Hallo iedereen!
Ik loop met deze vraag al een tijdje rond, en ik kan nergens echt antwoord vinden op deze vraag, zelfs google schijnt het niet te kunnen beantwoorden, dus vandaar dat ik maar hier kom voor een vraag.
Als ik alles goed begrijp van wat ik zover weet is dat er in een APU al een soort CPU en GPU zit en dat je als je een budget systeem wilt met een goeie APU al genoeg hebt voor een beetje game..
Maar nu vraag ik me tog af, wat is beter tussen deze 2 systemen? of waar hebben jullie opmerkingen over?
Ik gebruik mijn desktop vaak voor games (liever wel op full-HD maar niet op ultime graphics) en simpele video bewerking en het testen van van live video bewerking.
Systeem A: (alleen een APU)
Systeem B: (CPU en GPU)
Alvast bedankt!
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik weten wil. (ik kan af en toe aardig vaag zijn)
Martijn
Ik loop met deze vraag al een tijdje rond, en ik kan nergens echt antwoord vinden op deze vraag, zelfs google schijnt het niet te kunnen beantwoorden, dus vandaar dat ik maar hier kom voor een vraag.
Als ik alles goed begrijp van wat ik zover weet is dat er in een APU al een soort CPU en GPU zit en dat je als je een budget systeem wilt met een goeie APU al genoeg hebt voor een beetje game..
Maar nu vraag ik me tog af, wat is beter tussen deze 2 systemen? of waar hebben jullie opmerkingen over?
Ik gebruik mijn desktop vaak voor games (liever wel op full-HD maar niet op ultime graphics) en simpele video bewerking en het testen van van live video bewerking.
Systeem A: (alleen een APU)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-5800K Black Edition | € 109,40 | € 109,40 |
| 1 | ASRock FM2A85X Extreme4-M | € 66,20 | € 66,20 |
| 1 | Kingston HyperX KHX24C11T2K2/8X | € 59,90 | € 59,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 234,90 | |
Systeem B: (CPU en GPU)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-4100 Black Edition | € 89,20 | € 89,20 |
| 1 | Gigabyte GA-970A-DS3 | € 62,73 | € 62,73 |
| 1 | Gigabyte GV-R775OC-1GI | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1866C11D3P1K2/8G | € 62,- | € 62,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 303,28 | |
Alvast bedankt!
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik weten wil. (ik kan af en toe aardig vaag zijn)
Martijn