Toon posts:

Minimale requirements afspelen HD content

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren is mijn HDX1000 na jaren trouwe dienst overleden. Ik was al een tijdje bezig met de zoektocht naar een vervanger vanwege de beroerde interface. Ik heb al redelijk wat uurtjes op dit forum doorgebracht om over de ervaringen van alle gebruikers te lezen. Mijn oog viel vooral op de popcorn hour a 400 (nieuwste variant) maar ik lees dat deze toch nog de nodige kinderziektes heeft...

Daarnaast wil ik ook een nieuwe laptop aanschaffen voor prive gebruik. Nu speel ik met de gedachte om een extra goede laptop te kopen zodat ik deze laptop kan gebruiken om mijn HD films te downloaden en vervolgens vanaf de laptop (middels HDMI) connectie af te spelen op mijn 42" Full HD TV. Aangezien ik niet super veel films download lijkt dit een meer functionele oplossing dan het kopen van en een device voor films en een laptop.

Op het forum lees ik wisselende ervaringen en meningen, maar ik kon helaas geen (recente) systeemvereisten vinden. Om de films te draaien wil ik XBMC gebruiken (persoonlijk vind ik dit echt de mooiste interface die voor handen is). Omdat ik 1080P materiaal af wil kunnen spelen zonder problemen zit ik aan een sterke laptop met een goede videokaart te denken. Ik ben alleen niet goed genoeg onderlegd op het gebied van videokaarten.

Ik hoop daarom dat iemand mij aan kan geven of de volgende laptop moeiteloos HD materiaal (bijvoorbeeld een blu ray van 20 gig) op 1080P af kan spelen.

De laptop die ik op het oog heb is een Asus VivoBook S550CB-CJ087H
Deze laptop heeft een i5 core (i7 lijkt me niet nodig??)
Intern Ram 8 GB
Hardeschijf 1 TB 5400 RPM (is dit voldoende snel?
Videokaart NVIDIA GeForce GT 740M
Videogeheugen 2 GB

Denken jullie dat dit systeem voldoende functionaliteit heeft?

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 13:07

Plato112

Da is toch nie normaal!

De processor heeft een ingebouwde chip die de HD-content moeiteloos moet kunnen verwerken.
Een losse videokaart is dus overbodig.

Speed limits are like herpes.

Verwijderd

Topicstarter
Plato112 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:49:
De processor heeft een ingebouwde chip die de HD-content moeiteloos moet kunnen verwerken.
Een losse videokaart is dus overbodig.
Dankjewel Plato112.
In dat geval lijkt het met mijn gebruik (stuk of 6 films per maand downloaden) dus een stuk verstandiger om XBMC op deze laptop te zetten en dan gewoon zo nu en dan via HDMI aan te sluiten op mijn TV voor het kijken van een film in plaats van het aanschaffen van een HTPC?

Of zie ik nog iets over het hoofd m.b.t. performance of beeld kwaliteit?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De gemiddelde laptop is al meer dan krachtig genoeg om je HD-films te streamen. Daarvoor heb je echt geen extra krachtige machine nodig. Als je er op let dat de laptop een HDMI-uitgang heeft, is het eigenlijk altijd wel goed.

Verwijderd

Nope, laptop met HDMI kabel gaat prima werken.

Je zou ook nog op zoek kunnen gaan naar een 2e hands Xtreamer oid, speelt ook zonder problemen HD af.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor de erg snelle reacties! i5 core lijkt me wel wenselijk? Ben een beetje bang dat i3 naar verloop van tijd toch wat te beperkt gaat worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:09:
Nope, laptop met HDMI kabel gaat prima werken.

Je zou ook nog op zoek kunnen gaan naar een 2e hands Xtreamer oid, speelt ook zonder problemen HD af.
Dan moet ik alleen nog een device hebben om op te downloaden. Vandaar dat ik aan een krachtige laptop denk

Wil mijn werk laptop daar niet voor misbruiken :)

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Als je niet van plan bent te gaan gamen is de extra videokaart dus eigenlijk overbodig, je zou dus ook kunnen kijken naar een ultrabook. Zonder extra videokaart zou een laptop ook een stukje goedkoper kunnen zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:14:
Dankje voor de erg snelle reacties! i5 core lijkt me wel wenselijk? Ben een beetje bang dat i3 naar verloop van tijd toch wat te beperkt gaat worden.
Persoonlijk zou ik voor een i5 gaan omdat je daar toch wat langer mee kunt doen. Ik heb alleen geen zicht op de prijs verschillen. Misschien dat je nog wat voorbeelden kunt posten zodat we kunnen vergelijken?

Verwijderd

Ik bedoel dat je die prive laptop gebruikt om te downloaden en een cheapo mediaspeler op de TV aansluit, zodat je niet steeds het HDMI kabeltje in- en uit de laptop/TV hoeft te halen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 14:21 ]

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02 12:50

NEn

Zekersteweten

Waar je wel nog even naar wil kijken is het geluid dat de fan van zo'n laptop maakt. Zelf gebruik ik een wat oudere macbook voor XBMC, maar als ik een Full HD film kijk, gaat mijn ventilator soms wel erg enthousiast aan de slag; zeker bij dialogen kan dat gezoem vervelend zijn..

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:05

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Voor downloaden heb je geen krachtig apparaat nodig, voornamelijk een grote harde schijf zodat je alles kwijt kunt en een beetje vlotte internet verbinding.

Wat je er verder aan hardware in wilt hangt meer af van hoe je de laptop verder gaat gebruiken. Op zich is een instapprocessor met ingebouwde videochip al voldoende, maar zoals Plato112 ook zegt: met het oog op de toekomst kan een i5 wenselijk zijn.

Ter illustratie: mijn vriendin kan op haar 2 jaar oude Aspire One met een Celeron gewoon prima HD video kijken op een extern scherm

Kalm aan! En rap een beetje!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:14:
een vriend van mij heeft i3 op 1.4ghz oid, 1080p with no harm ;)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

fynrd1 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:22:
[...]

een vriend van mij heeft i3 op 1.4ghz oid, 1080p with no harm ;)
Voor het decoderen van video is elke laptop tegenwoordig snel genoeg, maar daar gaat het denk ik hier niet (meer) om :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Zelfs op de 700Mhz van een Pi krijg je het al goed voor elkaar.... Een i5 of zelfs een i3 is een enorme overkill, net als 8GB geheugen. Aan 4GB heb je zat voor het kijken van wat content.

Overigens lijkt een Raspberry Pi mij een veel logischere keuze voor je doeleinden. Hoef je alleen je content via je laptop beschikbaar te stellen en je kan de remote van je tv gebruiken... Een laptop hiervoor gebruiken / aanschaffen is ondertussen een behoorlijk achterhaalde manier van werken.

iRacing Profiel

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

kroegtijger schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:46:
Zelfs op de 700Mhz van een Pi krijg je het al goed voor elkaar.... Een i5 of zelfs een i3 is een enorme overkill, net als 8GB geheugen. Aan 4GB heb je zat voor het kijken van wat content.

Overigens lijkt een Raspberry Pi mij een veel logischere keuze voor je doeleinden. Hoef je alleen je content via je laptop beschikbaar te stellen en je kan de remote van je tv gebruiken... Een laptop hiervoor gebruiken / aanschaffen is ondertussen een behoorlijk achterhaalde manier van werken.
Hij wil sowieso een laptop kopen dus ik weet niet wat je punt is?

[ Voor 82% gewijzigd door Plato112 op 07-05-2013 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Plato112 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:51:
[...]

Klopt inderdaad. Wil graag een prive laptopje kopen want content downloaden op een werk laptop vind ik not done. Aangezien ik niet zo super vaak films kijk vind ik het aansluiten op een HDMI kabeltje een verwaarloosbaar probleem.

Fan geluid zou inderdaad wel een dealbreker kunnen zijn, al moet ik zeggen dat ik mijn films meestal op flink volume bekijk.

Ik kijk inderdaad naar een ultrabook. M.b.t. de vraag over prijsvergelijk.. Dit is de link: http://www.laptopshop.nl/...PfekauIhLcCFYuR3godSyAAiQ
Mag ik hier op het forum een link posten naar een webshop? Zo nee dan zal ik de link weer verwijderen.

Videokaart etc zit er dus standaard bij op deze laptop, net als de 8 gig intern. Overigens vind ik de prijs voor extra intern geheugen tegenwoordig verwaarloosbaar, dus dan maar safe met het oog op de toekomst.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:11:
[...]

Klopt inderdaad. Wil graag een prive laptopje kopen want content downloaden op een werk laptop vind ik not done. Aangezien ik niet zo super vaak films kijk vind ik het aansluiten op een HDMI kabeltje een verwaarloosbaar probleem.

Fan geluid zou inderdaad wel een dealbreker kunnen zijn, al moet ik zeggen dat ik mijn films meestal op flink volume bekijk.

Ik kijk inderdaad naar een ultrabook. M.b.t. de vraag over prijsvergelijk.. Dit is de link: http://www.laptopshop.nl/...PfekauIhLcCFYuR3godSyAAiQ
Mag ik hier op het forum een link posten naar een webshop? Zo nee dan zal ik de link weer verwijderen.

Videokaart etc zit er dus standaard bij op deze laptop, net als de 8 gig intern. Overigens vind ik de prijs voor extra intern geheugen tegenwoordig verwaarloosbaar, dus dan maar safe met het oog op de toekomst.
Ik snap niet waarom je perse een extra videokaart erin wilt hebben? Of wil je gaan gamen?

Verwijderd

Topicstarter
fynrd1 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:21:
[...]

Ik snap niet waarom je perse een extra videokaart erin wilt hebben? Of wil je gaan gamen?
Extra videokaart is geen vereiste. Als ik zoek naar een ultrabook van een degelijk merk met in ieder geval de onderstaande requirements dan kom ik automatisch op modellen uit waar deze videokaart bij zit.

Minimale requirements waar ik op zoek:
Goed merk laptop
i5 Core
Minimaal 4 gig werkgeheugen
Minimaal 750 Gig Hardeschijf en het liefst een SSD voor snel opstarten

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:27:
[...]

Extra videokaart is geen vereiste. Als ik zoek naar een ultrabook van een degelijk merk met in ieder geval de onderstaande requirements dan kom ik automatisch op modellen uit waar deze videokaart bij zit.

Minimale requirements waar ik op zoek:
Goed merk laptop
i5 Core
Minimaal 4 gig werkgeheugen
Minimaal 750 Gig Hardeschijf en het liefst een SSD voor snel opstarten
Ah ok en hoeveel geef je om batterij duur? Ik ga er een beetje vanuit dat de prijs niet veel uitmaakt en een excuus zoekt om het te kunnen besteden? :)

• kroegtijger
Plato112 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:51:
[...]

Dat een laptop er elke keer op hangen en afhalen niet al te best is voor de connectortjes die erin zitten, en ook niet praktisch is. Daarnaast moet je dan weer wat bedenken voor de bediening, terwijl je voor een paar tientjes een Pi haalt die alles voor je afhandelt en je gewoon de remote van je TV laat gebruiken.
Daarnaast hoef je dan bij de aanschaf van een laptop geen rekening met specs te houden.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
fynrd1 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:30:
[...]

Ah ok en hoeveel geef je om batterij duur? Ik ga er een beetje vanuit dat de prijs niet veel uitmaakt en een excuus zoekt om het te kunnen besteden? :)
Haha, nee dat is niet helemaal de situatie :)
Maar ik koop wel liever een goede laptop waar ik probleemloos de komende jaren mee vooruit kan in plaats van dat ik over een jaartje of twee weer opnieuw mijn geld uit moet geven

Batterij duur is inderdaad niet het belangrijkste requirement.

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:32:
[...]

Dat een laptop er elke keer op hangen en afhalen niet al te best is voor de connectortjes die erin zitten, en ook niet praktisch is. Daarnaast moet je dan weer wat bedenken voor de bediening, terwijl je voor een paar tientjes een Pi haalt die alles voor je afhandelt en je gewoon de remote van je TV laat gebruiken.
Daarnaast hoef je dan bij de aanschaf van een laptop geen rekening met specs te houden.
Draadloos streamen van HD content wil geloof ik nog wel eens voor haperingen in het beeld zorgen, toch?

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-01 22:39
kroegtijger schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:32:
[...]

Dat een laptop er elke keer op hangen en afhalen niet al te best is voor de connectortjes die erin zitten, en ook niet praktisch is.
Is wel wat overdreven. Ikzelf gebruik hiervoor mijn netbookje (E-350, hp) al gedurende 3 jaar. Na al die tijd zijn de connectortjes nog steeds niet beschadigd. Ook valt met die ene minuut dat je kwijt bent door de kabel op de tv aan te sluiten nog wel te leven.

Dus zoals eerder gesteld moet je je keuze niet laten afhangen van het afspelen van HD content aangezien elke laptop dit wel kan, maar eerder voor het andere taken welke je ermee wilt doen.

• kroegtijger
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:38:
[...]

Draadloos streamen van HD content wil geloof ik nog wel eens voor haperingen in het beeld zorgen, toch?
Draadloos streamen kan nog wel eens voor problemen zorgen inderdaad, maar waarom zou je draadloos gaan? Je TV beweegt toch niet? Daar kan je dus prima een kabeltje naar leggen. Je laptop met de content kan je ook aan een kabeltje hangen(de RJ45-connectors zijn aanzienlijk betrouwbaarder dan de HDMI-connectors), maar fraaier is om de downloads natuurlijk op een NAS te mikken, zodat je de laptop helemaal niet nodig hebt; uitsluitend voor het download-proces zelf.

iRacing Profiel

• kroegtijger
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:51:
[...]

Is wel wat overdreven. Ikzelf gebruik hiervoor mijn netbookje (E-350, hp) al gedurende 3 jaar. Na al die tijd zijn de connectortjes nog steeds niet beschadigd. Ook valt met die ene minuut dat je kwijt bent door de kabel op de tv aan te sluiten nog wel te leven.
Of er wel of niet mee te leven valt, is een persoonlijke afweging natuurlijk. Ik zou er zelf heel erg door geirriteerd raken door elke keer als ik wat wil kijken allemaal handelingen moet doen. Het is natuurlijk niet alleen stekkertje insteken, maar het is laptop pakken, adapter pakken, aansluiten, beeldschermsettings eventueel weer aanpassen, XBMC starten, telefoon pakken en app voor XBMC openen, en dan kan ik eindelijk eens kijken.

Alternatief is je remote van je TV pakken en klaar... Niet gek voor nog geen 40,- :P
Dus zoals eerder gesteld moet je je keuze niet laten afhangen van het afspelen van HD content aangezien elke laptop dit wel kan, maar eerder voor het andere taken welke je ermee wilt doen.
en in dat licht lijkt het me (gegeven dat er ook een zakelijke laptop in huis is) me het een zinvollere en lagere investering om een NAS met mediaspeler te kopen voor pakweg 200,- a 250,- die je downloads afhandelt en de content aanbiedt aan je media-device

Tenzij er verder natuurlijk nog gegronde redenen zijn om er een laptop bij aan te schaffen (maar dan nog is een centrale storage in huis hebben wel een enorm voordeel ten opzichte van elk device zn eigen content geven).

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:52:
[...]

Draadloos streamen kan nog wel eens voor problemen zorgen inderdaad, maar waarom zou je draadloos gaan? Je TV beweegt toch niet? Daar kan je dus prima een kabeltje naar leggen. Je laptop met de content kan je ook aan een kabeltje hangen(de RJ45-connectors zijn aanzienlijk betrouwbaarder dan de HDMI-connectors), maar fraaier is om de downloads natuurlijk op een NAS te mikken, zodat je de laptop helemaal niet nodig hebt; uitsluitend voor het download-proces zelf.
Grootste reden is dat ik geen kabels door mijn huis wil... Ik heb geen enkele kabel zichtbaar en dat wil ik eigenlijk graag zo houden!

Een NAS in mijn tv meubel zetten is ook niet al te chique, of ken jij een NAS die er wel goed uitziet en een klein formaat heeft?

• kroegtijger
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:02:
[...]

Grootste reden is dat ik geen kabels door mijn huis wil... Ik heb geen enkele kabel zichtbaar en dat wil ik eigenlijk graag zo houden!
Daar moet je dan ook vooraf goed over nadenken. Een TV heeft al snel 2 of meer netwerk-kabels nodig (1 voor het toestel zelf voor o.a. DLNA, 1 voor de mediaspeler, en daarnaast nog eventueel een receiver, spelcomputer, DVD-speler etc). Vooraf een goede planning maken voordat je je huis gaat inrichten voorkomt dit soort problemen. Het is in eerste instantie een beetje investeren om later er enorm veel meerwaarde uit te halen :)

helaas dat dit voor nu weinig oplossing voor je zal bieden. Via WiFi of PowerLine is het nog wel mogelijk, maar het zal nooit echt ideaal worden.
Een NAS in mijn tv meubel zetten is ook niet al te chique, of ken jij een NAS die er wel goed uitziet en een klein formaat heeft?
En waarom moet die NAS in het zicht staan?? Bij mij staan er 2 in de meterkast, en staan me niet in de weg daar... Ook geen last van 't geluid, en lekker centraal naar alle aansluitingen die er nodig zijn :)

iRacing Profiel

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 21:44
kroegtijger schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:15:
[...]

Daar moet je dan ook vooraf goed over nadenken. Een TV heeft al snel 2 of meer netwerk-kabels nodig (1 voor het toestel zelf voor o.a. DLNA, 1 voor de mediaspeler, en daarnaast nog eventueel een receiver, spelcomputer, DVD-speler etc). Vooraf een goede planning maken voordat je je huis gaat inrichten voorkomt dit soort problemen. Het is in eerste instantie een beetje investeren om later er enorm veel meerwaarde uit te halen :)

helaas dat dit voor nu weinig oplossing voor je zal bieden. Via WiFi of PowerLine is het nog wel mogelijk, maar het zal nooit echt ideaal worden.

[...]

En waarom moet die NAS in het zicht staan?? Bij mij staan er 2 in de meterkast, en staan me niet in de weg daar... Ook geen last van 't geluid, en lekker centraal naar alle aansluitingen die er nodig zijn :)
inderdaad, ik heb gewoon zo'n brocant kasje waar de telelfoon opstaat van binnen zo gemaakt dat de Modem / Router / Nas / Stopcontacten er allemaal geruisloos inpassen en je dus 0,0 kabels aan de buitenkant.

Vrouwen he ;), en naar mijn mening zien alle Synology's er wel ok uit :)

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:15:
[...]

[...]

Tjsa, allemaal waarheden. Maar aangezien ik geen kabel van mijn meterkast naar mijn TV ga trekken...

Vandaar dus dat ik maar gewoon met een laptop wil werken, dan heb ik geen kabels in het zicht.

Voorheen had ik gewoon een HDX 1000 in mijn tv meubel staan (kastje ziet er prima uit). Deze was wireless connected wat voor downloaden prima was en verder direct via HDMI ingeplugd.

Ik zou er voor kunnen kiezen om de HDX te vervangen voor bijvoorbeeld een popcornhour a 400, maar ik blijf de userinterface behoorlijk crap vinden. Vandaar dat ik het met het idee kwam om twee vliegen in 1 klap te slaan en dus voor een goede laptop te gaan.

In een volgend huis kan ik dan direct lanaansluitingen uit mijn muur laten komen. Een luxe die ik nu mijn huis eenmaal bestaat niet mer heb

• kroegtijger
Dus waar het op neer komt is dat je storage in een mediaspeler wilt hebben, zo dicht mogelijk bij je toestel, voor een zo laag mogelijke prijs met een XBMC-interface? Want een dedicated spelertje zal je toch altijd net effe wat meer gemak (lees: minder ongemakken) geeft. Daarbij kun je dan ook deze dedicated je downloads laten afhandelen. Dat haalt allemaal de specs die je voor een eventuele laptop nodig hebt naar beneden, dus zullen ook die kosten weer wat dalen.

Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan een Zotac ZBox, maar er zijn nog genoeg alternatieven voor te vinden (ook de ZBox kan via Wifi) :)
Je zou zelfs nog naar een Pi met een USB-disk kunnen gaan, maar hoe de performance dan is, durf ik niet te zeggen aangezien ik alles stream over kabel. De Pi kan je van een Wifi-dongel voorzien voor het scrapen van content.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:07:
Dus waar het op neer komt is dat je storage in een mediaspeler wilt hebben, zo dicht mogelijk bij je toestel, voor een zo laag mogelijke prijs met een XBMC-interface? Want een dedicated spelertje zal je toch altijd net effe wat meer gemak (lees: minder ongemakken) geeft. Daarbij kun je dan ook deze dedicated je downloads laten afhandelen. Dat haalt allemaal de specs die je voor een eventuele laptop nodig hebt naar beneden, dus zullen ook die kosten weer wat dalen.

Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan een Zotac ZBox, maar er zijn nog genoeg alternatieven voor te vinden (ook de ZBox kan via Wifi) :)
Je zou zelfs nog naar een Pi met een USB-disk kunnen gaan, maar hoe de performance dan is, durf ik niet te zeggen aangezien ik alles stream over kabel. De Pi kan je van een Wifi-dongel voorzien voor het scrapen van content.
Dat is inderdaad mijn primaire requirement. Klinkt interessant om het op die manier te doen. Ik had geen spelers met XBMC interface kunnen vinden. Net even een kijken op de website van Zotac geworpen, veel verschillende producten. Welke versie adviseer je? Mag ook van een ander merk zijn, als het maar betrouwbaar werkt!

Dankjewel trouwens voor je betrokkenheid!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ben zelf een beetje op onderzoek uitgegaan aangezien ik al een tijdje opzoek ben naar een vervanger voor m'n ASUS O!Play HDP-R1.
Ik ben ook van plan XBMC te gaan draaien en zo kwam ik op het forum van XBMC het volgende topic tegen:
http://forum.xbmc.org/sho...83%23pid843683#post843683
Hier worden ook meerdere ZBOX's genoemd, al denk ik dat het topic niet meer helemaal up to date is, het is ieder geval een goede start.

• kroegtijger
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:54:
[...]

Dat is inderdaad mijn primaire requirement. Klinkt interessant om het op die manier te doen. Ik had geen spelers met XBMC interface kunnen vinden. Net even een kijken op de website van Zotac geworpen, veel verschillende producten. Welke versie adviseer je? Mag ook van een ander merk zijn, als het maar betrouwbaar werkt!
Ik hoor goede berichten over de AD02, maar er is een heel topic over: [HTPC] Zotac ZBOX
Andere optie zou kunnen zijn een oudehttp://tweakers.net/pricewatch/264202/apple-tv-(2010).html ergens vandaan te toveren, (dit gaat alleen met een ATV2 of ATV1. De ATV3 kan je niet van XBMC voorzien) alhoewel je daar wel weer een probleem met storage hebt, of een pricewatch: Xtreamer Ultra te gebruiken. Via OpenElec.tv kan je ook een Cinestation (zie http://www.cinestation.de...ct_info.php?products_id=4 ) krijgen, die volgens mij identiek is aan een pricewatch: Arctic Cooling MC001-N
Je zou zelfs nog voor pakweg 350,- een volwaardige HTPC in elkaar kunnen schroeven, wat naar mijn mening dan nog de meest interessante oplossing zal bieden omdat je dan volledig beheer houdt over de machine, met alle opties voor de toekomst nog open. Er zijn heel wat erg fraaie cases te verkrijgen, maar helaas stijgt de prijs vaak snel daarmee. Er zijn genoeg topics in ieder geval over terug te vinden.
Dankjewel trouwens voor je betrokkenheid!
Ik herken je problemen maar al te goed ;) soms kan een heel andere manier van benaderen van het probleem tot verrassende oplossingen komen.

Ik heb tijden lang met dezelfde problemen geworsteld, om uiteindelijk toch tot de conclusie te komen dat je uiteindelijk toch gewoon het beste af bent met een bekabeld netwerk met centrale storage. Aangezien dat for the time being niet mogelijk is, zijn er gelukkig wel wat alternatieven te bedenken.

iRacing Profiel

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ah kijk, dat topic voor de ZBOX had ik nog niet gevonden en dat is volgens mij precies wat ik zoek.
Bedankt! Ik heb weer een uurtje leesvoer :)

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:41:
[...]

Ik hoor goede berichten over de AD02, maar er is een heel topic over: [HTPC] Zotac ZBOX
Andere optie zou kunnen zijn een oudehttp://tweakers.net/pricewatch/264202/apple-tv-(2010).html ergens vandaan te toveren, (dit gaat alleen met een ATV2 of ATV1. De ATV3 kan je niet van XBMC voorzien) alhoewel je daar wel weer een probleem met storage hebt, of een pricewatch: Xtreamer Ultra te gebruiken. Via OpenElec.tv kan je ook een Cinestation (zie http://www.cinestation.de...ct_info.php?products_id=4 ) krijgen, die volgens mij identiek is aan een pricewatch: Arctic Cooling MC001-N
Je zou zelfs nog voor pakweg 350,- een volwaardige HTPC in elkaar kunnen schroeven, wat naar mijn mening dan nog de meest interessante oplossing zal bieden omdat je dan volledig beheer houdt over de machine, met alle opties voor de toekomst nog open. Er zijn heel wat erg fraaie cases te verkrijgen, maar helaas stijgt de prijs vaak snel daarmee. Er zijn genoeg topics in ieder geval over terug te vinden.

[...]

Ik herken je problemen maar al te goed ;) soms kan een heel andere manier van benaderen van het probleem tot verrassende oplossingen komen.

Ik heb tijden lang met dezelfde problemen geworsteld, om uiteindelijk toch tot de conclusie te komen dat je uiteindelijk toch gewoon het beste af bent met een bekabeld netwerk met centrale storage. Aangezien dat for the time being niet mogelijk is, zijn er gelukkig wel wat alternatieven te bedenken.
Ik ga op zoek! Dankjewel!!
Pagina: 1