[exim] Mailaccount specifieke forward

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:56

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Is het mogelijk om user1@domein.nl bij Microsoft Office 365 af te leveren en user2@domein.nl bij een andere (simpelere/goedkopere) mail-dienst, bijvoorbeeld lokaal. Het idee hier achter is dat een aantal users via het duurdere Office 365 gaan draaien en andere accounts met een simpele (lees: goedkopere) server gaan werken.

Ik heb al sinds jaar en dag een custom transport rules die bijvoorbeeld de mail doorsturen op een andere poort. Dit is op domein-niveau, wat ik eigenlijk zoek zijn dus transport rules aan de hand van user accounts.

Voor redericts naar andere accounts zijn geneog voorbeelden van te vinden, maar ik zoek dus puur de SMTP forward naar andere server.

Iemand tips/hints in welke richting ik moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, dat kan zeker. Je moet dan gewoon een lijst local_parts maken die naar office365 moeten (of lokaal, afhankelijk van wat je 'default' acht) en twee routers. Een stuurt door naar office365 en de andere naar je lokale mail store. Vervolgens kun je selecteren aan de hand van die lijst local_parts. De setting in de routers daarvoor heet ook 'local_parts', zie http://exim.org/exim-html..._options_for_routers.html.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ik ga er naar kijken! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:35
Hou er rekening mee het problemen kan opleveren als gebruikers van Office365 terug willen mailen naar gebruikers die bij jouw lokaal een mailbox hebben.
De kan is groot dat Office 365 daarna je domain als "authorised domain" gaat zien, en dan zelf alle Email wil verwerken. Hij zal dan niet bestaande Email addressen niet naar het Internet versturen voor jouw lokale mail server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Rolfie schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:16:
Hou er rekening mee het problemen kan opleveren als gebruikers van Office365 terug willen mailen naar gebruikers die bij jouw lokaal een mailbox hebben.
De kan is groot dat Office 365 daarna je domain als "authorised domain" gaat zien, en dan zelf alle Email wil verwerken. Hij zal dan niet bestaande Email addressen niet naar het Internet versturen voor jouw lokale mail server.
Dat kunnen we makkelijk testen natuurlijk, maar dan moet eerst bovengenoemde vraagstuk worden opgelost ;)