Toon posts:

Athlon overclocking @ Asus K7V

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 700 Mhz athlon en die staat op 7X100Mhz en als ik hem op 105Mhz zet dan kan ik mischien net een uur of twee lekker werken en dan loopt ie vast en m'n temp blijft op 42 graden

moet ik de Vcore voltage omhoog zetten of is er een andere manier

Please help me ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Oja ik heb 100 mhz geheugen er in zitten

Verwijderd

ik denk dat het je cache geheugen is, probeer 'm op een andere divider te krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe je dat dan?

I now i am a newbe :-)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik denk niet dat het z'n cachegeheugen is (mijn 3.1ns cache op m'n 650 draait goed op 400MHz (CPU=800MHz). Het is de K7V zelf. Ik kan ook niets hoger dan 103MHz FSB stabiel draaien :(. Net de K7V heeft echt veel moeite met FSB's hoger dan of gelijk aan 105MHz dus. Dit is algemeen bekend (doe maar eens wat onderzoek, dan zul je hetzelfde vinden). Oplossing; niet met de FSB OC'en maar met een GFD (Goldfinger) en daarmee de multiplier veranderen (aub geen verhaal over dat je FSB verhogen meer zin heeft, weet ik ook. Dat is alleen gewoon niet mogelijk met de verder supervette Asus K7V).

PC Specs

Verwijderd

Bomberman je hebt gelijk.
Ik heb zelf een athlon 500 (week 37) ook gehad op 750 met divider van 1/2. En over die GFD: Ik ben 't wederom met Bomberman eens ;)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Erg leuk die GFD maar dat onbreekt er bij de nieuwe processor, want het kan helemaal niet :(, hopen dat ze daar wat op weten te vinden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1