Nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• quazibivak
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-11 22:19
Hallo,

Ik heb op het moment een WRT320N router. Ik zit op zolder(tweede verdieping) met een laptop, een desktop en een telefoon en deze router houdt dat niet voldoende vol. Op mijn laptop heb ik zeer veel snelheidsverlies (1MB/s boven tegenover 5MB/s beneden met torrents) en mijn telefoon en desktop hebben zelfs moeite met de verbinding in stand te houden. Nu heb ik niet veel verstand van routers dus was mijn vraag wat het verschil is tussen deze routers: Linksys EA3500 , Linksys EA4500 en zijn dit grote verbeteringen tegenover mijn huidige router?

Het internet hier in huis(50Mb/s) wordt gebruikt door een Xbox 360, 3 Laptops, 2 Desktops en 6 mobiele apparaten. Alleen 1 van de desktops is met de kabel verbonden. Kunnen die routers dat hebben? Of hebben jullie andere suggesties. Het liefste blijf ik bij Linksys aangezien deze router het 4/5 jaar probleemloos heeft gedaan en ik goede ervaring heb met hun klantenservice.

Verwijderd

Als je een router met goed bereik wilt, neem je een Senao/EnGenius.

't is nog maar de vraag of het bereik op de 2e verdieping beter wordt van een nieuwe router.

Ik denk niet dat je huidige router moeite heeft met het aantal devices, eerder dat het bereik wegvalt door beton/TL lampen/lekkende magnetron/whatever.

De goedkoopste methode is een netwerkkabel naar de 1e/2e verdieping trekken en daar een Access Point neerzetten.

Of een powerline oplossing / multimedia over coax. (MoCA) als een netwerkkabel trekken geen optie is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 14:25 ]

• quazibivak
Kabel trekken wordt hem sowieso niet, had ik zelf ook het liefste gehad maar mijn ouders niet helaas haha. Powerline heb ik al ooit geprobeerd, hier reageerde mijn speakers nogal vreemd op(gingen ruisen als het internet actief werd).

Wat voor Senao/EnGenius zou jij dan aanraden in de prijsklasse €80-€130 of is dat simpelweg te weinig geld voor een goede router.

Verwijderd

Je kan even kijken naar de WiFi wizard van Engenius, http://engenius-europe.nl/index.php/wifi-wizard

Diverse geplaatst in voornamelijk herenhuizen, met hoge plafonds en 3/4 verdiepingen. Senao op de 1e verdieping, overal goed bereik.

Maar dat is alweer een paar jaar geleden, weet niet exact hoe het nu met hun assortiment staat.

Wellicht bij de fabrikant navragen of het model waar de wizard mee komt, een zendvermogen heeft van >100mW, dat is namelijk verboden in Nederland. (maar wordt niet actief gehandhaafd nieuws: Agentschap Telecom gaat 'hoogvermogen' wifi-routers niet actief aanpakken )

• quazibivak
Ik zal eens gaan kijken, bedankt voor je reactie

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Kijk anders ook eens met een schuin oog naar de Asus RT-N66U, uitgebreid topic over dit ding hier op GoT. Dat is op dit moment wel zo'n beetje de te kloppen consumentenrouter voor wat betreft stabiliteit, snelheid en bereik...

[ Voor 13% gewijzigd door HvB83 op 07-05-2013 16:59 ]

Pagina: 1