• Jelte_IA
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-12-2018
Bonjour,

Ik heb een laptop met een i5 430M processor.. Die wil ik plaatsen in een desktop waar op dit moment een intel core duo 2 e7400 inzit..

is dat mogelijk?

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Laptops CPU's zijn meestal vast gesoldeerd aan het moederbord en passen daardoor niet in een normale desktop mb cpu 'slot'

edit: ook is het een hele andere socket

[ Voor 16% gewijzigd door PeterPanda op 06-05-2013 18:19 ]

Mijn naam is niet Peter!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Alles is mogelijk, maar, dan zul je alle onderdelen uit je laptop moeten slopen en in je computerkast moeten hangen.

Wat veel sneller en handiger is: Sluit een beeldscherm aan op je laptop.

People as things, that’s where it starts.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:01
Nee dat werkt niet.
De processor in je laptop heeft een hele andere socket dan de processor in je PC waardoor deze nooit gaat passen. Het past eigenlijk nooit! Of je moet er een speciaal moederbord voor kopen alleen denk ik niet dat die zullen bestaan.

Je zult in ieder geval geen moderne CPU ( i3/i5/i7 ) in je huidige pc kunnen stoppen, het socket is daar te oud voor.

Zucht...

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-12 18:34

Nemesizz

Untouchable

PeterPanda schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:18:
Laptops CPU's zijn meestal vast gesoldeerd aan het moederbord en passen daardoor niet in een normale desktop mb cpu 'slot'

edit: ook is het een hele andere socket
Dat valt nog wel mee, heel veel laptops hebben gewoon een socket erop zitten. Alleen de wat meer budget laptops en/of netbooks willen de CPU wel eens vast gesoldeerd hebben.

@TS: Je huidige desktop heeft socket 775, dat is een LGA (pinnen zitten in de socket en niet op de processor), laptop CPU's zijn PGA ('ouderwets', pinnen zitten op de processor) dus het had hoe dan ook niet gepast (bovendien heeft een i3/i5/i7 veel meer pinnen dus had het dubbelop niet gepast).

Er zijn wel moederborden voor een desktop waar laptop CPU/geheugen enzo in kan, echter zijn die vaak erg zeldzaam en duur (weet niet of het voor huidige CPU's nog is, maar paar jaar terug voor AMD cpu's en Pentium-m wel).