Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop 15,6" max 500 euro; Internet / Mail

Pagina: 1
Acties:

• KVD90
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-11-2024
Mij is gevraagd een laptop te zoeken voornamelijk om te internetten en mail te checken.
De enige beperking die ik heb gekregen is een maximum van 500 euro.
Ondanks dat de eisen niet zo groot zijn wil ik er voor me gevoel alles hebben gedaan om voor het budget zo'n goed mogelijke laptop te adviseren vandaar dat ik dit topic aanmaak.

Overigens heb ik hier nog een Samsung 830 SSD liggen van 128GB opslag capaciteit doet er dan ook niet echt toe. Overige wens is een 15,6inch vanwege de accuduur en mobiliteit.

Ik heb gekeken via pricewatch maar voor minder dan 500 euro dan kom ik op de onderstaande 2 uit. Anders dan gewicht kan ik geen echt grote onderlinge verschillen vinden. Overigens kom ik voor dit budget ook aardig wat Toshiba's tegen maar daar heb ik geen ervaring mee.

http://tweakers.net/price...01a-xx369h/specificaties/
http://tweakers.net/price...55c-sx008h/specificaties/

Ik wilde me voordat ik ging oriënteren absoluut houden aan het budget, maar nu twijfel ik of het niet beter is om pakweg 50euro meer uit te geven voor een Lenovo (BBG) Dell inspiron 15r?

Me budget is inmiddels aangepast ipv een laptop voor een ander schuif ik de mijne door.
Ik heb nu een budget van 600 euro. Ik zoek ook een laptop voornamelijk voor Internet/Mail/Word
Ik heb nog een crucial m4 SSD 256gig liggen die ik erin wil plaatsen.

Ik twijfel tussen;
http://tweakers.net/price...-series-k56cb-xx005h.html
http://tweakers.net/price...tion-7520-(n0015s35).html
http://tweakers.net/price...ntial-b590-(mbx2bmh).html

De eerste heeft wat mij betreft als pluspunt het design en goede ervaringen met Asus

Tweede lijkt meer bang voor buck, Full HD, I7 maar zwaarder en misschien overkill voor mijn gebruik wat ook ten kosten gaat van de accuduur?. Ben alleen wat sceptisch wat betreft het merk Dell.

Derde Lenovo; Goede ervaringen mee, doet wat het moet doen voor een vriendelijke prijs, hele goed bouw kwaliteit. Kan bijna geen miskoop zijn gevoelsmatig.

commentaar welkom, misschien nog een ander alternatief, maar de keuze is al moeilijk zat as is. :P

[ Voor 32% gewijzigd door KVD90 op 08-05-2013 12:12 . Reden: Andere reden voor het zoeken laptop ]

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:38
Zal aan mij liggen, maar ik kom ruim 200 laptops tegen onder de 500. En voor de rest geef je wel erg weinig informatie.

To dare is to do

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Je kunt de Dell 15R SE voor onder de €600 krijgen, met kortingsbonnen. Zie daarvoor dit topic: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2
En deze post voor een stappenplan hoe je die kortingen kunt krijgen: Quad in "[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2"
Voordelen van deze laptop zijn de goede hardware (snelle i5 en redelijke videokaart), maar vooral het scherm, dat is een 1080p scherm, wat je veel meer werkruimte oplevert dan een normaal 768p scherm. Alle laptops rond de 500 euro hebben zo'n 768p scherm, dus het is die extra investering zeker waard ;)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• KVD90
Slaapje schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:00:
Zal aan mij liggen, maar ik kom ruim 200 laptops tegen onder de 500. En voor de rest geef je wel erg weinig informatie.
- Ik heb gezocht op laptops vanaf 450-525
- Vd merken Asus, Lenovo, Toshiba, en Dell (Merken die mij het meest aanspreken)
- Eerste prijsopgaaf vanaf 1 oktober 2012
- Scherm 15,6"
- Opslag is irrelevant (gezien de SSD die erin komt)
- Accuduur is belangrijk

Ik kom dan op 23 laptops uit.

Bij deze groep zaten er voor mij geen echte uitschieters bij de Dell Vostro 3560 is overigens de enige met een I5 processor met deze criteria. Maar die ziet er kwa design er hetzelfde uit als de Asus van 4jaar oud die vervangen moet worden, erg gedateerd wat mij betreft.

• KVD90
@MartijnLoarne Ik vind het inderdaad een strakke actie, ik had al wel het idee dat het veel meer laptop is voor het geld. Echte uitschieters voor onder de 500 kan ik niet vinden vandaar het starten van dit topic

Ik overweeg nu mijn gekregen HP Pavilion G7 (4 maanden oud) door te schuiven naar mn moeder (Degene waarvoor ik nu een laptop zoek) en dan zelf de Dell te kopen. HP valt mij erg tegen maar goed een gegeven paard mag je niet in de bek kijken zeggen ze dan.

[ Voor 18% gewijzigd door KVD90 op 07-05-2013 10:47 ]

• MartijnLoarne
Dat zou je ook kunnen doen ja. Het scherm van de Dell is vooral fijn als je veel aan tekstverwerken doet (2 A4'tjes passen makkelijk op het scherm) en aan foto- en videobewerking. De kwaliteit van een 1080p scherm is vrijwel altijd ook beter dan dat van een 768p scherm, dus bij foto- en videobewerking is dat een prè. Zou er inderdaad dan ook een SSD in stoppen. De HDD kun je met een caddy op de plek van de DVD zetten. De DVD verlies je dan, maar ik denk niet dat je die vaak gebruikt. Desnoods kun je er ook eentje met USB kopen.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
zoiezo niet die 2e asus, die heeft 1 van de beroerdste notebook keyboards in mijn opinie..
nu ben ik wel een beetje verwent..

maar als ik zeg dat een hp g6 beter tikt (en dat is 1 drama plank) dan die 2e asus die je linkt, heb ik dat niet gelogen (eigen ervaring'')

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• KVD90
Top bedankt voor jullie tips, zeker ook die van aron225 want zulk soort dingen kan je online er niet vanaf zien.

Even de Lenovo van de BBG en de Dell vergelijken en beslissen wat ik doe. Mijn huidige laptop schuif ik door wat uiteindelijk het mooiste is ook voor mij.

• KVD90
Begin post heb ik geüpdatet vanwege de veranderde situatie. Input nog altijd welkom, wil vandaag in iedergeval een laptop gaan bestellen.

• MartijnLoarne
Dan blijft de Dell sowieso nog het beste :) Gezien jouw taken volstaat een i5 denk ik wel. Zie eerdere posts van mij hierboven over hoe je kortingen kunt krijgen. De SSD zou ik op de plek van de HDD zetten, en de HDD in een caddy doen, die ik hierboven ook al heb aangehaald.

Pagina: 1