• ectionhenk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-01 06:56
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik kan op internet zo geen goed antwoord vinden..

Wanneer ik lang game gebeurt het soms (niet altijd) dat ik het volgende krijg:

Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/14sjmgx.jpg

Wanneer ik mijn PC reboot is het weer normaal en merk ik er niks van. Ik heb net een nieuwe monitor en sinds ik die gebruik krijg ik ook dat er blokjes op mijn scherm verschijnen voor een periode en soms zelf gewoon zwarte en witte strepen. Nu las ik ik van alles over stervende videokaarten maar dit lijkt niet op de dingen die ik allemaal heb gelezen. Artifacts lijken me iets minder duidelijk als dat en nergens iets over het plaatje hierboven.

Drivers up te date.
HDMI en DVI getest
Verschillende schermen geprobeerd.
Schoon gespoten in de kast

Is het tijd om mijn kaart te vervangen of kan het nog ergens anders aan liggen?

Asus EAH6670/G/DIS/1GD5 als kaart erin

AMD FX-6100 processor // ASRock 970 Extreme3 moederbord // OCZ ModXStream Pro 600W // Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G is de rest van de pc.

Ik hoop dat jullie me kunden helpen of in ieder geval het verlossende antwoord kunnen geven :)

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

En wat is het probleem? Ligt het aan mij of zie ik alleen maar een onscherpe foto?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• ectionhenk
Sorry, dacht dat hij duidelijk was. Mijn beeld verschuift van rechts naar links, waardoor mijn start aan de rechterkant staat.

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 19:37
je zelf zelf dat je verschillende monitoren hebt gebruikt. hadden deze allemaal dit probleem of alleen deze monitor. indien alleen deze monitor er last van heeft probeer er dan is een paar mepjes tegen te geven op de bovenkant en zijkanten.
als elke monitor dit probleem vertoont probeer dan is vga als dat kan.
of probeer je videokaart te downclocken of meer voltage te geven.

• ectionhenk
Beide monitoren hebben hetzelfde probleem, dus daar kan het niet aan liggen. Ik kan geen VGA proberen, alleen DVI en HDMI, en die doen beide hetzelfde. Het lijkt wel alsof het op de DVI erger is.

Als ik kijk naar de temperatuur of snelheid van mijn fan etc zie ik ook niks raars, dus het lijkt ook niet alsof hij erg heet word.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07

InFamous

excommunicado

Breng eerst eens CCC catalyst control center terug naar fabrieks instellingen en kijk dan gelijk bij windows scherm instellingen en doe daar ook een fabrieks reset. Dit komt omdat je 2 monitoren aangesloten heb of hebt gehad. Dit heb ik ook al eens meegemaakt.

Formerly known as Ragdoll

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 19:37
Probeer dan eens wat ragdoll_csr zegt en speel dan is met de clocks in CCC en speel ook is met powertune, welke je gerust op 20% kan zetten.

En er schiet me ook iets te binnen dat er ergens in ccc een optie staat met pixel indeling o.i.d. probeer daar ook is verschillende instellingen.
Pagina: 1