Ik ben van plan een nieuwe computer in elkaar te zetten.
Wat wil ik met het systeem doen?
Het systeem zal voornamelijk worden gebruikt om een beetje Minecraft, WoW en Starcraft 2 mee te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet meer dan €800 uitgeven, liever eronder.
Welke componenten neem je mee naar je nieuwe systeem?
Ik neem geen componenten mee, alles zal nieuw worden aangeschaft. Verder moet er ook nog een nieuw beeldscherm worden gekocht maar daarvoor heb ik een apart budget van ongeveer €150-200 (suggesties voor een beeldscherm zijn ook welkom maar daarvoor is dit niet de goede plek i guess).
Wat denk je allemaal nodig te zullen hebben?
Zoals hierboven beschreven heb ik alle componenten nodig om een volwaardige computer te bouwen.
Voorkeuren?
Enige voorkeuren zijn om rond de €700 uit te geven, verder maken merken mij niet heel veel uit.
Uitgaande van de BBG kom ik op een systeem met de volgende componenten:
Verder denk ik er nog aan om een SSD erin te plaatsen van 128Gb. Is het nog nodig om misschien een aparte CPU koeler erbij te kopen om het systeem wat koeler te maken, ook al ga ik niet overklokken?
Laat het maar horen
.
Wat wil ik met het systeem doen?
Het systeem zal voornamelijk worden gebruikt om een beetje Minecraft, WoW en Starcraft 2 mee te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet meer dan €800 uitgeven, liever eronder.
Welke componenten neem je mee naar je nieuwe systeem?
Ik neem geen componenten mee, alles zal nieuw worden aangeschaft. Verder moet er ook nog een nieuw beeldscherm worden gekocht maar daarvoor heb ik een apart budget van ongeveer €150-200 (suggesties voor een beeldscherm zijn ook welkom maar daarvoor is dit niet de goede plek i guess).
Wat denk je allemaal nodig te zullen hebben?
Zoals hierboven beschreven heb ik alle componenten nodig om een volwaardige computer te bouwen.
Voorkeuren?
Enige voorkeuren zijn om rond de €700 uit te geven, verder maken merken mij niet heel veel uit.
Uitgaande van de BBG kom ik op een systeem met de volgende componenten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 152,- | € 152,- |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | € 205,49 | € 205,49 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 54,85 | € 54,85 |
| 1 | Cooler Master K280 | € 30,43 | € 30,43 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 44,99 | € 44,99 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 54,50 | € 54,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 599,16 | |
Verder denk ik er nog aan om een SSD erin te plaatsen van 128Gb. Is het nog nodig om misschien een aparte CPU koeler erbij te kopen om het systeem wat koeler te maken, ook al ga ik niet overklokken?
Laat het maar horen