Een tijd geleden kreeg ik van de webshop Christine le Duc/Pabo de volgende aanbieding:

Omdat ik er wel vaker waardebonnen voor heb besteld (via groupon) dacht ik dat dit om vergelijkbare waardebonnen zou gaan.
Op groupon hadden ze waardebonnen t.w.v. €50,- voor 19,95
Er stonden in de e-mail en op de site geen extra voorwaarden vermeld (ik heb dit nagezocht)
Vervolgens heb ik een eerste bestelling geplaatst met een product t.w.v. 8,99
Ik heb hieraan de kortingscode toegevoegd, de verzendkosten werden 0,00 en de waardebonnen werden toegevoegd aan mijn mandje.
Bestelling dus geplaatst.
Hierna kwam ik er in de bevestigingsmail achter dat ik mijn oude adres er nog in had staan. Dit heb ik hierna op de site gewijzigd.
Na deze bestelling heb ik nog een groot aantal bestellingen gedaan met een lage orderwaarde, om zo nog meer waardebonnen te verkrijgen. Het gaat om 22 bestellingen. Aangezien er geen beperkende voorwaarden aan de actie en aan de waardebon vermeld waren ging ik er vanuit dat dit gewoon toegestaan was.
2 dagen later werden alle pakketjes aan mij verzonden. 1 naar mijn oude adres, de overige 22 naar mijn nieuwe adres.
Daar heb ik helaas de pakketbezorger van Selektvracht 3x gemist en ik kon ook geen nieuwe afspraak maken aangezien ik maar 1 "sorry"-kaart had ontvangen. Die pakketjes gingen dus retour afzender.
Hierna heb ik dus bij mijn oude adres het eerste pakketje opgehaald. Ik kwam er toen achter dat er beperkende voorwaarden verbonden waren aan de waardebon: ze waren pas geldig bij een orderwaarde van meer dan €40,-
Dit was van tevoren nergens vermeld en ik vond dit dus ook nogal vreemd.
Hier heb ik de volgende e-mail over gestuurd:
Hierna heb ik geen e-mails meer ontvangen, dus besloot ik ze maar te bellen.
De mevrouw aan te telefoon bleef volhouden dat er in de e-mail wel voorwaarden vermeld zouden zijn, en dat ze ook geen andere waardebonnen hebben.
Ze zou mijn e-mail nog even doorsturen aan de marketingafdeling.
Na een week te hebben gewacht heb ik ze maar weer opgebeld, en kreeg ik dezelfde mevrouw weer aan de lijn. De marketingafdeling had niet gereageerd en ik kon ook niet met hun doorverbonden worden. Verder kreeg ik weer hetzelfde verhaal "Het zou wel vermeld zijn/ze hebben geen andere waardebonnen". Toen ik vertelde dat ik er recht op had werd ik in de wacht gezet en even later kreeg ik het volgende te horen:
Dus heb ik maar weer teruggebeld, ik kreeg nu eindelijk een keer iemand anders aan de lijn, zij zou mij een e-mail sturen omdat het telefoongesprek anders te lang zou duren.
Ik kreeg de volgende e-mail:
Is hier nog iets aan te doen of is het gewoon toegestaan om op deze manier te handelen?
Ik weet natuurlijk dat het stom is om 22 dezelfde bestellingen te plaatsen en er dan vanuit te gaan dat ik daarmee ook zoveel waardebonnen ontvang. Ze hadden mij ook best die bestellingen mogen weigeren. Het is echter volgens mij niet toegestaan om de voorwaarden niet kenbaar te maken, hier zou ik dus meer informatie over willen.
Ik heb dit topic ook al op een ander forum geopend, daar kreeg ik natuurlijk de gebruikelijke reacties: "hihi, buttplug" en "haha zit er nog een speeltje in je kont", dus laat die reacties maar achterwege. Ik hoop dat het hier iets serieuzer kan gaan.
Met de volgende afbeelding erbij:Exclusieve aanbieding!
Beste meneer xxx,
We willen je graag bedanken voor jouw bestelling!
Omdat we hier bij XXX heel erg blij mee zijn, willen we je graag verwennen met GRATIS waardebonnen met een totale waarde van €25!
Profiteer nu en als je binnen 7 dagen bestelt, wordt je bestelling GRATIS verzonden.

Omdat ik er wel vaker waardebonnen voor heb besteld (via groupon) dacht ik dat dit om vergelijkbare waardebonnen zou gaan.
Op groupon hadden ze waardebonnen t.w.v. €50,- voor 19,95
Er stonden in de e-mail en op de site geen extra voorwaarden vermeld (ik heb dit nagezocht)
Vervolgens heb ik een eerste bestelling geplaatst met een product t.w.v. 8,99
Ik heb hieraan de kortingscode toegevoegd, de verzendkosten werden 0,00 en de waardebonnen werden toegevoegd aan mijn mandje.
Bestelling dus geplaatst.
Hierna kwam ik er in de bevestigingsmail achter dat ik mijn oude adres er nog in had staan. Dit heb ik hierna op de site gewijzigd.
Na deze bestelling heb ik nog een groot aantal bestellingen gedaan met een lage orderwaarde, om zo nog meer waardebonnen te verkrijgen. Het gaat om 22 bestellingen. Aangezien er geen beperkende voorwaarden aan de actie en aan de waardebon vermeld waren ging ik er vanuit dat dit gewoon toegestaan was.
2 dagen later werden alle pakketjes aan mij verzonden. 1 naar mijn oude adres, de overige 22 naar mijn nieuwe adres.
Daar heb ik helaas de pakketbezorger van Selektvracht 3x gemist en ik kon ook geen nieuwe afspraak maken aangezien ik maar 1 "sorry"-kaart had ontvangen. Die pakketjes gingen dus retour afzender.
Hierna heb ik dus bij mijn oude adres het eerste pakketje opgehaald. Ik kwam er toen achter dat er beperkende voorwaarden verbonden waren aan de waardebon: ze waren pas geldig bij een orderwaarde van meer dan €40,-
Dit was van tevoren nergens vermeld en ik vond dit dus ook nogal vreemd.
Hier heb ik de volgende e-mail over gestuurd:
Hierop kreeg ik een dag later de volgende reactie:Beste,
Zojuist heb ik de "waardecheques" ontvangen van 25 euro. Er is echter nergens tijdens de aankoop gecommuniceerd dat de waardecheques pas vanaf 40 euro geldig zijn. Het is niet meer dan een kortingscode. Ik begrijp niet waarom jullie dit niet duidelijker communiceren. Ik verwacht het geld van mijn aankoop terug aangezien de waardecheque juist de reden is dat ik de aankoop gedaan. heb.
Verder zijn beide telefoonnummers van jullie klantenservice onbereikbaar. Erg onprofessioneel.
Omdat ik het nogal vreemd vond dat ze mij het geld niet terug wilden storten (zij zijn tenslotte nalatig geweest met het vermelden van de voorwaarden), heb ik de volgende e-mail teruggestuurd:Beste klant,
Hartelijk dank voor je reactie.
Het spijt ons te vernemen, dat je niet tevreden bent met het geschenk.
In de nieuwsbrief wordt vermeld, dat je waardecheques bij je bestelling ontvangt.
Dat er een minimaal bestelbedrag is, is een normale voorwaarde bij waardecheques.
Het betaalde bedrag zal niet teruggestort worden.
Daarnaast zijn wij ervan op de hoogte dat de klantenservice momenteel telefonisch
slecht bereikbaar is. Dit wordt veroorzaakt door een technische storing.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
XX
Hierop kreeg ik de volgende reactie:Beste,
Of het volgens jullie 'gebruikelijk' is dat deze voorwaarden gelden is niet van belang. Jullie zijn te allen tijde verplicht om te klant van tevoren in te lichten over dergelijke voorwaarden.
Doordat jullie de voorwaarden niet van tevoren kenbaar hebben gemaakt heb ik gewoon recht op het afgesproken product.
Het afgesproken product is in dit geval een waardebon t.w.v. €25 of meerdere waardebonnen met een totale waarde van €25, beiden zonder beperkende voorwaarden.
Omdat wij een koopovereenkomst hebben gesloten zijn jullie verplicht tot het volgende:
- Het alsnog leveren van de geadverteerde producten
- Het leveren van een vergelijkbaar product
- Komen met een oplossing waarmee beide partijen akkoord gaan.
Mocht Christine le Duc niet met een gepaste oplossing komen dan zie ik mijzelf genoodzaakt de zaak verder laten lopen via de rechtsbijstandverzekering.
mvg,
klant
Hierop heb ik gereageerd dat het duidelijk is wat ik verwacht had van de actie, aangezien ik dat in de vorige e-mail uiteengezet heb.Beste klant
Je hebt de eerste keer op 12 april jl. een artikel besteld van Euro 8.99 met daarbij de actie van de waardecheques.
Daarna zijn er nog meer gevolgd met elk een waarde van Euro 1,75 exclusief verzendkosten.
Op 17 april jl. gaf je aan de waardecheques te hebben ontvangen, en zoals je op de cheques kunt lezen
dien je om daar gebruik van te maken voor minimaal Euro 40,00 te bestellen.
Het is ons niet geheel duidelijk wat je zelf precies van deze actie had verwacht, voornamelijk ook
omdat je elke keer een bestelling plaatst van slechts Euro 1,75.
Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Hierna heb ik geen e-mails meer ontvangen, dus besloot ik ze maar te bellen.
De mevrouw aan te telefoon bleef volhouden dat er in de e-mail wel voorwaarden vermeld zouden zijn, en dat ze ook geen andere waardebonnen hebben.
Toen ik ze vertelde dat ze dit eigenlijk van tevoren hadden moeten aangeven, bleef ze steeds hetzelfde herhalen: het zou wel aangegeven zijn/ze hebben geen andere waardebonnen.Nee, bij de code 8938 krijgt u 2 waardebonnen van 12,50 die geldig zijn bij een bestelwaarde vanaf €40,-
Ze zou mijn e-mail nog even doorsturen aan de marketingafdeling.
Na een week te hebben gewacht heb ik ze maar weer opgebeld, en kreeg ik dezelfde mevrouw weer aan de lijn. De marketingafdeling had niet gereageerd en ik kon ook niet met hun doorverbonden worden. Verder kreeg ik weer hetzelfde verhaal "Het zou wel vermeld zijn/ze hebben geen andere waardebonnen". Toen ik vertelde dat ik er recht op had werd ik in de wacht gezet en even later kreeg ik het volgende te horen:
, en er werd opgehangen voordat ik iets kon vragen.Meneer uw waardebonnen zijn ongeldig verklaard en uw account wordt verwijderd. U mag niet meer bij ons bestellen. Fijne dag nog
Dus heb ik maar weer teruggebeld, ik kreeg nu eindelijk een keer iemand anders aan de lijn, zij zou mij een e-mail sturen omdat het telefoongesprek anders te lang zou duren.
Ik kreeg de volgende e-mail:
Op mijn vraag of mijn eerste bestelling ook terugbetaald wordt kreeg ik de volgende reactie:Hartelijk dank voor je reactie.
Door ongeoorloofd gebruik te maken van de waardebonnen, accepteren wij de bestellingen niet.
Het is in de toekomst ook niet meer mogelijk een bestelling te plaatsen.
Het betaalde bedrag van €39.70 wordt teruggestort.
De reden dat ik dit topic open is dat het, na onderzoek op internet, niet de eerste keer is dat Pabo/CLD verzuimt om de actievoorwaarden kenbaar te maken.Beste klant
De bestelling van 12 april 2013 is automatisch verwerkt met de actiecode 8398.
De twee waardecheques van elk €12.50 heb je ontvangen in het pakket en zijn te
verrekenen geweest met een nieuwe bestelling met een minimale bestelwaarde
van €40.00.
Wij hebben geen bestelling van minimaal €40.00 ontvangen.
Het bedrag van €8.99 van de geleverde bestelling wordt niet teruggestort.
Customer service Christine le Duc
Is hier nog iets aan te doen of is het gewoon toegestaan om op deze manier te handelen?
Ik weet natuurlijk dat het stom is om 22 dezelfde bestellingen te plaatsen en er dan vanuit te gaan dat ik daarmee ook zoveel waardebonnen ontvang. Ze hadden mij ook best die bestellingen mogen weigeren. Het is echter volgens mij niet toegestaan om de voorwaarden niet kenbaar te maken, hier zou ik dus meer informatie over willen.
Ik heb dit topic ook al op een ander forum geopend, daar kreeg ik natuurlijk de gebruikelijke reacties: "hihi, buttplug" en "haha zit er nog een speeltje in je kont", dus laat die reacties maar achterwege. Ik hoop dat het hier iets serieuzer kan gaan.