Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Beste Tweakers,

Ik zit nu te kijken naar een nieuwe tablet, eerst wou ik de Nexus 7 8GB kopen, maar nu zag ik de ASUS MemoPad met 16GB voor 153,-. Ik zit nu te twijfelen want ze lijken toch wel erg op elkaar, welke tablet is volgens jullie beter? En waarom zou ik die dan kopen? :)

Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Nexus is veel sneller en heeft een hogere resolutie, ik zou dus voor de nexus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou ook nexus doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 13:01
Ligt eraan, waarvoor wil je de tablet gebruiken? Als je onderweg films/series wil kijken, muziek wil luisteren etc, dan zou wellicht de MemoPad een alternatief zijn omdat daar een geheugenkaartje in kan.
Zoals hierboven ook aangegeven is de Nexus veel sneller, dus voor browsen en allerlei andere zaken zou dat weer een uitkomst zijn. Kwestie van alle voor- en nadelen opschrijven en bekijken wat je er echt in zoekt. Hou er wel rekening mee dat van de 8GB in de Nexus 7 waarschijnlijk een GB of wat ook gebruikt wordt door het OS, en er geen geheugenkaartje in kan. Dan zou ik eerder voor een Nexus met meer opslagcapaciteit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Welke tablet van de twee heeft eigenlijk een betere prijs/kwaliteits verhouding? De tablet gaat vooral gebruikt worden voor wat internet, films, boeken lezen, en wat apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook naar een soortgelijk tablet. De Nexus spreekt mij erg aan, maar de 32 GB versie is aan de dure kant... Kan iemand mij een andere tablet aanraden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Pas geleden begon ik zelf te overwegen om een tablet aan te schaffen. Ik zag toen een aanbieding bij de kruidvat waar ik toen gebruik van heb gemaakt. Na 2-3 dagen was ik hem alweer zat omdat de accu hartstikke slecht was, en omdat de WiFi super slecht was. En nog wat andere dingen. Heb hem toen teruggebracht en 150 euro toegelegd voor de Nexus 7. Ik ben er echt helemaal blij mee, aankoop van het jaar. Snel, films/series kijken gaat erg fijn, en ook gebruik ik hem als e-reader. Gamen gaat ook helemaal goed, en de accu is geweldig.

Dus mijn tip...dit is een situatie dat je echt beter af bent om wat extra bij te leggen. Nexus 7 dus.Veel betere prijs/kwaliteit verhouding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:58
Nog even wachten op de nieuwe Nexus en de Acer Iconia A1?

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:15
De memopad 7 inch heeft een erg slecht scherm, zeker in vergelijking met de Nexus 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 13:16
Wacht even tot Google I/O want het kan zijn dat er een nieuwe Nexus komt..
Er is alleen nog niet heel veel over bekend... Dus even wachten zal ik.

Event is me hoofd op 15/16/17 mei.

Ontopic, zit zelf ook met het dilemma en wil heel graag een nexus, maar vind 249 aan de dure kant... (32 GB Nexus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Komt op 14-15-16 mei de nieuwe Nexus al uit? Dan wordt De oude toch goedkoper, en kan ik de 32GB kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 16:21
Gezien de geschiedenis duurt het dan nog wel een half jaar voordat de nieuwe Nexus hier verkrijgbaar is overigens :o

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Oke, maar wordt de oude dan wel goedkoper, want dan kan ik misschien de 32GB versie aanschaffen, dat zal wel heel mooi zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 13:16
Gugger schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:00:
Gezien de geschiedenis duurt het dan nog wel een half jaar voordat de nieuwe Nexus hier verkrijgbaar is overigens :o
Gezien de gescheidenis is Google I/O altijd in mei en vorig jaar in juni...
Dit jaar weer in mei dus je hebt mazel dat je een maand minder lang hoef te wachten als het al een half zou zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 19:48
er komt op goole I/O geen nieuwe nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Gelukkig, want ik heb hem net gekocht. Komt er wel een nieuwe Android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsnack
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 21:12
daantjecool schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:48:
er komt op goole I/O geen nieuwe nexus
Ondanks het nieuwsbericht dat er 'Geen grote productaankondigingen en software-updates op Google's I/O' zijn te verwachten, is het nog niet zeker dat er geen nieuwe Nexus 7 wordt aangekondigd.

Deze post van Marc Rademaker als reactie op de vraag of er inderdaad geen Nexus 7 upgrade wordt verwacht, vond ik interessant en best een logische, mogelijke, verklaring:
"Niet helemaal duidelijk, maar je kunt je natuurlijk ook voorstellen dat fabrikanten als Asus het eigenlijk niet zo leuk vinden als 'hun' product tijdens een evenement van Google wordt aangekondigd. Dan staat het vooral bekend als de nieuwe Google Nexus 7 of wat dan ook.

Terwijl als Asus het zelf doet, dan staat er in de persberichten (en in het nieuws); Asus kondigt nieuwe Nexus 7 aan. En Asus timmert behoorlijk aan de weg wat betreft naamsbekendheid en kan dit soort dingen dan ook goed gebruiken. In plaats van dat Google het dus doet."
Ik zit zelf ook te twijfelen om de eerste generatie N7 aan te schaffen, maar ik houd het nog wel een even vol zonder tablet.

En meer ontopic aan de TS:

De Nexus 7 is in alle gevallen een betere keuze. Ik heb zelf ook nagedacht over een Memopad, maar alle reviews die ik op het web vind, geven aan dat vooral het scherm bijzonder slecht is. En dat vind ik persoonlijk wel een belangrijk punt.

[ Voor 10% gewijzigd door Brainsnack op 13-05-2013 20:40 ]

[ASUS H97-Pro][Intel i5-4690][16GB Crucial Ballistix Sport][Gigabyte GTX1070][Samsung 860 EVO 1TB][Samsung 840 EVO 250GB][1TB Samsung F1][Corsair Vengeance 650M][Corsair Carbide 200R][HyperX Alloy Origins Core][Logitech G305][LG 38UC99-W]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Zoals ik al zei, ik heb de Nexus 7 gekocht, erg fijne tablet, en zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 19:48
koop een palit galapad 7 even snel als de nexus iets mindere resolutie maar wel geheugen kaartje en goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aub geen oude koeien uit de sloot vissen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.