Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-05 10:06
Ik zoek een persoon die mij inzicht kan geven over deze opleiding. Ik heb nog rondgekeken maar er waren geen mogelijkheden tot meelopen daar. Als er iemand is die hier ooit heeft gestudeerd of denkt informatie van waarde te kunnen toevoegen dan hoop ik hier iets van te horen.

Mijn achtergrondverhaal voor deze studie is het volgende: Ik studeer nu nog aan de TU/e Software Science (Technische Informatica) alleen is de wiskunde hier een groter aspect dan het programmeren waar ik toch meer van ben. Nu heb ik dus op andere forumtopics gelezen dat bij de 'normale' informatica je wel degelijk meer programmeert. Ook is er de mogelijkheid van een Technische Informatica in breda alleen ben ik bang dat ik weer in hetzelfde gat val als voorheen en weer een grote overdosis wiskunde krijg, bovendien was logica ook niet bepaald mijn sterkste kant.

Verder rest mij de vraag nog over hoe het precies zit met een 3-jarig HBO Bachelor als je een VWO diploma hebt behaald (dat heb ik uiteraard).

Alvast bedankt voor de komende reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb zelf informatica gestudeerd in Breda (weliswaar 5 jaar geleden afgerond). Moet wel zeggen dat ik zelf absoluut niet van het programmeren ben/was dus al snel systeemmanagement als afstudeerrichting heb gekozen (dat veel meer bedrijfskundige informatica was). Neemt niet weg dat er genoeg geprogrameerd werd gedurende de (groeps)opdrachten.
Ik heb vooral veel Java voor mijn kiezen gekregen, ik verwacht dat men ondertussen overgestapt is naar .NET (daar was tijdens mijn laatste maanden al sprake van). Wiskunde en logica was er bij de programmeerafstudeerrichtingen overigens wel maar van een relatief laag niveau. Ik heb die colleges nooit zelf hoeven volgen maar wat ik er van meegekregen heb via klasgenoten was goed te doen (ik heb een matige wiskunde B achtergrond vanuit VWO).
Via vrienden weet ik een beetje wat er op universitair niveau gevraagd wordt qua wiskunde/logica, dat is echt een enorm verschil in mijn beleving.

Uiteindelijk is het toch vooral een keuze die je zelf moet gaan maken. Ik snap alleen niet dat je niet mee mag lopen? Ik heb dat zelf ook gedaan en gedurende mijn tijd daar kwam het geregeld voor dat er wat mensen aanschoven (hetzij vanuit VWO, hetzij vanuit andere studies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik heb deze Informatica-opleiding een aantal jaar geleden afgerond bij Avans en heb daar ook eerst Technische Informatica gedaan.

Bij Technische Informatica is het wiskundecomponent erg hoog, terwijl dit bij Informatica minimaal was. Ik vond dit zelf bij Informatica ook meer in evenwicht, kan dus beamen dat (in ieder geval een paar jaar geleden) bij Informatica het programmeercomponent groter is dan het wiskundecomponent.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
Harstikke bedankt voor jullie antwoord! Ik had op de site rondgekeken voor eventuele meeloopdagen maar daar stond niks over deze opleiding, maar ik ga er zelf nog proberen achter te komen hoe het precies zit door even een telefoontje te plegen.

Ik hoop dat ik deze keer de juiste richting kies. Maar om even terug te komen op jullie reactie. Valt er binnen de informatica ook gedurende je opleiding alsnog te wisselen want volgens mij zijn er een paar verschillende trajecten daar? Als jullie dat niet zeker weten maakt niet uit.

Nogmaals veel dank. Verder als er nog anderen mensen zijn die hier input op hebben hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik ben zelf ook tussentijds geswitched.
Dit kon ontzettend gemakkelijk nog in de Propedeuse-fase. Hoe het daarna zit, weet ik eerlijk gezegd niet.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 07:44
Ga ik je weer laten twijfelen oké ;)

Ik heb eerst ook Technische Informatica gestudeerd in Eindhoven aan de TU. De wiskunde was ook niet echt mijn ding daar. En dus overgestapt naar Technische Informatica in Breda.

Daar was de wiskunde in verhouding zo veel makkelijker.

Weet niet hoe lang je in eindhoven hebt gezeten? De logica die je daar in de eerste paar weken krijgt is alle logica in Breda. Zo was het tenminste bij mij een jaar of 5 geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

RomeoJ schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:59:
Dit kon ontzettend gemakkelijk nog in de Propedeuse-fase. Hoe het daarna zit, weet ik eerlijk gezegd niet.
Ook niet al te moeilijk (wederom, in mijn tijd).

En ja, voor meeloopdagen zou ik gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398465

Ik doe BI op avans breda en ik sta hier doorgaans ook bij de open dagen, voor zover ik weet zijn er gewoon meeloop dagen waar je je voor kan inschrijven.

Volgens mij kan je alleen binnen 3 jaar je HBO halen als je van MBO komt en vrijstelling krijgt voor je stage.
Mischien dat je wel een half jaar vrijstelling kan krijgen op het begin maar een jaar gaat niet lukken denk ik.

Succes

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 398465 op 08-05-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
Ik heb ondertussen contact op genomen met de hogeschool, nogmaals bedankt dat iedereen mij hierover heeft geïnformeerd. En voor het geval jullie het interesseert ik ben tot en met mei nog gewoon op de universiteit geweest. Alleen heb ik veel logica en wiskundevakken niet gehaald dus vandaar mijn besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-05 23:12

johnwoo

3S-GTE

Ik heb TI gedaan bij Avans in Breda (al was het nog HSBrabant toen ik begon, dus in hoeverre mijn ervaringen nog overeenkomen met hoe het er nu aan toegaat is maar de vraag).

Naar mijn ervaring was het wiskundeniveau in het algemeen ongeveer gelijk aan Wiskunde B van VWO, met hier en daar wat nieuwe dingen en verdiepingen (FFT's, wat verdieping van integraal- en differentiaalrekening). Wel werd er (uiteraard) veel meer zelfstudie verwacht (dus minder uitleg gegeven) dan op VWO-niveau; je gaat wat sneller door de stof heen en moet zelf zorgen dat je bijblijft (en actief hulp zoeken als het te snel gaat).

[ Voor 22% gewijzigd door johnwoo op 15-05-2013 12:28 ]

Specs | Toyota MR2 Turbo

Pagina: 1