Partitietabel verdwenen, hoe herstellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:16
Vooraf: deze vraag is vast al x keer gesteld en ik had graag de search willen gebruiken, maar die werkt nog niet na de DB-server-crash

Op een of andere manier is de partitietabel van mijn harddisk verdwenen. Er stonden nog een aantal belangrijke bestanden op. Hoe kan ik dit herstellen zodat ik weer bij m'n bestanden kan?

't is een 10 GB-harddisk met 4 partitities, allemaal het Windows-filesystem.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 22:19
Je ze het eens met PowerQuest PartitionMagic kunnen proberen...

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Heb ik ook eens gehad met de HDD van mijn zus, daar stond haar eindwerk op...
Er bestaat een schitterend linux tooltje : Gpart : dit onderzoekt je hdd zelfstandig en probeert de partitietabel te 'raden'...
Mij heeft het uitstekend geholpen... Check daarna je disk maar eens op virussen, bij haar was het Tsjernobil...

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:16
Check gedaan... geen Tsjernobil..

'k denk dat er iets mis is gegaan toen in linux op m'n verwisselbare harddisk aan het zetten was.

En waar kan ik partition magic vandaan halen, of is dat geen share/freeware ?

edit: typo's

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

partition magic is geen free of shareware helaas voor je. (Misschien dat je er op een andere manier aan kunt komen?) >:)

Verder zijn er programma's als Easyrecovery en Lost and Found, zijn speciaal gemaakt om data van een HD terug te vinden. Maar ook deze progs zijn niet gratis (officieel that is ;) )

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Rick2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Met partition magic lukt dit dus niet.
Er is een tool genaamd TIRAMISU. Zoek maar eens met google.com ofzo. Als het goed is hebben ze een trial version ofzo. Hiermee moet het gaan.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

>:)

Ik heb een prachtig programma om dit probleem op te lossen. 99% zekerheid.
Bij mij werkte het perfect.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 20 juni 2001 19:52 schreef Eirrah2000 het volgende:
>:)

Ik heb een prachtig programma om dit probleem op te lossen. 99% zekerheid.
Bij mij werkte het perfect.
Wat ben je lekker vaag... :?

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-03 13:55
Vertel welke :9~
Zo heeft niemand er wat aan. Ik heb ook nog leuke programma's >:)

• WHiZZi
  • Laatst online: 16-03 08:47

WHiZZi

Museumdirecteurtje

aan de >:) te zien bedoelt hij waarschijnlijk format.com of iets in die richting :P :D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• efan
  • Niet online
gewoon de partition manager ranish v2.40 gebruiken. als het weer herstelt is kun je met dat programma gelijk een backup maken van je partitietabel en mbr enzo.
succes!

p.s. zie www.bootdisk.com (stukje partitioning) het is freeware dus dit mag geloof ik wel toch?

Verwijderd

Weet iemand of dat Gpart (van linux) alleen geschikt is voor linux partities? Ik zit nml ook met het probleem van een corrupte partitie tabel!

Gr, Area62

Verwijderd

KijkZoek even in de muek tracer naar Testdisk, freeware programma'tje die makelijk partitie's kan herstellen.

En anders kan je het nog elktijd proberen met r-studio 2.0 FAT.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 22:55 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En er staat ook het een en ander in de FAQ van dit subforum. Neem deze voortaan éérst door eer je een topic opent. Hier op GoT wordt namelijk wel inzet en vooronderzoek van je verwacht. Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte ;)

Zo, weer een rotte koe terug de sloot in ..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.