Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Galaxy Note 8.0: de gulden middenweg?

Pagina: 1
Acties:

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
reviews: Galaxy Note 8.0: de gulden middenweg?

Dit stuk staat erin:
Er zit vooral vertraging in het terugkeren naar het homescreen; soms moet je twee seconden wachten na het indrukken van de homeknop voordat er iets gebeurt. De reden hiervan is onduidelijk.
De reden waarom dit gebeurt is wel duidelijk: De tablet wacht op een 2e druk op de home knop om S-Voice op te starten. De S2 en S3 hebben dit ook, daar is het uit te schakelen. Of dat ook op de Tab kan weet ik echter niet.

EDIT: Je kan naar S-Voice gaan, naar instellingen en daar is de optie uit te zetten. Een druk op De Home-knop brengt je direct terug naar home, binnen een fractie van een seconde.

[ Voor 12% gewijzigd door thefal op 07-05-2013 08:40 ]

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:26

WoutF

Hoofdredacteur
De vertraging is langer dan bij voorgaande Samsung-apparaten, we hebben het op de redactie naast een Galaxy S4 getest. Ben nu niet op kantoor, maar zal later op de ochtend nog even spelen met de S Voice-instellingen om het verschil te bekijken.

• thefal
Ik heb hier toevallig de S2 en de Tab 8 naast elkaar staan, de vertraging is inderdaad en helaas een stuk langer met S-Voice aan. Met de instelling in S-Voice aangepast gaat het echter nagenoeg gelijk (vrijwel direct dus)

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:26

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb een stukje tekst toegevoegd aan de review. Ik vraag me overigens wel af hoeveel gebruikers weten dat je dit uit kan zetten. Daarbij is het imho slecht standaardgedrag; iedereen maakt gebruik van de homeknop om terug te keren naar het homescreen terwijl slechts een klein deel van de gebruikers S Voice zal gebruiken.

• thefal
Dat het niet slim en/of traag geprogrammeerd is staat buiten kijf ;) Apple werkt bv. ook zo, maar daar is de vertraging een stuk kleiner/onmerkbaar. Een simpele Google opdracht is voldoende om erachter te komen dat de functie isuit te schakelen, maar met de vertraging die er nu is zou het wat mij betreft inderdaad standaard uit mogen staan ipv standaard aan.

Bedankt voor de toevoeging.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

thefal schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:31:
reviews: Galaxy Note 8.0: de gulden middenweg?

Dit stuk staat erin:

[...]

De reden waarom dit gebeurt is wel duidelijk: De tablet wacht op een 2e druk op de home knop om S-Voice op te starten. De S2 en S3 hebben dit ook, daar is het uit te schakelen. Of dat ook op de Tab kan weet ik echter niet.

EDIT: Je kan naar S-Voice gaan, naar instellingen en daar is de optie uit te zetten. Een druk op De Home-knop brengt je direct terug naar home, binnen een fractie van een seconde.
Bij mijn S2 is dit helemaal niet uit te schakelen :/ , de instellingen daarvoor zijn er niet.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/71651748/home_button_lagfix.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/71651748/Spraakopdrachten%20instellingen.png

Die heb ik dus beide niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 07-05-2013 12:56 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:36
Raven schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:47:
[...]

Bij mijn S2 is dit helemaal niet uit te schakelen :/ , de instellingen daarvoor zijn er niet.
[afbeelding]
[afbeelding]

Die heb ik dus beide niet.
Net even geprobeerd, eerst startte hij wel Vlingo meuk op, toen heb ik dus die Launch Voice talk weer aan- en uitgevinkt en nu kan ik het niet meer opstarten! (ideaal)
Pagina: 1