Toon posts:

Compaq CQ2200NL Internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben voor een vriend bezig zijn CQ2200NL opnieuw te installeren, nu werkt echter het internet niet meer.
Als ik een kabel vanaf het modem in de pc doe, gaan ook de lampjes niet branden.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik heb geprobeerd Compaq te bellen, zij "konden niet helpen" omdat de garantieperiode voorbij is...

Ik kan tot op heden ook geen nieuwe bios vinden of nieuwe ethernet drivers.

Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor jullie hulp,

Hidde

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:56
Even uitzoeken welke Realtek NIC daar precies in zit en dan op realtek.com.tw de nieuwste drivers downloaden. Windows ondersteunt die dingen standaard, maar werken met de standaarddrivers doen die dingen niet.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Dat is gewoon een probleem met drivers ;), na de herinstalllatie is bij bijna iedere notebook/desktop een instalatie van wifi/lan drivers nodig.

Hier vindt je de benodigde drivers, vergeet niet om de andere drivers ook te installeren ;)

Verwijderd

Topicstarter
@JustwilliamNL:
Alle drivers die daar te vinden zijn had ik inderdaad al geïnstalleerd, maar dit zijn geluids-, video en chipset drivers. Internet doet het echter nog niet.

@_JGC_ Ik ga mijn best doen!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Op welk OS zit je dan? Voor windows 7 staat hij er gewoon tussen. En via die kun je vast wel achterhalen welke Realtek NIC het is. En anders met Aida64 ofzo.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Waarschijnlijk een kinderlijke vraag dit, maar wordt bij apparaatbeheer de netwerkadapter weergeven en staat deze daar ook aan/ingeschakeld?
Pagina: 1