Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
Hallo!

Gister was ik met een niet al te helder hoofd noedels aan het maken, en tijdens het afgieten ging er een klein beetje water over mijn iPhone 4 heen, aan de kant van de dockconnector. Beetje droog gemaakt, komt wel goed denk je dan.

Vanochtend rond 8:00 begonnen de kuren. Ik werd wakker omdat mijn telefoon steeds opnieuw het 'idee' had dat de oplader aangesloten werd, en dus regelmatig trilde. Ik heb hem er toen even eruit gehaald en er weer in gedaan, leek prima te werken. Toen ik later op de dag mijn telefoon wederom op wilde laden, kwam ik erachter dat dit niet meer werkte. Het maakt niet uit welke (originele) oplader of kabel ik gebruik, opladen doet hij niet meer, ook niet als ik hem aan een computer hang.

Ik heb nog een muziekdock geprobeerd van mijn zusje, daar gaf hij echter wel gewoon geluid door.
Of opladen via deze manier werkt weet ik niet, want mijn zusje is de adapter hiervan kwijt waardoor deze alleen via batterijen werkt (ik zou het dus nog aan de buren kunnen vragen).

Maar wat kan ik nu het beste doen? Ik heb de aansluiting verder goed schoongemaakt (met een droge tandenborstel), en verder ben ik ten einde raad.

Is het waarschijnlijk de dockconnector, of speelt er misschien meer?
En waar in omgeving Haarlem zou ik mijn iPhone dan het best kunnen laten repareren? iPhone is overigens gejailbreakt, en draait iOs 6.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Bekende truc met droge rijst in bak en iPhone erin al geprobeerd?

Misschien al te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480934

Waarschijnlijk is het alleen de connector.

Je zou het beste naar een gsm shop in de buurt kunnen gaan.
Officiële reparatiecentra vervangen de connector niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Tha BasZ schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:19:
Bekende truc met droge rijst in bak en iPhone erin al geprobeerd?

Misschien al te laat...
Ik heb het nu alsnog gedaan, helemaal niet aan gedacht...
Anoniem: 480934 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:01:
Waarschijnlijk is het alleen de connector.

Je zou het beste naar een gsm shop in de buurt kunnen gaan.
Officiële reparatiecentra vervangen de connector niet.
Oké, dankje. Ik heb nog even verder op internet gezocht, en ik zie ook dat sommige mensen bij een kapotte dockconnector tijdens het opladen een geel driehoekje krijgen, met een melding dat het accessoire niet geschikt is o.i.d. Dit had ik ook, namelijk toen hij rond 8:00 gek begon te doen. Het was me alleen even ontgaan.

Stelt me wel een beetje gerust dit. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Brad op 07-05-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Je kunt gewoon proberen te kijken in de connector. Ik verwacht wat corrosie (groene aanslag) of vuil op de pinnetjes waardoor je kortsluiting krijgt. De connector kan je bij een monteur makkelijk laten maken (niet bij Dynafix/je provider) en zal je niet al te veel kosten (als het alleen daar aan ligt)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Ik heb hem inmiddels weggebracht, ze waren er vrijwel zeker van dat het in ieder geval gemaakt kon worden. Ik hoop dat het makkelijk te repareren valt. Gelukkig doen ze niks zonder met mij te overleggen, ik kan hem anders gratis weer ophalen. Fijne service.
Pagina: 1