Momenteel heb ik een ABN-creditcard via ICS, maar die is de afgelopen maanden al drie keer niet geaccepteerd bij het boeken van een vliegticket. Het loopt mis op het invullen van de MasterCard securecode. ICS komt niet verder dan het op opnieuw aanvragen van een wachtwoord dus ik kan er niet meer op vertrouwen dat deze kaart werkt. Aangezien ik mijn CC redelijk vaak gebruik voor tickets en in het buitenland zoek ik dus een betrouwbare creditcard. Welke kunnen jullie aanraden? Zal ik voor en Visa of Mastercard gaan?
Ics is Mastercard. En die is gewoon betrouwbaar. Jr kunt altijd zo'n probleem hebben. Ook bij andere kaarten b.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
ANWB Visa kaart is als beste getest door de consumentenbond. Deze is ook van ICS net als 95% van alle kaarten in NL. De andere aanbieder van kaarten is Laser Cards (geen aanrader).
[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 06-05-2013 19:52 ]
Binnen Europa is mastercard geen enkel probleem, in Azie is een visa wat handiger. Of gewoon van allebei eentje zodat je zo goed als geen kans hebt dat je ergens niet kan betalen.
Nope.Orion84 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:04:
Secure code is met de identifier toch?
De secure code is een eigen gekozen wachtwoord. Bedacht als extra beveiliging om misbruik bij internetaankopen te voorkomen.
Dit wachtwoord staat niet op de kaart zelf maar wordt bewaard bij ics. Nieuwe secure code aanvragen en het zou weer moeten werken.
[ Voor 58% gewijzigd door job op 06-05-2013 20:16 ]
De enige mededeling die ik krijg is dat de betaling niet is doorgekomen, verder helemaal niets. Vrijdag moest mijn vrouw onverwacht naar huis en het is enorm frusterend dat je geen ticket kunt boeken terwijl de betreffende vlucht al binnen drie uur was. Wij hebben niets aan een creditcard als die op de belangrijke momenten faalt. Die code is nu veranderd maar er is geen enkele garantie dat het werkt,Sefyu schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:55:
Hoe loopt het "mis"? Wat voor foutmeldingen zie je?
Het is nogal treurig dat mijn Nederlandse kaart keer op keer faalt terwijl mijn buitenlandse CC nog nooit gefaald heeft.
Edit:
De normale betalingen werken trouwens wel gewoon...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 21:55 ]
Ik heb o.a. een Mastercard bij ING. Naast de extra toevoegingen als je er ook een bankrekening hebt ben ik zelf erg te spreken over de service bij de credit card klantservice. Bij verdachte transacties wordt dan wel direct je kaart geblokkeerd maar belt er binnen minuten meteen iemand van ING achteraan om actie te ondernemen. Bij het boeken van vliegtickets heb ik tot nu toe enkel (en elke keer weer) problemen bij Lufthansa gehad (kaart wordt geblokkeerd, transactie wordt als misbruik vastgelegd), bedragen boven de 1000 EUR altijd vooraf laten autoriseren! Dat scheelt ook in tijd, maar vooral in gezeur.
Enige nadeel is de krappe openingstijden van de klantenservice, tenzij het spoedgevallen (blokkades, diefstal, etc.) betreft.
Voor de rest nooit problemen met de kaart zelf. Prima ding en kost praktisch niets (als je een ING rekening hebt en niet gespreid betaald).
Enige nadeel is de krappe openingstijden van de klantenservice, tenzij het spoedgevallen (blokkades, diefstal, etc.) betreft.
Voor de rest nooit problemen met de kaart zelf. Prima ding en kost praktisch niets (als je een ING rekening hebt en niet gespreid betaald).
[ Voor 6% gewijzigd door Tys op 06-05-2013 22:04 . Reden: Typo's .. ]
My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania
Ik heb een Visa via ICS Cards die ik zeer regelmatig gebruik. Nog nooit problemen mee gehad. Al twee keer drie weken lang in de USA alles mee betaald en ook dat is goed gegaan. Twee keer gehad dat die geblokkeerd werd vanwege verdachte transactie. Je krijgt direct een SMS, belt even een nummer waar 24/7 iemand bereikbaar is en de blokkering wordt ongedaan gemaakt.
Wat mij betreft niets dan lof over ze. Je zou ook nog naar American Express (of is dat ook van ICS?) kunnen kijken al is dat binnen Europa een wat minder geaccepteerde kaart geloof ik.
Wat mij betreft niets dan lof over ze. Je zou ook nog naar American Express (of is dat ook van ICS?) kunnen kijken al is dat binnen Europa een wat minder geaccepteerde kaart geloof ik.
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Ik reis vooral in Azië en Amex is daar ook lastig. Ik zal morgen nog eens bellen. Misschien had ik gewoon de verkeerde persoon van de klantenservice. Mijn vorige ervaringen waren namelijk veel beter. Ik zal eens vragen of het mogelijk is deze kaart om te zetten naar Visa.
Dit is dus het laatste wat ik wil hebben. Ik ga niet de bank bellen om toestemming te vragen om mijn eigen geld uit te geven. Bovendien als ik de creditcard nodig heb dan is dat nu en dan wil ik niet op een klantenservice wachten.Tyson schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:02:Bij het boeken van vliegtickets heb ik tot nu toe enkel (en elke keer weer) problemen bij Lufthansa gehad (kaart wordt geblokkeerd, transactie wordt als misbruik vastgelegd), bedragen boven de 1000 EUR altijd vooraf laten autoriseren! Dat scheelt ook in tijd, maar vooral in gezeur.
Misschien nog maar even bellen inderdaad. Ik heb die kaart ook en vergeet altijd de secure-code (mijn wachtwoord is te lang of gebruikt verkeerde tekens) maar ik kan hem altijd tijdens het betalingsproces wijzigen. Overigens is dit niet met vliegtickets boeken, wellicht is de controle daar iets scherper.
Mijn MasterCard van de ING heeft het ooit; volgens mij heb ik totaal 2x de SecureCode moeten gebruiken (een hele tijd geleden), en in beide gevallen kon ik hem probleemloos resetten.Redshark schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:53:
Misschien nog maar even bellen inderdaad. Ik heb die kaart ook en vergeet altijd de secure-code (mijn wachtwoord is te lang of gebruikt verkeerde tekens) maar ik kan hem altijd tijdens het betalingsproces wijzigen.
Ik gebruik m'n ING-kaart niet heel vaak, maar ik ben al lang niet meer om m'n SecureCode gevraagd. Waar beschermt het ding uberhaupt tegen, als slechts een fractie van de merchants het implementeert?
Bij een buitenlandse betaling dat ding sowieso nog nooit gezien.
Ik gebruik meestal mijn Britse VISA-credit card (een prive- en werk-kaart), en daar wordt Verified by VISA gebruikt, een wachtwoord.
. Ik heb recent twee dure vliegtickets van BA gekocht (totaal £2500) en daardoor bleek ik bijna £300 over mijn toch zeer ruime limiet (£3.5k) te zijn gegaan. Is gewoon betaald, maar ik kreeg wel een brief met de opdracht het overschrijdingsbedrag zo snel mogelijk terug te betalen, omdat ze anders de kaart gingen weigeren.
Beetje vergelijkbaar met buitenlandgebruik. Mijn collega's reizen minder vaak, en die bellen hun bank om deze te waarschuwen als ze naar het buitenland gaan. Bij mij hebben ze waarschijnlijk wel door dat ik veel reis
Vergeet het, dan heb ik niets aan de credit cardTyson schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:02:
bedragen boven de 1000 EUR altijd vooraf laten autoriseren! Dat scheelt ook in tijd, maar vooral in gezeur.
Beetje vergelijkbaar met buitenlandgebruik. Mijn collega's reizen minder vaak, en die bellen hun bank om deze te waarschuwen als ze naar het buitenland gaan. Bij mij hebben ze waarschijnlijk wel door dat ik veel reis
[ Voor 75% gewijzigd door gambieter op 07-05-2013 00:04 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
zelf master van de rabo en een visa bij ics,met beide nooit problemen gehad in de laatste 10 jaar. zowel in de VS als azie (en Europa natuurlijk
) al gebruik ik meestal de rabokaart daar ik er dan niet over hoef na te denken om geld heen en weer te boeken (einde v/d maand betaling)
owja en nog een Amex kaart van werk,maar dat ding wordt bijna alleen in hotels/vliegvelden en duurdere restaurants geaccepteerd,maar ja....daar gebruik ik dan ding dan ook meestal
@ boven, ik reis ook regelmatig en laat het ze ook nooit weten
maar mijn pinpas bijvoorbeeld staat dan ook nog steeds op wereldwijd daar ik wereldwijd pin
bank vond het niet handig om die automatisch te blokkeren buiten Europa
owja en nog een Amex kaart van werk,maar dat ding wordt bijna alleen in hotels/vliegvelden en duurdere restaurants geaccepteerd,maar ja....daar gebruik ik dan ding dan ook meestal
@ boven, ik reis ook regelmatig en laat het ze ook nooit weten
[ Voor 43% gewijzigd door mrsar op 07-05-2013 00:09 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
De Britse banken zijn wat dat betreft veel minder internationaalmrsar schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:06:
@ boven, ik reis ook regelmatig en laat het ze ook nooit wetenmaar mijn pinpas bijvoorbeeld staat dan ook nog steeds op wereldwijd daar ik wereldwijd pin
bank vond het niet handig om die automatisch te blokkeren buiten Europa
De ING/Postbank had net mijn NL betaalpas op Europa-only gezet, dat heb ik al aangepast
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Visa. Nooit problemen gehad, altijd op kunnen vertrouwen zelfs in de meest godverlaten plekken waar ik geweest ben.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
HIer ook een mastercard via ICS (via ABN) en nooit problemen mee gehad. Al regelmatig vliegtickets mee gekocht voor vluchten naar asia en amerika.
Maar hoe maakt die securecode het dan veilig? Want in het bovenste veld staat de code die je in het onderste veld moet intypen. En het is geen catchpa-achtig systeem, dus bots kunnen dat zo overnemen.job schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:14:
[...]
Nope.
De secure code is een eigen gekozen wachtwoord. Bedacht als extra beveiliging om misbruik bij internetaankopen te voorkomen.
Ik heb zelf twee CC cards, één van de ABN (ICS / Mastercard) en een American Express. Afhankelijk van waar ik ben kies ik een credit card. Soms wordt één van de twee niet geaccepteerd. Denk hierbij ook aan online betalingen. Nog nooit problemen gehad met deze kaarten.
Als je op zoek bent naar een nieuwe CC zou je ook kunnen denken aan een Bijenkorf card. Hier spaar je dan punten op die je kan omwisselen voor cash. In wezen is deze kaart gewoon een Mastercard (ICS)
Als je op zoek bent naar een nieuwe CC zou je ook kunnen denken aan een Bijenkorf card. Hier spaar je dan punten op die je kan omwisselen voor cash. In wezen is deze kaart gewoon een Mastercard (ICS)
Met alle betaalmiddelen is het zo dat iets kan misgaan. Ik zou ICS dus niet meteen afschrijven. Het kan ook een storing zijn geweest. Maar als betrouwbaarheid belangrijk is, is het gewoon verstandig om altijd een alternatief betaalmiddel te hebben voor als een betaling mislukt. Zo heb ik meerdere pinpassen en twee creditcards. Mislukt een betaling met de een, dan heb ik altijd een backup achter de hand (het is trouwens niet zo dat ik ze alleen als reserve heb; ze worden allemaal wel gebruikt om uitgaven te scheiden).
Pagina: 1