Toon posts:

VPN Testen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand geschikte software voor mijn VPN verbindingen te testen?

Het gaat over een studie die ik maak voor Site to Site vpn en Client to Site vpn.
Nu wil ik naast de snelheid ook de security gaan meten.

alvast bedankt!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Heb je al op google gekeken ?
Wat voor eisen heb je ?
Wat is de bedoeling ?

En volgens mij doen wij hier geen huiswerk maken voor anderen :+

[ Voor 73% gewijzigd door ShadowBumble op 07-05-2013 11:15 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet bepaald huiswerk, ik maak de studie eerder voor mezelf... :-)

Bedoeling is nagaan wat er precies gebeurt op de verschillende lagen bij het opzetten van een VPN verbinding, op het werk heb ik enkele VPN projecten lopen en wil er graag meer over weten.

Ik heb ook al op google gekeken maar ik kan niet meteen iets vinden die ideaal is.

Deze post is vooral bedoelt voor mensen die zelf al tools hebben gebruikt, ik hoef geen 'Let me google that' link krijgen :-)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:12:
Nu wil ik naast de snelheid ook de security gaan meten.
Wat versta je onder security meten?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bedoeling is nagaan wat er precies gebeurt op de verschillende lagen bij het opzetten van een VPN verbinding, op het werk heb ik enkele VPN projecten lopen en wil er graag meer over weten.
tcpdump is je vriend m.a.w. als je de exacte opbouw wil weten zal je moeten gaan packetsniffen overigens kan je hiermee nog wel eens voor een flinke dobber komen aangezien na de initele handshake alles encrypted is dus alleen nog IP header niveau.
Deze post is vooral bedoelt voor mensen die zelf al tools hebben gebruikt, ik hoef geen 'Let me google that' link krijgen :-)
Tools voor wat ? Als je de opbouw wil weten diep technisch zal je de documentatie in moeten duiken en hopen dat het niet closed source is, tevens zal je de opbouw van je encryptie algoritme moeten gaan leren, en hoe dat verwerkt word in de applicatie/server combinatie.

Uiteraard is bovenstaande volledig afhankelijk van het gebruikte pakket/encryptie niveau en of het closed of opensource is persoonlijk zou ik beginnen met de

VPN Basics :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gewoon je netwerkverkeer sniffen met $netwerksniffer. Kijk naar de opbouw en verifieer dat je de dat aniet kan lezen.

Verder is het de bedoeling dat je zelf natuurlijk wat opsteekt van je studie. Je de antwoorden voor laten kauwen op een forum heeft dan niet zo veel waarde.

Tevens mis is wat je zoal hebt gevonden tijdens je ongetwijfeld lange zoektocht.

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12 20:38
Zoek eens op termen als ike, ipsec, phase 1, en phase 2.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Met pfSense in een VM omgeving lekker zelf gaan klooien met VPN's opbouwen. Of desnoods van pfSense naar Vyatta o.i.d. kan je ook "crossplatform" kijken.

En daarna lekker met wireshark sniffen :P

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Pagina: 1