Toon posts:

CS Map's maken welke software?

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gaan beginnen aan een counterstrike level van het schouwburgplein in rotterdam...

Het lijkt me een hoop werk en ik kan dus wel wat hulp gebruiken..

Ik heb er weleens een quake2 level van gespeeld... en dat schopte best wel kont!

Welke software kan ik hier het beste voor gebruiken? en waar kan ik die downloaden/bestellen ?

Ik doe dit voor het eerst dus kom niet gelijk met moeilijke termen

ben een Mapping-n00b :)

Alvast bedankt!

Johan Schaap

[P.S.]
Als er al een level van het schouwburgplein bestaat zounik dat graag horen!
[/P.S.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Worldcraft, staat wel ergens op www.counter-strike.net .. ik snapte dr alleen geen h*l van... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kladblok, daarin kan je alle x,y,z coördinaten invoeren... alleen weet ik nog niet hoe ik textures op de muur krijg maar ja kladblok werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik heb het wel gedaan in UT, en dat ging best makkelijk met unrealed.

maar ik heb het is met worldcraft geprobeerd, en het is imho heel erg gebruiksonvriendelijk! :(

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar het is in elk geval zeker dat de map nog niet bestaat?

enne... textures... hoe maak je die? of kan dat ook met Worldcraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 11:59 schreef Childsplay het volgende:
Kladblok, daarin kan je alle x,y,z coördinaten invoeren... alleen weet ik nog niet hoe ik textures op de muur krijg maar ja kladblok werkt goed
Dat kan niet met kladblok dacht ik. Gewoon ff worldcraft voor gebruiken.

Maar schaap, als je nou eerst gewoon ff rondgesurft had in plaats hier meteen te vragen. Er is al sinds enige tijd een officiele website voor CS mapping, de link staat gewoon op www.counter-strike.net.
Daar staan alle progies op met uitleg erbij.

Ik snap het niet hoor, het lijkt wel of mensen tegenwoordig zelf nix meer kunnen vinden. |:(

[+]
http://countermap.counter-strike.net
[/edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn zelfs plekken die speciaal voor n00bs gemaakt zijn. Er komt zelfs een mod uit waarin newb mappen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en voor onze echte n00bs onderons is er nogaltijd quark, supersimpel en resultaat is hetzelfde: site hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.valve-erc.com/?news_id=1017637437
valve hammer editor, op valve-erc zelf staan een paar goede tutorials, ik vind 'em vrij simpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

textures maak je met photoshop en die pak je in WADs met Wally

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
zoals er hier wordt gezegt moet je niet zoeken naar "worldcraft" maar naar valve hammer editor, worldcraft is t/m versie 3.3, en worldcraft 3.4 hebben ze "valve hammer editor" genoemd. als je zoekt op worldcraft grote kans dat je de oude versie krijg

over textures:
je kan ze iig niet zelf maken met je valve hammer. wel met "wally" maar dat kan ik je niet aanraden, gebruik gewoon deze wad files (wad file is een soort container met een heel hoop textures erin):
half-life/valve/halflife.wad
half-life/valve/liquids.wad
half-life/cstrike/cstrike.wad

dan heb je er voorlopig genoeg ;) (voor een mapping n00b dan) voor verdere vragen mag je me wel icq-en :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Op dinsdag 05 juni 2001 10:27 schreef The Dude het volgende:
er zijn zelfs plekken die speciaal voor n00bs gemaakt zijn. Er komt zelfs een mod uit waarin newb mappen komen.
euhm... hij heeft het over maps zelf MAKEN, niet over n00b in CS zelf zijn... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Op maandag 03 juni 2002 21:45 schreef CU2morO het volgende:

[..]

euhm... hij heeft het over maps zelf MAKEN, niet over n00b in CS zelf zijn... :{
euh..ik denk dat die maps gemaakt door mapping n00bs (zoals ik ;)) bedoelt.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Gebruik Quark!!!

Quark is een map programma, gratis en daarmee kan je mappen maken voor super veel spellen, ook voor cs.
Het is net als spelen met een blokkendoos, je zet wat blokjes op elkaar en je hebt een huisje, dan selecteer je een plaatje en er zit een texture op :D

Het is echt heel simpel, kheb er zelf ff een leuk cs mapje van gemaakt, maar als je echt iets moois wil maken ben je lang bezig ;)

Tjek Quark HIER

PS: Vergeet phyton niet te downloaden, 200kb ofzo, heb je nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Quark rullz man. is SUPPER simpel en je kan er een hoop mee doen. op hun site staan ook links naar prefab sites en daar kan je van alles vinden van kratten tot tanks en van helicopters tot bunkers :+

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 04 juni 2001 12:41 schreef --BoBo-- het volgende:

[..]

Dat kan niet met kladblok dacht ik. Gewoon ff worldcraft voor gebruiken.

Maar schaap, als je nou eerst gewoon ff rondgesurft had in plaats hier meteen te vragen. Er is al sinds enige tijd een officiele website voor CS mapping, de link staat gewoon op www.counter-strike.net.
Daar staan alle progies op met uitleg erbij.

Ik snap het niet hoor, het lijkt wel of mensen tegenwoordig zelf nix meer kunnen vinden. |:(

[+]
http://countermap.counter-strike.net
[/edit]
Valt mij ook op dat steeds meer mensen posten zonder te zoeken, niet dat ik het zelf nooit doe hoor, maar toch.

Schaapie, van jou had ik het niet verwacht, zeker niet nadat je zo'n goede opleiding hebt gehad aan het zadkine college :?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 16:12 schreef Heli0s het volgende:
Quark rullz man. is SUPPER simpel en je kan er een hoop mee doen. op hun site staan ook links naar prefab sites en daar kan je van alles vinden van kratten tot tanks en van helicopters tot bunkers :+
Op dinsdag 04 juni 2002 15:50 schreef Novah het volgende:
Gebruik Quark!!!

Quark is een map programma, gratis en daarmee kan je mappen maken voor super veel spellen, ook voor cs.
Het is net als spelen met een blokkendoos, je zet wat blokjes op elkaar en je hebt een huisje, dan selecteer je een plaatje en er zit een texture op :D

Het is echt heel simpel, kheb er zelf ff een leuk cs mapje van gemaakt, maar als je echt iets moois wil maken ben je lang bezig ;)

Tjek Quark HIER

PS: Vergeet phyton niet te downloaden, 200kb ofzo, heb je nodig :)
gelukkig, eindelijk mensen die het met me eens zijn dat quark toch wel ownd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook een toturial voor quark?

ik kan al een beetje worldcraften maar quark lijk t me leuker (easy)

linky plz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op woensdag 05 juni 2002 08:10 schreef mazerati het volgende:
is er ook een toturial voor quark?

ik kan al een beetje worldcraften maar quark lijk t me leuker (easy)

linky plz..
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=nl&querytime=dzWt3B&q=quark+tutorial |:(

Onder het motto:
Op maandag 04 juni 2001 12:41 schreef --BoBo-- het volgende:

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dicht.
Zoeken dat we niet maar aan tegenwoordig!?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.