Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reggerfiber glasvezel in Salland: Provider kiezen

Pagina: 1
Acties:

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Beste Tweakers,

Binnenkort krijg ik hier glasvezel en het is tijd om me eens te oriënteren op de providers.

Graag zou ik een 100/100-verbinding willen. Ik host thuis ook mijn website (en mail) dus dat kan dan mooi. Voor door mijn huidige uploadsnelheid van DOCSIS (6 Mb/s) hekelt de boel soms. Met een symmetrische verbinding heb ik daar straks geen last meer van.

Maar wat is nu een goede provider met fijne 'voorwaarden' voor een Tweaker als ik? Hierbij moet je denken aan:
  • Wat voor een modem(router) wordt er meegeleverd, en hoe erg zit die dichtgetimmerd? Ik wil absoluut nooit meer een Experiabox-achtig ding.
  • Kan ik eventueel een andere modemrouter gebruiken?
  • Is het IP redelijk vast? Ik weet IPs voor consumenten op papier altijd dynamisch zijn, maar bij Ziggo komt dit neer op een vast IP mits je je modem altijd aanlaat.
  • Staat poort 25 dicht? Zo ja (geen probleem), is er wel een smarthost en een relay waarvan ik gebruik kan maken voor mijn mailserver?
  • En verder natuurlijk de algemene service
Dit zijn punten die moeilijk te vinden zijn over providers en die ze al helemaal niet op hun site vermelden. Maar mensen op GoT hebben hier vast wel ervaring met enkele providers :)

Het aanbod waaruit ik volgens Reggefiber kan kiezen is Tele2, Fype, Telfort, Vodafone, Scarlet, KPN, Solcon en XS4ALL.
Het zou echter kunnen dat deze lijst niet compleet is: Volgens de site van Concepts leveren zij ook op mijn adres, maar Concepts staat niet tussen de lijst van Reggefiber. Mogelijk dat dit voor nog meer providers geldt.

Enkele providers vallen af door de hoge prijs. Het liefst houd ik het onder de €55. Dit is dan voor een abo met internet (100/100) +telefoon. Providers die dan nog meedoen zijn:
  • Tele2
  • Fype
  • Telfort
  • KPN
Kan iemand mij adviseren in het maken van een keuze?

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 08-05-2013 20:13 . Reden: Concepts uit lijst verwijderd + eisen abo aangepast/verduidelijkt ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Concepts: Vergeleken met Ziggo een erg goede helpdesk en je krijgt daar een kale/domme modem waar je eigen apparatuur achter kan hangen, dus geen verplichting tot gebruiken van een experia box :D
Ik heb een mITX systeempje met IPFire als router+AP erachter hangen.

Maak al een paar jaar tevreden gebruik van een 50/50Mb lijntje van hun :)

Hoe het met de poorten zit weet ik niet, heb geen eigen mailserver en het IP-adres is more or less vast. Bij werkzaamheden wil het heel af en toe wel eens veranderen (of was dat bij Ziggo? weet het niet meer zeker), bij het aansluiten van een andere router op de modem ook, maar ik heb nog een gratis DynDNS account dus daar heb ik geen last van. De laatste keer dat het veranderde was iig vlak na het werkend krijgen van de verbinding een paar jaar geleden.

De aansluiting ging overigens wel wat moeizaam, degene die de wijkcentrale had opgeleverd had het verkloot. Niet alle kabels waren aangesloten en dat wat wel aangesloten was, was verkeerd aangesloten. Verbinding deed maar niet, helpdesk zei in modem te kunnen komen waar alles goed zou zijn. Toen kreeg ik een ingeving: Modem uitgezet en helpdesk gevraagd te F5'en... modem nog steeds toegankelijk. Later de monteur daar op gewezen die toen de wijkcentrale bekeek en alles eens goed aansloot waarna het werkte :)

[ Voor 91% gewijzigd door Raven op 07-05-2013 08:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Gisteren gaf de site van Concepts nog gewoon aan dat glasvezel op mijn adres leverbaar was, sinds vandaag krijg ik opeens de melding dat ze geen nieuwe klanten meer aannemen omdat ze worden overgenomen door KPN :'(

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 23:58
nee klopt concepts lijbrand xms gaat allemaal verder onder de naam telfort. vandaar dat je die nu wel in de lijst tegen komt

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Jammer, een wat kleiner provider leek me juist makkelijk. Iemand die Tele2, Fype, Telfort danwel KPN kan aanraden?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Schopje.

De site van Fype geeft aan dat ze nog niet kunnen leveren op mijn adres, wat weer in tegenstrijd is met wat ik op de site van Reggefiber vind.
Ik krijg van hun site in elk geval een slechte indruk (weinig informatie beschikbaar, ik kan niet eens de pakketten vinden). Klopt dit indruk?

Ik heb al gevonden dat ze bij Telfort een losse modem leveren + losse Sitecom router (in bruikleen). Dit betekent volgens mij dat ik dus mijn eigen router kan gebruiken, dus dat is een pluspunt.
Mailserver draaien met smtp.telfort.nl als smarthost schijnt te werken.

Iemand ervaringen met Telfort? Is het IP-adres in de praktijk een beetje vast
Lijkt me op dit moment nog de beste keus.

[ Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 10-05-2013 17:58 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:29

Zenix

BOE!

Solcon staat niet in je lijstje, maar geeft wel veel van de mogelijkheden die je wilt.
- Je krijgt een Thomson 789vn router, als je de gratis helpdesk belt kunnen ze je admin rechten geven. Maar hoef je niet te gebruiken.
- Ik gebruik mijn eigen router en ook voip apparatuur(PAP2T) dus dat kan ook.
- IP adres is bij mij nog nooit veranderd, ze geven je een IP uit een dynamische reeks. Normaal gesproken veranderd die niet tenzij er iets met je lijn is. Ze zeggen dat je geen vast IP krijgt, maar na 2 jaar hetzelfde IP komt het er wel op neer.

Voor mij was en is Solcon goedkoper, omdat ik een oud abonnement heb.
Tevens is het een kleine provider die niet overgenomen is door KPN.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 11-05-2013 13:33 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Solcon heb ik niet tussen de 'kandidaten' gezet omdat die helaas overbudget is (€63,50 per maand, terwijl het onder de €55 moet)

Pagina: 1