Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haitam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 00:35
Ik zoek zelf een laptop voor mijn studie als Game programmeur/Media developer.
De laptop kan zonder problemen VMware (virtuele machine) gebruiken. En qua graphics card is het liefst een Gtx 680m. Amd 7970 is ook geen probleem maar de minpunt is weer dat ik geen nvidia physx heb.
Ik heb geen problemen mee om soms een 17 inch laptop naar school mee te nemen. ;)

Mijn budget is rond de 1600 - 1700

Darkstone had mij de Alienware m17x aangeraden met een amd 7970 graphics kaart. (alleen heb ik het nog niet onder de knie hoe de korting actie werkt bij een Alienware m17x :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:59
Ben je bekend met de pricewatch? Dit zijn alle laptops met een Gtx 680m én een SSD.

http://tweakers.net/categ...kqxtTpKFgbIwkamRkZA4dpaAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Is de Alienware niet heel zwaar om mee te nemen, of hoef je de laptop niet mee te nemen? Als je hem niet mee hoeft te nemen, kan je beter zelf een desktop samen stellen, dat is waarschijnlijk veel goedkoper. Als je de laptop wel vaak mee moet nemen, kan je misschien ook kijken naar de Lenovo IdeaPad Y500, de versie van 1200,- heeft een SLI met GT650M gpu, en komt met 16GB RAM, i7 en FullHD scherm. Je kan er ook een chaching SSD inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook goedkoper, de BTO 17CL47 kost nog geen 1200 euro en dan heb je ook een AMD 7970 met Core i7 en 8Gb ram. + je kunt ook lekker upgraden, bijv. een Core i7 3740QM

Heb zelf bij mijn BTO die ik heb gekocht ook een hele dikke config gemaakt en die draait VM's en etc met grootste gemak (ik heb een model met een GTX 660m van rond de 1000 euro)

Maar een GTX 680m is wel een hele heftige kaart qua prijs, is een GTX 675mx bijv ook geen optie?
Kost een stuk minder en hoewel niet zo snel als een AMD 7970 dan wel een kaart met Physx en CUDA.

Verder wat Arthur-M zegt. Een Desktop is, bijna, altijd goedkoper met de zelfde specs.
Sowieso zijn de 3Dkaarten doorgaans sneller. En dan bijv. een lichte (ultrabook?) laptop om mee naar school te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haitam
  • Laatst online: 30-08 00:35
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:51:
Kan ook goedkoper, de BTO 17CL47 kost nog geen 1200 euro en dan heb je ook een AMD 7970 met Core i7 en 8Gb ram. + je kunt ook lekker upgraden, bijv. een Core i7 3740QM

Heb zelf bij mijn BTO die ik heb gekocht ook een hele dikke config gemaakt en die draait VM's en etc met grootste gemak (ik heb een model met een GTX 660m van rond de 1000 euro)

Maar een GTX 680m is wel een hele heftige kaart qua prijs, is een GTX 675mx bijv ook geen optie?
Kost een stuk minder en hoewel niet zo snel als een AMD 7970 dan wel een kaart met Physx en CUDA.

Verder wat Arthur-M zegt. Een Desktop is, bijna, altijd goedkoper met de zelfde specs.
Sowieso zijn de 3Dkaarten doorgaans sneller. En dan bijv. een lichte (ultrabook?) laptop om mee naar school te nemen?
dat kan een optie zijn om een computer zelf samen te stellen en dan nog een ultrabook te kopen ik kijk nog even hoeveel dat ongeveer gaat kosten