Internet netwerk extreem traag.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:25
Tweakers.

Specs Data_bunker
Asrock AM75
AMD a4 3400
4GB ram
Win 7 home premium
8TB schijfruimte

Router - Sitecom wireless gigabit 300B WRL-4000 met firmware 2.4

Acer laptop Win 7 home premium
Medion laptop Win 7 home premium
Game bak I7-2006

Zo , genoeg over de specs ( anders vergeet ik dat weer ).

Ik heb een probleem. Dit weekend van mijn data_bunker het moederbord + proc + ram vervangen omdat de oude hardware gestorven was.

Deze computer staat in de woonkamer 24/7 aan. Hier staat alle data centraal op en speelt ook wel eens een filmpje af op de tv.

Voorheen had ik nergens geen problemen in het netwerk , als ik vanaf mijn gamebak wat files nodig had ging dat netjes met 90MB/s . Prima snelheid voor een gigabit netwerkje dacht ik zo.

Maar sinds ik de nieuwe hardware in de data_bunker heb zitten is het mis... De internte netwerk snelheid blijft hangen op 29,4Kb/s . WTF ???

Heb hem al een schone installatie gegeven met recente drivers. Dat hielp niets. Meerdere instellingen geprobeerd met QOS aan of uit , hielp niets.

Mijn router al een reset gegeven , ook niet de oplossing.

Heeft iemand een idee ? Mijn downloadsnelheid vanaf het internet is gewoon keurig 60mbit. Dus de netwerkkaart van het nieuwe moederbord is prima in orde lijkt mij zo.

Ik wordt er helemaal gek van dat alles wat ik van de data_bunker ( whats in a name 8)7 ) met 29,4Kb/s gaat.

Heeft iemand een oplossing of suggestie ?

Edit , mijn topictitel moet trouwens Intern zijn , en niet internet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Even nog een kleine toevoeging.

Data_bunker --> Game bak = 29,4Kb/S
Data_bunker --> Laptop = 29,4 Kb/s

Gamebak --> Databunker --> 105MB/s
Gamebak --> laptop --> 7,2 MB/s ( wireless )

Dus enkel upload vanaf de data bunker in het interne netwerk gaat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De downstream naar de "data_bunker" is dus in orde. Zowel intern als vanaf het internet.
Hoe zit dat met de upstream? Intern gaat dat blijkbaar niet goed, maar hoe is dat voor uploads naar het internet?
Levert dat ook slecht resultaat op? Probeer dan eens hetzelfde, maar gebruikmakend van een ander OS, om de software uit te sluiten. Brand een Linux LiveCD en boot daarvan, en voer vervolgens dezelfde benchmark(speedtest?) eens uit. Als dat helpt, moet je het in de software zoeken, en OS en/of drivers (zijn die up-to-date bijvoorbeeld?.

Als het daar ook mis is, zou ik eens gaan kijken naar bekabeling. Sluit de data_bunker eens via een andere kabel of op een andere locatie aan.
Helpt dat ook niet, dan zou ik proberen de netwerkkaart te gaan uitsluiten door een andere netwerkkaart te gebruiken of een tijdelijk WiFi dongletje mocht je die hebben.

Systematisch de boel af gaan tot je de oorzaak vind. Het moet immers ergens aan liggen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Bedankt voor je antwoord !

Het is opgelost ! . Heb een andere ( oudere ) driver geinstalleerd en het probleem is verholpen. De driver die meegeleverd wordt op het cdtje van het asrock moederbord is kennelijk niet helemaal fris.

Bedankt !

Deze kan op slot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Alleen slechte topics gaan op slot. Deze dus niet ;)
Wanneer er niet meer wordt gereageerd zakt het topic langzaam af in de listing en verdwijnt het zo vanzelf in het archief.

Fijn om te horen dat het is opgelost en bedankt voor het posten van de oplossing :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.