Toon posts:

HDD/SSD caddy voor Aspire V3-571G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
N.a.v. een eerder topic heb ik het besluit genomen een SSD te gaan aanschaffen en wel de 840 van Samsung, weet alleen nog niet of ik de basic of pro neem.

Nou wil ik de SSD als boot schijf gebruiken in mijn Aspire V3-571G en de huidige schijf als 2e (data) schijf. Om twee schijven tegelijk te gebruiken, wil ik gebruik maken van de HDD caddy van hddcaddy.nl.

Omdat de laptop gemaakt is om koeling te leveren bij het HDD slot en niet bij dat van de optische drive, wilde ik mijn HDD in zijn eigen slot laten en de SSD in de caddy plaatsen. De vraag is dan: treedt er vertraging op door het gebruik van de caddy? M.a.w.: is het snelheids gezien efficiënter om de SSD niet in de caddy te plaatsen maar juist op de plek waar standaard de HDD zit?

Ow, en nu we het er toch over hebben, die caddy van hddcaddy.nl is de enige die ik kan vinden voor die prijs. Heeft iemand een ander advies? Of is dat dingetje gewoon prima en kun je met dat soort apparaatjes niet echt een miskoop kopen?

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-01 00:48
Ik heb zelf ook een caddy van hddcaddy.nl in mijn dell D620.
De HDD zit op de plaats van de DVD speler en deze wordt niet warmer als 45°C.
Persoonlijk zou ik me hier geen zorgen over maken.

Verwijderd

Topicstarter
OK. Mijne is nu 30~35°C. Heb je toevallig eens prestaties van de HDD vergeleken toen hij direct aangesloten was t.o.v. via de caddy? En heb je daar nog resultaten van?

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-01 00:48
Nope, sorry man. Het is wel een 7200 toeren schijf, dus niet meer de standaard 5400.
Deze lopen normaal iets warmer vermoed ik.
Ik gebruik deze schijf enkel als dataopslag, en deze spint down als ik deze niet gebruik.
Ik zal eens kijken wat hdtune zegt. Ik laat het nog wel weten.

Edit:
Een snelle read bench zegt dat de HDD minimaal 45MB/s en maximaal 60MB/s doet. Mijn M4 Crucial doet in het HDD slot minimaal 110MB/s en maximaal 114MB/s.
Ik hoop dat je hiermee voldoende weet?

[ Voor 26% gewijzigd door gauntlet op 07-05-2013 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Wat betreft die resultaten zorgt de HDD caddy dus niet of nauwelijks voor vertraging en kan ik dus waarschijnlijk de SSD gewoon in de caddy plaatsen. Bedankt!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb mijn hdd vervangen door een SSD en in een hdd caddy de hdd drive terug geplaatst. ( HP Pavilion dv6-6b41ed )

Ik heb dit gedaan omdat de plek waar mijn hdd zat een sata 3 aansluiting was ! op de plek waar de dvd drive zit is vaak een minder snelle aansluiting ! Hou hier dus rekening mee. :)

Kwa temp maakt het totaal niet uit waar hij zit.
Pagina: 1