amd 7970 ghz, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• duon1992
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-02 20:05
ik ben voor mijn nieuwe gamesysteem aan het kijken voor een grafische kaart,zoals de titel al aangeeft een 7970ghz edition (eventueel twee, maar dit is nu nog niet nodig)

in eerste instantie viel mijn oog op de his iceq x2 variant, maar aangezien de rest van mijn systeem zwart/rood opgezet is ben ik toch verder gaan kijken of er ook alternatieven waren.
nu heb ik de volgende bij elkaar gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus HD7970-3GD5€ 402,49€ 402,49
1Asus MATRIX-HD7970-P-3GD5€ 445,50€ 445,50
1Club3D Radeon HD 7970 royalAce Tahiti XT2€ 388,-€ 388,-
1Club3D Radeon HD 7970 XT2 '13Series€ 381,50€ 381,50
1HIS HD7970 IceQ X² GHz Edition 3GB GDDR5€ 397,40€ 397,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.014,89

ik kan op internet geen combinatie reviews vinden tussen de his en club3d kaarten, vandaar ook dit topic
nu ben ik benieuwd welke mede tweakers mij aan kunnen raden/ervaring mee hebben?

wat ik ermee wil bereiken lijkt me logisch(crysis drie en andere recente games op max(in 3d) kunnen spelen.

voor wie wil weten hoe de rest van het systeem er uit komt te zien:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 168,80€ 168,80
1Asus Crosshair V Formula-Z€ 194,99€ 194,99
1Cooler Master HAF X€ 132,-€ 132,-
1Corsair Hydro H100i€ 97,50€ 97,50
1Corsair Dominator GT CMT8GX3M2A1866C9€ 76,-€ 76,-
1Corsair AX860i€ 178,96€ 178,96
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 157,30€ 157,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.005,55

+
1tb hdd
500gb hdd
dvd brander

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 00:16
Je geeft aan dat je een voorkeur hebt voor zwart/rode kaarten gezien het feit dat de rest van je systeem uit deze kleuren bestaat. Probeer dan de kaarten te selecteren die aan deze visuele eisen voldoen en daarna naar reviews te kijken. Hierbij opletten op geluidsproductie, koelprestaties en evt. clocks van de kaart ;).

Ik denk dat je met een beetje eigen inzet zelf makkelijk tot een besluit kan komen.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:12
Nu ga je me toch niet vertellen dat je enkel een kaart gaat kopen omdat er een rood randje aan zit, dat je vervolgens ook nog eens amper kunt zien als de kaart in de kast zit?

Van de Matrix zie je dit (klik) maar bijvoorbeeld. En dan voornamelijk dus alleen die bovenkant vanuit je window, de zijkant zit die grote fangrill voor in je HAF X kast. Ik zou het jammer van mn geld vinden als ik een duurdere kaart zou kopen voor de koele looks die ik vervolgens achteraf amper kan zien. ;)

Maar goed. Ik zou inderdaad ook vooral kijken naar prijs vs prestatie en goede koeling. Die gewone Asus die je er ook bij zet heeft een stock fan en onder gamen gaat die geheid decibels produceren.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18
duon1992 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:50:
iik kan op internet geen combinatie reviews vinden tussen de his en club3d kaarten, vandaar ook dit topic
nu ben ik benieuwd welke mede tweakers mij aan kunnen raden/ervaring mee hebben?
Bij deze, een review van de Club3D HD7970 RoyalAce. Zover ik weet is de XT2 '13 Series gewoon dezelfde kaart, maar dan een nieuwe revisie. De HIS staat helaas niet in die review, maar wel de Asus Matrix. Kort samengevat is de RoyalAce de beste HD7970 en daarbij ook nog een stuk goedkoper dan de concurrentie.

Edit: Enig nadeel is, zover ik me herinner uit de Youtube review van TTL horende bij de bovenstaande Overclock3D review, dat de Club3D luidruchtiger is dan de concurrentie.

[ Voor 10% gewijzigd door Moi_in_actie op 07-05-2013 00:45 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• duon1992
marcel87 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:37:
Nu ga je me toch niet vertellen dat je enkel een kaart gaat kopen omdat er een rood randje aan zit, dat je vervolgens ook nog eens amper kunt zien als de kaart in de kast zit?

Van de Matrix zie je dit (klik) maar bijvoorbeeld. En dan voornamelijk dus alleen die bovenkant vanuit je window, de zijkant zit die grote fangrill voor in je HAF X kast. Ik zou het jammer van mn geld vinden als ik een duurdere kaart zou kopen voor de koele looks die ik vervolgens achteraf amper kan zien. ;)

Maar goed. Ik zou inderdaad ook vooral kijken naar prijs vs prestatie en goede koeling. Die gewone Asus die je er ook bij zet heeft een stock fan en onder gamen gaat die geheid decibels produceren.
het "probleem'' met de kleur heeft niet te maken met een randje, maar met de kleur van de pcb
hier is die van de his kaart:
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/171722/2/his-radeon-hd-7950-iceq-x2-boost-3gb.jpg
(zijn hier eigenlijk geen covers voor te krijgen)

als ik ga kijken naar temperatuur(10 graden koeler dan de club 3d) en geluid productie komt de his kaart het beste naar voren en de club 3d heeft de betere prestaties.
omdat de ruimte waar de pc komt te staan rond deze tijd en in de zomer makkelijk 25 tot 35 graden word (soms zelfs nog warmer)nijg ik er toch naar om koelprestaties de prioriteit te geven.

• JustwilliamNL
duon1992 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:14:
[...]

het "probleem'' met de kleur heeft niet te maken met een randje, maar met de kleur van de pcb
hier is die van de his kaart:
[afbeelding]
(zijn hier eigenlijk geen covers voor te krijgen)

als ik ga kijken naar temperatuur(10 graden koeler dan de club 3d) en geluid productie komt de his kaart het beste naar voren en de club 3d heeft de betere prestaties.
omdat de ruimte waar de pc komt te staan rond deze tijd en in de zomer makkelijk 25 tot 35 graden word (soms zelfs nog warmer)nijg ik er toch naar om koelprestaties de prioriteit te geven.
Over het algemeen wordt er ook meer naar koelprestaties en de prestaties van de videokaart zelf gekeken dan naar de kleur van de pcb 8)7. Ik neem aan dat je een windowed case hebt maar ik denk dat je liever een videokaart hebt die koeler blijft dan een videokaart die er 'cool' uit ziet :+

• duon1992
[b][message=40208465,noline]JustwilliamNL schreef op dinsdag 07 mei 2013
Over het algemeen wordt er ook meer naar koelprestaties en de prestaties van de videokaart zelf gekeken dan naar de kleur van de pcb 8)7. Ik neem aan dat je een windowed case hebt maar ik denk dat je liever een videokaart hebt die koeler blijft dan een videokaart die er 'cool' uit ziet :+
Dat klopt helemaal, ik heb ondertussen ook naar andere opties gekeken en heb het volgrnde gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.highflow.nl/images/detailed/21/ek-fc7970csq_backplate_front.jpg

Deze is voor de 7970reference maar ik neem aan dat dit ook op de his kaart zal passen,
Weet iemand toevallig of zo'n backplate de koelprestaties beinvloed?

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-02 20:41
Over het algemeen verspreid een backplate de hitte

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:12
Waarschijnlijk past die wel ja, anders ff controleren op: http://www.coolingconfigurator.com/

Maar goed, als je er weer een backplate bij moet kopen kan je ook uitwijken naar andere kaarten. Als je die HIS plus deze backplate neemt ben je ook zo aan 415-420 euro (gerekend met 2x verzendkosten). Dan kan je net zo goed meteen deze ASUS nemen: pricewatch: Asus HD7970-DC2T-3GD5

Dan heb je een dikke kaart (letterlijk en figuurlijk :9 ), incl. strakke backplate (vind ik zelf echt stukken mooier dan die van EK hierboven), heeft donker PCB en die kaart heeft tov de HIS versie ook nog es VRM/mem heatsink. En je bent niks duurder uit uiteindelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Aardwolf op 07-05-2013 19:22 ]

• JustwilliamNL
Deze backplate gaat passen inderdaad ;), maar waarom zou je een backplate in dit geval op je gpu willen?

[ Voor 200% gewijzigd door JustwilliamNL op 07-05-2013 19:38 ]

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
uhh en je budget is ?

Maar waarom moet een backplate in ? Je zou in theorie een rubbermatje of shuim (ik weet niet hoe het heen. Waar die oude muismatjes vroeger van gemaakt werden) kunnen uitknippen en erop leggen. (let op rubber kan je koelprestatie afremmen)

Ik heb het ooit gedaan bij een PC van mijn neef. En het werkt wel goed. Je moet niet vergeten om er een dun plaatje aluminium er daar nog onder te leggen (Over het gehele oppervlak). Anders kan dat deel verstikken.

Maar het is jouw risico. Bij bij neef ging het goed op 100 % dikke overclock. Maar ik weet niet wat andere videokaarten kunnen doen.

Maar in elk geval ik het hier de Pricewatch voor je ingesteld. En alleen de zeer goed aangezet. Dus die zijn altijd een aanrader. Die Asus is ook goed maar wel hele erg dik. Ikzelf zou hem nooit in een PC zetten. Gewoon omdat hij bedoeld is voor olifanten }:O
(Maar verder is het wel een puik videokaartje)

Tja dus nu is het inne miene mutte. Je zou in prenciepe voor snelheid, snelste geheugen, aantal rekenkernen kunnen gaan. Maar het zou kunnen werken

TIME TO UPGRADE !!!

• duon1992
marcel87 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:19:
Maar goed, als je er weer een backplate bij moet kopen kan je ook uitwijken naar andere kaarten. Als je die HIS plus deze backplate neemt ben je ook zo aan 415-420 euro (gerekend met 2x verzendkosten). Dan kan je net zo goed meteen deze ASUS nemen: pricewatch: Asus HD7970-DC2T-3GD5
als ik benchmarks naast elkaar ga leggen komt de his(getest op fx-8350 door rage3d.com, de asus met een i7-3960x door hardware.info) bij 3dmark11 performance bijna 600punten hoger uit en bij battlefield 3 op ultra settings haalt de his 20fps meer.
JustwilliamNL schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:36:
Deze backplate gaat passen inderdaad ;), maar waarom zou je een backplate in dit geval op je gpu willen?
dit omdat ik als ik voor de his zou gaan(wat ik voor 80a90% zeker ook ga doen) de achterkant knal blauw is, omdat dit niet bij de rest van mijn systeem past wil ik er dus een backplate op doen, dus eigenlijk just for the looks.

edit:
ik zag ook een handige functie ervoor genoemd op een forum, mocht de waterkoeler gaan lekken komt het niet direct op de videokaart

[ Voor 5% gewijzigd door duon1992 op 07-05-2013 21:35 ]

Pagina: 1