 2 en de laptops bijde draadloos.
ik heb de standaard dingen al gedaan aan/uit e.d.
- opnieuw gereset zodat ik alles weer opnieuw moest instellen
de router staat op dhcp en dat heeft altijd gewerkt. ip range vanaf .105.
De router krijgt ook geen ip adres van de modum maar de 2 pc's wel die op de router zijn aangesloten
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
alvast bedankt.