Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alledaagse laptop met WAN-mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• NGDM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-08 20:26
Hallo allemaal

Binnenkort is het de verjaardag van mijn moeder en zouden we haar graag verrassen met een laptop.
Ze wilt er al één sinds een tijdje voor al haar werk onderweg.
Ze is verantwoordelijke in het bestuur van een hockeyclub dus moet ze vaak onderweg zijn of op vergaderingen.
Tot nu toe schreef ze alles op papier en surfte ze op haar iPhone maar dit is toch wat omslachtig.

Ik zoek dus een niet te grote laptop (11 tot 15 inch, volgens mij) met als belangrijkste feature, een SIM-kaart lezer om op 3G/4G te kunnen surfen onderweg.
Één van haar collega's bestelde onlangs een Lenovo samen met die optie maar ik herinner me niet meer welke precies.
Die was redelijk klein en zag er echt gepast uit! Misschien dat jullie weten over welke ik het zou kunnen hebben. Andere suggestie's zijn natuurlijk ook welkom!

Qua prijs dacht ik aan een maximum van een 600-tal euro's misschien iets meer.
Geheugenwijs mag dit een hardeschijf zijn van 500GB, ze heeft al een harde schijf van 500GB en een aantal USBs dus veel is er niet nodig.
Processor moet gewoon wat documentverwerking aankunnen, foto's bekijken, dagelijks surfen, vrij basic dus.
Grafisch denk ik dat een on-board GPU al genoeg zou zijn.

Voor andere vragen mogen jullie gerust even posten ;)

Alvast bedankt iedereen!

NGDM

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Persoonlijk zou ik voor een los 3G stikje gaan. Maar wat heb je zelf al gezocht en gevonden ? We verwachten hier op GoT wel enige input, zie ook het LAA beleid

[ Voor 18% gewijzigd door Perkouw op 07-05-2013 15:26 ]

• NGDM
Wel ik weet al dat er niet zo veel goedkope laptops op de markt zijn met een ingebouwde 3G-modem.
Momenteel ben ik nog op zoek, maar ik weet al dat de Sony S serie deze mogelijkheid hebben maar die kosten meteen al boven de 1000€.

Zoals ik al zei, één van de Lenovo modellen (ik zou gokken op de T, maar zeker ben ik niet) heeft zo'n modem maar niet standaard, kan bijgevraagd worden.
Nu zit ik te kijken naar de Dell laptops.

Ik snap dat dit in jullie beleid staat maar ik post het ook om zelf ideeën van jullie kant te horen.

Een los stickje kan wel maar die dingen kunnen aardig in de weg liggen en verbruiken meteen al een USB poort, en op kleine laptops heb je er al niet zo veel.
Daarbij raak je die dingen soms wel eens kwijt en dat zit je met een verloren SIM en een verloren 3G stick :S

Ik hoopte vooral dat iemand wist over welke Lenovo laptop ik het had want op de site vind ik het niet echt.

EDIT:
Samsung Chromebook XE303C12
Deze Chromebook ziet er echt niet slecht uit.
Iemand ervaring met deze laptop? Is die überhaupt beschikbaar in België?

[ Voor 27% gewijzigd door NGDM op 07-05-2013 15:52 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

Vaio Z heb je ook nog voor 999 :P 1.16kg enzovoort, maar wel royaal buiten je budget.

Ik zou liever voor een gewone laptop kiezen met Windows en daar een 3G stickie induwen dan me afhankelijk maken van Google's OS.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• pascal-drewes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11 22:09
Chrome OS is mooi, maar dan gebeurt wel ALLES online.
Je zult dus (als je niet op de wifi zit) torenhoge rekeningen hebben van het 3G.

Drenthe, geschakelde woning bj. 1981, 107m2, kruipruimte nageisoleerd, origneel dubbelglas, 6x radiator 19kW@70/55/20, beneden 10x heatfan 5 pro, Tado, Remeha Calenta 28C, Quatt (15-02-2024), 10x Sunpower 390W op Zuid, SMA SB 3.6

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:28
pascal-drewes schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:02:
Chrome OS is mooi, maar dan gebeurt wel ALLES online.
Je zult dus (als je niet op de wifi zit) torenhoge rekeningen hebben van het 3G.
Niet per se, er worden geen grote hoeveelheden data heen en weer gegooid.

@TS: Als je in de pricewatch jouw criteria invult krijg je laptops vanaf 664,29 ( HP ProBook 4320s (WS903EA)). Ik denk dat je beter voor een extern stickje kan gaan, krijg je er toch wel bij als je een data-abonnement afsluit.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Misschien is de Lenovo Essential B590 wat? Hij is niet duur, voor de i5 versie betaal je 500,-. Doe er een SSD in en een 3G stickje bij, en je hebt een snelle laptop. Een ander alternatief is de Dell Inspiron 15R SE, deze heeft een FullHD scherm, dat heeft de Lenovo weer niet. De Dell lijkt duurder, maar met de kortingsbonnen is hij voor ±600,- te krijgen, wat echt een goede prijs is!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 07:33
Ik heb nog een technieker bij mij thuis gehad voor een Dell laptop - hij merkte op dat er een 3G optie zat in bijna elke Dell en dat je maar een modempje op eBay moest kopen. Scheelt in kost!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Dan lijkt de Dell Inspiron 15R SE de beste keuze, je moet dan alleen wel zelf een modem inbouwen.

Verwijderd

Vroegah kreeg je ze zelfs standaard... De XPS 15 had min of meer standaard/at random wwan kaart, mijn latitude heeft er ook een (die ik er uit getrokken heb).

Je hebt alleen wel de antennes nodig.

• NGDM
Mooie suggesties hier tussen! Hartelijk bedankt.

Voor die internetrekeningen denk ik niet dat ze boven een 2tal GB zal komen.
Ik denk dat ik die ChromeBook toch nog steeds in mn achterhoofd zal houden, alleen weet ik niet wanneer hij beschikbaar zal zijn in BE.

De Lenovo B590 ziet er goed uit, maar ik ben er toch niet van overtuigd, bovendien vind ik hem niet op de website van Lenovo.
Ik zag wel de Edge E135 voor een 480€ met ingebouwde 3G :)

De Dell is toch nogal prijzig als je denkt dat ik er nog een modem moet bijkopen en een SSD wat ook al snel tot 200€ gaat en dan heb je een laptop van 800€. Zeker geen slecht voorstel maar voor op de weg, is het toch wat riskant om een laptop van 800€ in je auto te laten he. Daarom vond ik die ChromeBook toch niet slecht.

Dus die E135 was niet slecht.

Opties momenteel:
  • Samsung ChromeBook
  • ThinkPad Edge E135
  • ...

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Perkouw schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:25:
Persoonlijk zou ik voor een los 3G stikje gaan. Maar wat heb je zelf al gezocht en gevonden ? We verwachten hier op GoT wel enige input, zie ook het LAA beleid
Waarom zou je een losse 3G stick willen? Dat is net alsof je een USB WiFi module er in steekt. Kan alleen maar afbreken en het bereik is beduidend slechter. Bovendien heb je voor die USB modules software nodig, terwijl de inbouwmodules direct door Windows 7 en 8 worden ondersteund.

Volgens mij hebben bijna alle zakelijke modellen van Dell, HP en Lenovo de optie voor 3G?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ander idee; aangezien ze al een iPhone heeft, gewoon draadloos tetheren? Of heeft haar provider dat geblokkeerd? Scheelt je ook weer een extra data-abonnement.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Dat, of een 2ehands ThinkPad T serie.
Zakelijk, stevig, en bijna altijd 3G modem (simlock vrij in NL geloof) ingebouwd met zeer goed bereik.

Diegene die we bij ons op werk gebruiken hebben in iedergeval betere bereik dan de Dell's en de jongen die hier met Vodafone sticky's rondlopen ;)

Klinkt gek zon 2ehands? Waarom.
Moeder zal toch geen Core i7 Quadcore nodig hebben en een T serie is built to last.
Heb je meer aan dan een glanzende plastic fantastic laptop als hij vaak geheuld moet worden ;)

Die laptop van de collega zal dan wel een X series zijn geweest. X201 bijv? Voor 350 heb je er eentje. Met een beetje geluk valt hij nog in de 3 jaar standaard garantie.

• NGDM
Dat Thetheren dacht ik ook aan. Ze heeft een iPhone 4, lukt dat daar nog op?
Haar abonnement heeft namelijk incl 2GB mobiele data, geen probleem dus.
Anders dacht ik aan een 2e SIM.

Die T serie 2ehands zal ik ook even opzoeken, maar mijn moeder kennende heeft ze liever niet zo'n laptop waar je alle techniekers mee ziet rondlopen (zoals bij jullie waarschijnlijk), ik vind het btw toplaptops ;)

Die X serie ziet er eigenlijk ook weer te zakelijk uit.
Ik zie haar meer rondlopen met zo'n mini Samsung ultrabook achtig iets (waar weer de Chromebook wel aan tipt).
Ik begin hier een patroon in te zien.

Ik ben er toch nog niet geheel aan uit. Nog wat verder pluizen in alle mogelijke merken, die suggesties mogen blijven komen :) Waarvoor dank uiteraard!

Verwijderd

ik zou ook zeggen, een x201 of een x220. Zit een 3g modem in en zijn gemaakt om veel mee te reizen. Tweedehands op MP zijn ze goed te vinden. Vaak idd nog met garantie.

http://link.marktplaats.nl/674574928

maarja, als je moeder liever iets glimmends heeft..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 19:00 ]

Verwijderd

De latitude's zijn ook relatief goedkoop op marktplaats, en komen soms met wwan erbij.

• Trommelrem
Ook de losse WWAN modules zijn op eBay en Marktplaats relatief goedkoop. Je zou zelfs een Latitude kunnen kopen zonder WWAN om vervolgens zelf een WWAN in te bouwen.

[ Voor 37% gewijzigd door Trommelrem op 08-05-2013 19:30 ]

Verwijderd

Alleen moet je er dan wel op vertrouwen dat die latitude de benodigde antennes heeft ingebouwd.

• Trommelrem
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de antennes er niet in zaten. Achteraf ingebouwde WWAN modules werken altijd.
Pagina: 1