Nieuwe monitor, 27", liefst IPS, geschikt voor gamen

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik ben een tijdje al het een en ander aan het uitzoeken voor mijn nieuwe workstation.

Ik wil hierbij een 27" monitor hebben.

Eis is dat ik er ook mee zou kunnen gamen, en de monitor er niet lelijk uit ziet (heel persoonlijk :) ).

Mijn wens en zijn het liefst IPS, lage response en input lag voor gaming, en mits mogelijk hogere resolutie dan full hd.

Nu is dit praktisch onmogelijk voor 'n budget van 300 euro.

Ik heb een tweetal monitoren gevonden die me wel wat leken, maar zijn volgens mij identiek qua techniek.
Daarbij kon ik op reviewsites / fora niet terugvinden of deze monitoren echt geschikt voor gamen waren (hardware.info, hardforum, guru3d, etc)

Mijn voorlopige keuzes:
- Asus mx279H - http://www.asus.com/Monitors_Projectors/MX279H/
- LG IPS277L - http://m.lg.com/hk_en/monitors/lg-IPS277L

Games die ik (ga) spelen
- cnc generals 2
- neverwinter
- vooral rts/rpg's
Eventueel shooter, maar niet hardcore,..

Zou een van deze monitoren ok zijn?

Andere optie was de Eizo ips gaming monitor, maar het ding zelf is zo lelijk :s, en de Dell UltraSharp serie is net boven budget.

Belangrijk:
- monitor liever niet piepen (voeding)
- Geen PWM monitor (uitgevonden dat bovenstaande monitoren dit wel hebben)

Op dit systeem gaat het draaien (met een titan of soortgelijke kaart, voornamelijk voor gpu/cuda berekeningen)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230V2 Boxed€ 205,80€ 205,80
1Supermicro X9SAE-O€ 224,71€ 224,71
4Western Digital Red WD30EFRX, 3TB€ 120,90€ 483,60
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 91,50€ 91,50
1Cooler Master TPC 800€ 47,50€ 47,50
1Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14 (1450 rpm), 120mm€ 12,30€ 12,30
1Apple Magic Trackpad€ 61,87€ 61,87
1Logitech G500€ 37,95€ 37,95
4Kingston ValueRAM KVR13E9/8HM€ 68,79€ 275,16
1IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller for System x€ 118,58€ 118,58
1Apple MacBook Air SuperDrive Zilver€ 0,-€ 0,-
1Seasonic Platinum Series 660 Watt€ 139,90€ 139,90
2Intel 330 120GB€ 106,50€ 213,-
1OCZ Vertex 3 120GB€ 105,95€ 105,95
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 189,-€ 189,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.206,82

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-03 00:20
Wat is de kijkafstand tot aan het scherm, en zit dat gekoppeld aan je motivatie om voor 27"te gaan? Want als je op één of andere manier naar 24" kunt, dan heb je hele leuke IPS schermen voor jouw budget.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:56
Helemaal als je kijkt dat de Asus een 1920x1080 Resolutie heeft, dan kan je beter een kleiner scherm nemen met kleinere pixels en dus strakker beeld en dus inderdaad een goeie 24".

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Goed punt. Kijkafstand zal nog geen 50cm zijn.. echter had het idee achter de 27" ook dat we vanuit bed nog een filmpje kunnen kijken..dan zou het verschil ongeveer 2 meter zijn... 24" is dan wellicht ook te doen.. .

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:58
gitaarwerk schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:57:
Goed punt. Kijkafstand zal nog geen 50cm zijn.. echter had het idee achter de 27" ook dat we vanuit bed nog een filmpje kunnen kijken..dan zou het verschil ongeveer 2 meter zijn... 24" is dan wellicht ook te doen.. .
Daarnaast zit je, als je voor 27 inch gaat, eigenlijk vast aan IPS. 27 inch in combinatie met een TN paneel ziet er niet uit. Het oppervlak is gewoon te groot voor de kijkhoek van een TN paneel.
En voor 300 euro heb je geen goede 27 inch, ips panelen..

Hou trouwens rekening met het feit dat IPS en Inputlag goed samen gaan. Inputlag vrije ips schermen bestaan wel maar het overgrote deel heeft er wel last van. Helaas is dat inherent aan de IPS techniek...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ChojinZ schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:03:
[...]

Daarnaast zit je, als je voor 27 inch gaat, eigenlijk vast aan IPS. 27 inch in combinatie met een TN paneel ziet er niet uit. Het oppervlak is gewoon te groot voor de kijkhoek van een TN paneel.
En voor 300 euro heb je geen goede 27 inch, ips panelen..

Hou trouwens rekening met het feit dat IPS en Inputlag goed samen gaan. Inputlag vrije ips schermen bestaan wel maar het overgrote deel heeft er wel last van. Helaas is dat inherent aan de IPS techniek...
Ik wil wel graag IPS eigenlijk ivm kleuren en kijkhoek. Buiten het feit dat ik wat grafisch werk doe, bij muciseren zit ik naast de monitor en vind het fijn om dus ook een goede kijkhoek te hebben. TN paneel wil ik eigenlijk liever niet. Natuurlijk heeft een IPS paneel geen voorkeur over TN als het aankomt op gaming, maar gaming is niet de hoofdmoot, alhoewel ik wel graag erop wil kan gamen ;). Ik heb videos gezien waar ze bijvoorbeeld op de LG aardig aan het gamen zijn, en vond het zelf niet verkeerd eruit zien. Echter heb je geen controllers in de hand, dus voel je niet echt het effect van de input lag. Maar ik ben geen hardcore gamer.

Speel graag een RTS-je, wellicht die iets fanatieker; de rest als neverwinter of rpg's is erg casual. Een BF3 wellicht ook heel soms.

Dus een IPS paneel met acceptabele lag/response is eigenlijk meer waar ik naar zoek. Een hogere resolutie is natuurlijk meegenomen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gamen op een IPS kan prima hoor. Ik heb zelf een stel Dell 2007monitor staan en een HP LP3065, allen met IPSpaneel en daarop gamen gaat prima. Ik heb geen last van inputlag of lage responsetijden. Misschien dat als je echt heel high-end gamed in FPSgames je er iets last van hebt, en natuurlijk zal ook niet iedere IPSmonitor er pr]ima voor geschikt zijn, maar een IPSpaneel wil niet zeggen dat je er niet op kan gamen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:14:
Gamen op een IPS kan prima hoor. Ik heb zelf een stel Dell 2007monitor staan en een HP LP3065, allen met IPSpaneel en daarop gamen gaat prima. Ik heb geen last van inputlag of lage responsetijden. Misschien dat als je echt heel high-end gamed in FPSgames je er iets last van hebt, en natuurlijk zal ook niet iedere IPSmonitor er pr]ima voor geschikt zijn, maar een IPSpaneel wil niet zeggen dat je er niet op kan gamen.
Dat had ik ook gelezen. Maar het is dat er heel veel verschillende geluiden uit verschillende fora komt. En dan ga je toch een beetje twijfelen. wellicht is het wel interessanter om dan toch voor een 24" te gaan.

Lees veel dat je de GTX titan ook beter met hoge resolutie monitor kan hebben, alhoewel het mij niet om de resolutie gaat. Een beetje extra kan natuurlijk geen kwaad.

27" met lagere resolutie is natuurlijk opgeblazen pixels, dat kan dus ook neit fijn zijn.

Ik zal eens de 24" ook niet helemaal uitsluiten en kijken wat het oplevert :) Wellicht komt een Dell UltraSharp wellicht weer in budget

• ChojinZ
TERW_DAN schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:14:
Dat is zeker waar en ik wil ook niet beweren dat het niet mogelijk is. Maar IPS heeft nu eenmaal wat meer last van inputlag dan TN. Iets waar je, als je gamed, wel rekening mee houden.

@ TS:

Een 24 inch IPS lijkt mij verstandiger. De 27 inch LG is niet slecht maar de resolutie is wel aan de lage kant. Deze heeft weliswaar een kleiner oppervlak maar wel een hogere resolutie waardoor het beeld uiteindelijk scherper is:
http://tweakers.net/product/314690/dell-ultrasharp-u2412m/

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Je hebt IPS en IPS natuurlijk. Heb verschillende modellen gezien die er ontzettend veel last van hadden en modellen waar je het niet eens merkte. Heb zelf een Dell 2209WA en praktisch input-lag loos.

Soundcloud

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ChojinZ schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:19:
[...]

Dat is zeker waar en ik wil ook niet beweren dat het niet mogelijk is. Maar IPS heeft nu eenmaal wat meer last van inputlag dan TN. Iets waar je, als je gamed, wel rekening mee houden.
Als je het überhaupt merkt. Ik heb er nooit iets van gemerkt eigenlijk. Er zijn waarschijnlijk wel wat mensen die het daadwerkelijk merken, maar ik denk dat bij een fatsoenlijke monitor, 99% van de mensen er gewoon op kan doen wat ze willen doen zonder zich hier ooit druk om te hoeven maken.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
[...]

@ TS:

Een 24 inch IPS lijkt mij verstandiger. De 27 inch LG is niet slecht maar de resolutie is wel aan de lage kant. Deze heeft weliswaar een kleiner oppervlak maar wel een hogere resolutie waardoor het beeld uiteindelijk scherper is:
Die Dell ziet er inderdaad prima uit. Heb nu een oude Dell TN panel (een van de eerste ultrasharp reeks :P )uit july 2006 (de 2007FPb), en behalve dat de helderheid praktisch weg is, altijd een fijn scherm gevonden.

Kan ze helaas niet in de buurt zelf bekijken.. dat is met de meeste monitoren ben ik bang.

Enige verschil zie ik met mijn keuzes behalve de aantal inch/resolutie, is dat de type scherm ipv AH-IPS een IPS scherm is. Vraag is, verschilt dat erg?

• ChojinZ
TERW_DAN schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:24:
[...]

Als je het überhaupt merkt. Ik heb er nooit iets van gemerkt eigenlijk. Er zijn waarschijnlijk wel wat mensen die het daadwerkelijk merken, maar ik denk dat bij een fatsoenlijke monitor, 99% van de mensen er gewoon op kan doen wat ze willen doen zonder zich hier ooit druk om te hoeven maken.
Ik merk het zeer regelmatig. Tijdens het spelen van snelle shooters merk je gewoon dat er enige vertraging in zit (HP 2475w).
En uiteraard merk je het niet bij een fatsoenlijke monitor. Maar een fatsoenlijke monitor heeft dan ook geen inputlag. ;)

maar nogmaals, je moet je zeker niet blindstaren op inputlag. Ik vind alleen wel dat je het moet meenemen in je overweging. Maar dat is mijn mening,... O-)

• ChojinZ
gitaarwerk schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:33:
[...]

Die Dell ziet er inderdaad prima uit. Heb nu een oude Dell TN panel (een van de eerste ultrasharp reeks :P )uit july 2006 (de 2007FPb), en behalve dat de helderheid praktisch weg is, altijd een fijn scherm gevonden.

Kan ze helaas niet in de buurt zelf bekijken.. dat is met de meeste monitoren ben ik bang.

Enige verschil zie ik met mijn keuzes behalve de aantal inch/resolutie, is dat de type scherm ipv AH-IPS een IPS scherm is. Vraag is, verschilt dat erg?
Ow, de dell is, zeker voor dat geld, geen miskoop! Bekijken wordt lastig denk ik. Kan me niet snel een winkel bedenken waar je kan kijken (heel misschien MyCom).

En over AH-IPS:
Wikipedia: TFT LCD
:)

• ShitHappens
[...]
Ik heb hier 2x de U2412M staan, en het net even getest:
Op 3 meter afstand een film bekeken (The Hobbit, 1080p, ondertitels aan, instellingen standaard) en dat was prima te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door ShitHappens op 07-05-2013 15:33 ]

• ChojinZ
ShitHappens schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:48:
[...]

Ik heb hier 2x de U2412M staan, en het net even getest:
Op 3 meter afstand een film bekeken (The Hobbit, 1080p, ondertitels aan, instellingen standaard) en dat was prima te doen.
Volgens mij ben jij in de war met ghosting. Inputlag heeft namelijk niets te maken met het afspelen van films. Of ik begrijp je niet, kan natuurlijk ook... ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ChojinZ schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:02:
[...]

Volgens mij ben jij in de war met ghosting. Inputlag heeft namelijk niets te maken met het afspelen van films. Of ik begrijp je niet, kan natuurlijk ook... ;)
Nee, het was een antwoord op mijn vraag of het van veraf goed te zien was (vanuit mijn bed films kijken) :+

Ik heb een interessante film gezien van deze monitor vs CRT
YouTube: Dell U2412M (e-IPS) vs CRT: Unreal Tournament

als ik diehard zou spelen, merk ik dat je bij de edges (waar hij springt) een lag zit ja. Als ik unreal nog zou spelen, had ik zeker geen IPS genomen. Afijn, dat doe ik dus niet meer.

Maar monitor ziet er zeker nice uit. Vond alleen de asus 27" er designtechnisch erg mooi uit zien vs de anderen.

Overigens zat ik nog naar een Koreaans alternatief te kijken (Yamakasi Catleap Q270), zou het helemaal zijn. Echter is wel dat ik ze nergens normaal kan bestellen (wil dit zakelijk doen).

Zo te zien zijn er geen webshops die het in Nederland doen ;)

Anyways, Ik heb nog even zitten kijken... ik vraag me af wat dan het verschl tussen de Dell is, en deze van LG ( pricewatch: LG Flatron 24EB23TM Zwart ). Qua specs zijn ze hetzelfde praktisch (lcd wise).. Het verschil in prijs is wel ~100 euro..

[ Voor 24% gewijzigd door gitaarwerk op 07-05-2013 15:26 ]

• ShitHappens
ChojinZ schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:02:
[...]

Daartoe quote maar even aangepast ;)
gitaarwerk schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:04:
[...]
Anyways, Ik heb nog even zitten kijken... ik vraag me af wat dan het verschl tussen de Dell is, en deze van LG ( pricewatch: LG Flatron 24EB23TM Zwart ). Qua specs zijn ze hetzelfde praktisch (lcd wise).. Het verschil in prijs is wel ~100 euro..
Bij de Dell gaat er dan nog wat extra's in ergonomie zitten: ook in hoogte te verstellen, kantelbaar (pivot). USB hub erin en Premium Pixelgarantie: gratis omruilen bij zelf één dode subpixel

[ Voor 50% gewijzigd door ShitHappens op 07-05-2013 15:35 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Good point.. maar >100 euro is wel een aardig verschil voor pixelgarantie. Stuur ik 'm liever in 14 dagen terug.. (afijn, weet je nog niets met pixels die later kapot kunnen). Maar punt om over na te denken. Hmm.. choices choices

Ik ga morgen even kijken bij MyCom denk ik om 't verschil te zien tussen 24" & 27" betreft uitrekken pixels. Mijn voorkeur ligt toch heel erg bij 27", maar snap dat het minder scherp is (alhoewel mijn ogen ook al niet echt supergoed zijn :P ).. en ben verziend.. /3

Voor gamen lijkt me 24" beter qua formaat, met vooral je hoofd moeten bewegen.

Edit;

Ik zag dat de Dell monitor Pulse Width Modulation dimming heeft.. daar kan ik niet tegen (hooggevoelige zintuigen).. dus moet een andere oplossing vinden :S
Asus en de LG overigens ook.

Zijn er nog andere manieren? Wellicht ipv LED dan maar CCFL?

Ik zag ergens in dit forum nog iemand die hetzelfde probleem heeft, en hij is uitgekomen op een HP Pavilion 23xi

Maar ik kan ze dus niet groter vinden. Zijn op sich mooie monitoren, en in de filmpjes zien ze er erg fijn uit. Zoektocht word nu moeilijker... alternatieven naar gekeken dus: LG, Asus, AOC, Dell (goedkopere hebben PWM, duurdere niet, maar buiten budget). What's left :)

Nog ook belangrijk; ik kan ook niet tegen high-pitch geluiden (daarom ben ik ook meteen van CRT monitoren afgegaan,.. eeep).

Blijft weinig over zo.. O_O

[ Voor 84% gewijzigd door gitaarwerk op 07-05-2013 21:18 ]

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

gitaarwerk schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:54:
Andere optie was de Eizi ips gaming monitor, maar het ding zelf is zo lelijk :s
Die Foris-modellen van Eizo zijn qua design niet mooi nee :N , maar er zijn meer 27inch Eizo's:

Wat vind je van deze: Eizo Flexscan EcoView EV2736W Zwart
  • IPS-LCD
  • 2560 x 1440
  • LED backlight (energiezuinig)
  • DisplayPort- en DVI-D-ingangen
  • 5 jaar on-site garantie
of meer profi: Eizo Flexscan SX2762W Zwart (ik heb de oudere 24inch variant van deze serie)
  • H-IPS-LCD met 10-Bit kleurweergave en 48-Bit kleuraansturing (voor de foto-semi's)
  • 2560x1440
  • CCFL backlight (ivm H-IPS panel)
  • Display Port-, Mini Display Port- en DVI-D-ingangen
Tevens worden alle Eizo monitoren in-house in Japan gefabriceerd en voorzien van 100% Japanse Condensatoren (Nippon Chemicon) voor een lange levensduur en de betrouwbaarheid. Dit zie je bij geen enkel ander merk meer (bijna allemaal uitbesteedt / made in China nu :+ )!

Zelf ben ik nog steeds erg content met mijn 24inch Eizo die ik eind 2008 heb aangeschaft (voor destijds 1100 euro!) en werk er nog dagelijks mee (Gamen, Foto-edit, Films, eigenlijk alles) :9 .
gitaarwerk schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:20:
Nog ook belangrijk; ik kan ook niet tegen high-pitch geluiden (daarom ben ik ook meteen van CRT monitoren afgegaan,.. eeep).
De bovenstaande Eizo's maken zeker geen nare high-pitch geluiden. Met de goedkope rommel geproduceert in China kan dat wel natuurlijk, veelal bevatten deze dan ook waardeloze condensatoren die naar enkele jaren de geest geven, helemaal als je gemiddeld 10 uur per dag het ding aanhebt. En ja Dell, HP en vele anderen (bekende merken!) laten hun monitoren in China fabriceren (bij een OEM).

Persoonlijk zou ik voor de EV2736W gaan, is wat prettiger geprijst tov. de SX modellen. En het is eigenlijk technisch een Foris maar dan zonder het lelijke design en zonder de additionele Gaming-opties die eigenlijk overbodig cq. een gimmick zijn als je je erin verdiept. ;) En ja, ze zijn er beide ook als 24inch 1920x1200 variant.

[ Voor 31% gewijzigd door bitshape op 08-05-2013 05:41 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
bitshape schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 04:49:
[...]

Die Foris-modellen van Eizo zijn qua design niet mooi nee :N , maar er zijn meer 27inch Eizo's:

Wat vind je van deze: Eizo Flexscan EcoView EV2736W Zwart
  • IPS-LCD
  • 2560 x 1440
  • LED backlight (energiezuinig)
  • DisplayPort- en DVI-D-ingangen
of meer profi: Eizo Flexscan SX2762W Zwart (ik heb de oudere 24inch variant van deze serie)
  • H-IPS-LCD met 10-Bit kleurweergave en 48-Bit kleuraansturing (voor de foto-semi's)
  • 2560x1440
  • CCFL backlight (ivm H-IPS panel)
  • Display Port-, Mini Display Port- en DVI-D-ingangen
Tevens worden alle Eizo monitoren in-house in Japan gefabriceerd en voorzien van 100% Japanse Condensatoren (Nippon Chemicon) voor een lange levensduur en de betrouwbaarheid. Dit zie je bij geen enkel ander merk meer (bijna allemaal uitbesteedt / made in China nu :+ )!

Zelf ben ik nog steeds erg content met mijn 24inch Eizo die ik eind 2008 heb aangeschaft (voor destijds 1100 euro!) en werk er nog dagelijks mee (Gamen, Foto-edit, Films, eigenlijk alles) :9 .

[...]

De bovenstaande Eizo's maken zeker geen nare high-pitch geluiden. Met de goedkope rommel geproduceert in China kan dat wel natuurlijk, veelal bevatten deze dan ook waardeloze condensatoren die naar enkele jaren de geest geven, helemaal als je gemiddeld 10 uur per dag het ding aanhebt. En ja Dell, HP en vele anderen (bekende merken!) laten hun monitoren in China fabriceren (bij een OEM).

Persoonlijk zou ik voor de EV2736W gaan, is wat prettiger geprijst tov. de SX modellen. En het is eigenlijk technisch een Foris maar dan zonder het lelijke design en zonder de additionele Gaming-opties die eigenlijk overbodig cq. een gimmick zijn als je je erin verdiept. ;) En ja, ze zijn er beide ook als 24inch 1920x1200 variant.
Zijn erg mooie ja... enige nadeel is de prijs. Zo'n 150 euro boven budget. Als ik nog paar dingen verkoop gaat het wellicht lukken ;) Voor dat geld zijn natuurlijk dan ook andere monitoren zonder PWM. Ik weet dat Eiso's wel PWM hebben, maar alleen de eerste 19% brightness.. dus zet 'm maar op 20% dan :)

Merk nu heel goed dat er eigenlijk inderdaad geen goede (en geschikte) IPS schermen zijn voor mij rond de 300 euro.

De PWM frequentie is natuurlijk ook erg belangrijk. De bovengenoemde Asus heeft daarvan wel de hoogste van allen, binnen budget, (maar geen 24") met frequentie van 270Hz.
Mocht ik het budget niet rondkrijgen zou ik dan toch deze bestellen en uitproberen

Meer tips zijn uiteraard van harte welkom :)

Edit: Ik heb een kleine meevaller gehad. Dus ik kan ietjes omhoog met het bedrag. Ik zat overigens ook te kijken naar een wat ouder scherm: namelijk de Dell U2711 , juist door de end-of-life, is deze stukje betaalbaarder geworden. Maar even kijken of deze wel goed genoeg is om een spelletje op te spelen :) anders ga ik eens serieus de Eizo's bekijken

Hm.. Eizo's zijn inderdaad ERG mooi..

De keuze ligt nu eigenlijk tussen de 24 eizo (eco),.. of de Dell UU2713HM ...Eizo weinig PWM, Dell geen.. Dell is iets groter met hogere resolutie (dus upscalen van 720p dan maar :+ ,ook sneller downloaden :P )

Nadeel van de Dell is minder wide gammut.. maar ben niet zo kleurecht bezig.. ander enig puntje is de bleed.. die schijnt behoorlijk te zien te zijn, en pixeldefecten lees ik vaak ook.

[ Voor 11% gewijzigd door gitaarwerk op 08-05-2013 12:17 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Update;

Ik ben voor de Dell Ultrasharp 2713hm gegaan. Zakelijk besteld via CD-LAND. Hier heb ik een afspraak kunnen maken met retourneren als het scherm een pieptoon geeft (naja, de voeding). Ik hoop erbij ook dat er natuurlijk geen dode pixels in zitten en qua beeld niet teveel bleeding gaat hebben (zie je veel, maar hoort anderzijds ook goede verhalen er over juist). In ieder geval mag deze dan terug.

Anders gaat het de Eizo worden. Thanks voor alle reacties.. zal nog een update geven als deze vrijdag/zaterdag binnenkomt :)

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Ben benieuwd! :)

Je andere Eizo optie is dan de 24inch EcoView EV2436WFS ?? Wel mooi geprijst overigens...

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
bitshape schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:06:
Ben benieuwd! :)

Je andere Eizo optie is dan de 24inch EcoView EV2436WFS ?? Wel mooi geprijst overigens...
Correct :) Ook de eco modus bevalt me wel. Vind het met telefoons ook altijd prettig wanneer het beeld zich aanpast naar dew omgeving (zolang het niet te direct gebeurd)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Update: de monitor is binnen via cdromland,... Lekker snel, mocht retourneren van zakelijke aankoop als deze niet bevalt (ja, probeer dat maar eens ergens anders,..).

Geen pieptoon (nog), en geen dode (sub)pixels. Heerlijk om mee te gamen en redelijke beeldkwaliteit. IPS is ook erg fijn. Al met al erg tevreden van mijn aankoop :)

• ShitHappens
Het is dus die 24" Eizo EcoView geworden?

Sowieso +1 waardering voor je terugkoppeling, doet ook lang niet iedereen ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Nee, dat was uiteindelijk wel de tweede keus :) Thx voor de feedback, en de +1 ;)

Punt was, het budget ging ineens omhoog.. ik kwam er namelijk niet onderuit om voor minder dan 300 euro een fatsoenlijke monitor te kopen. Na een meevaller heb ik besloten dan maar iets meer neer te tellen voor een fijne monitor.

Ik heb uiteindelijk de Dell u2713hm genomen. Wel een beetje huiverig met de backlight bleeding en dode pixels, maar zover ik kan zien, is ie perfect en heb een waanzinnig fijne monitor. Ik heb via CDRomland een afspraak kunnen maken dat deze terug mag (wet koop op afstand geld niet voor zakelijke bestellingen, vrijwel nergens). Maar hij mocht terug wanneer ik niet tevreden was over bijvoorbeeld mogelijke hoge pieptoon. (Ik kan namelijk ook niet tegen CRT's of goedkope voedingen).

Nu heb ik dus nergens last van en dus heel blij. Wanneer dit niet het geval was, ging ik inderdaad voor de Eizo. Zou ongetwijfeld wel iets beter zijn betreft het beeld, maar ik verwacht niet meer heel bijzonder grafisch werk meer te doen. Maar IPS vond ik toch dus wel relaxed :).

Dus, nu een monitor: 27", IPS, geschikt te gamen mee, hoge resolutie > 1080, geen PWM. Dus ik ben blij!

• ShitHappens
Oh haha, net die éne post gemist :p Maar heel fijn dat je toch de keuze hebt kunnen maken, en hoop dat je veel plezier gaat hebben met de U2713HM :)
Pagina: 1