advies router, stabiliteit en groot bereik belangrijk

Pagina: 1
Acties:

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:12
hallo,
ik probeer mijn ouders te helpen met de overstap van de kabel naar glasvezel.
de situatie nu:
  • caiway kabel
  • wrt54gl router, heeft enorm lage snelheden, ik denk dat het ook deels door het modem komt. maar ik heb laatste jaar geen snelheden bij torrents van boven de 800kb/s gezien
  • modem is ook instabiel, vaak herstarts vereist.
  • router staat op de 2e verdieping, maar ook op de BG hebben we goed bereik
  • modem staat bij de tv
  • glasvezel komt in de meterkast binnen, ongeveer 5 meter van waar de tv staat.
  • 100 % van ons dataverkeer gaat via wifi, er zijn 4 laptops, 2 ipads, 2 iphones (4s), 1 Windows phone(920), en 1 Android. en een hele oude bak die in principe alleen gebruikt wordt om backups van fotos voor te maken op een interne en een externe schijf. deze hoeft ook geen internet meer te hebben, anders koop ik een wifi kaartje voor die pc.
huistelefoon wordt niet meer gebruikt dus die wordt opgezegd, kabel wordt verwisselt voor glasvezel. dus instabiele kabelmodem heb ik ook geen last meer van.
wat wil ik:
router die in de meterkast staat en nogsteeds op de 2e verdieping een goed bereik heeft.
Er worden geen features anders dan QoS gebruikt.

Wat heb ik zelf al gezocht?
Wat ik merk is dat bij reviews en bij vergelijkstesten alleen gekeken wordt naar snelheden die routers halen. Nu vind ik dat ook wel belangrijk, maar ik vind het bereik en stabiliteit eigenlijk veel belangrijker, en daar kan ik heel weinig over vinden. 5ghz boeit me denk ik niks, ik weet niet of er apparaten zijn die dit aankunnen (misschien mijn EliteBook? of kunnen telefoons dit ook al?)
maar waar ik naar heb gekeken:
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300
pricewatch: Netgear WNDR3700

budget:
mijn ouders willen 50-100 eu uitgeven. Als dit te weinig is en er zijn goede argumenten om dit te verhogen dan kan ik ze misschien wel overtuigen meer uit te geven.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Fritz!Box?

• kaasplank1
vind ik wel redelijk duur voor wat voor snelheden je ervoor krijgt, maar waarom dan een FRITZ!Box?

• kaasplank1
maar concreter dan: wat vinden jullie van de routers die ik al genoemd heb?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Heb goede ervaringen met de TP-Link.

Ook al moet ik toegeven dat in dezelfde situaties net zo gelukkig ben met de 1043ND. Alleen als je veel/vaak grotere bestanden over je wifi gooit en die grotere bandbreedte daarvoor echt benut (en die paar tientjes je niet uitmaken) lekker de WDR4300 pakken.

• kaasplank1
oke top!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-02 14:58
Iets boven budget en nu in de aanbieding bij Informatique: Asus RT-N66U N900 Router?
Zeer goede reviews van gebruikers en professionals. Vele instelmogelijkheden, bereik en dual band (2,4 en 5GhZ)

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:04
Interessant topic, zit in vergelijkbare situatie ga deze dus volgen.
Heb m'n WRT54GL al overclocked + vermogen van de wifi vergroot maar hij trekt het toch niet helemaal meer.

Goed bereik en veel verschillende apparaten is voor ook mij belangrijker dan snelheid.
Ik had ook een oogje op de Linksys E3200 / E4200.

Heb op zich ook geen probleem met een gebruikte Linksys (wel met dual 2.4&5ghz mode) waar ik weer custom firmware op kan zetten en die ook aan de vereisten voldoet.

[ Voor 72% gewijzigd door german8 op 14-05-2013 17:00 ]

Verwijderd

kaasplank1 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:33:
vind ik wel redelijk duur voor wat voor snelheden je ervoor krijgt, maar waarom dan een FRITZ!Box?
Goede kwaliteit (komt goed uit tests) en goede service.
Pagina: 1