Toon posts:

draadloze toegang op bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder heeft een oud routertje staan zonder wifi. Tijden veranderen en nu wil ze ook draadloos.
Wat is nu de simpelste manier om dat op te zetten?
Werkt dat met een access point zoals met TP-Link TL-WA830RE die ik op die oude router aansluit? of via een nieuwe draadloze router?

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:06
Kan allebei, ik zou een nieuwe router kopen. Staat er ook maar 1 kastje (verbruikt weer minder stroom en neemt minder ruimte in). Routers gaan natuurlijk ook niet oneindig mee en als ze er 1tje heeft zonder Wifi zal hij er al wel een tijdje staan, straks koop je een AP en gaat die router kapot, kan je alsnog een nieuwe kopen.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zou goede (nieuwe) Wifi router neerzetten. Kijk hier anders eens bij V&A voor goede tweedehands routers.

Gewoon 1 apparaat is het beste en handigste. Een oude router heeft na zoveel jaar wel zijn technische beperkingen. Zo liep ik zelf tegen het probleem aan dat mijn internetverbinding sneller was dan dat mijn toenmalige router (Draytek 2200E) aankon.

Tijdje terug nog veel ellende gehad bij iemand met een netgear router en een linksys accesspoint. Ben daar wel een paar dagen bezig geweest om een probleem op te lossen. Uiteindelijk was de hardware verouderd en kon het de 'vraag' niet meer aan. Nu staat er 1 nieuwe Asus router en het ding werkt perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door Frostbite op 07-05-2013 15:07 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+