Bonjourno,
Ik ben bezig met een VDI-thuisomgeving en wil mijn wilde ideeën toch graag aan wat pro's voorleggen voor ik alles aanschaf. Daarom heb ik eigenlijk twee vragen:
1) Is de voorgestelde setup toereikend (CPU, GPU en geheugen)?.
2) Is de voorgestelde setup compatibel met wat ik wil?
Wat wil ik?
- 1 á 3 VM's met Windows 8 Enterprise soepel 'draaien'
- Max. één fysieke server
- Gebruik maken van Windows Server 2012 Datacenter, RemoteFX 3D (vandaar ook de enterprise-editie van Windows
, connection broker, hyper-v etc.
Hardware:
- Core i3 3225 of Core i5 3470
Is de Core i3 krachtig genoeg voor de server + max. 3 VM's?
- 16GB geheugen
Is 16GB genoeg? Ik dacht zelf: 2-3GB per VM, rest voor server. Eventueel nog een simpel downloadservertje erbij in een VM met 512MB geheugen.
- Een ATI HD6570 voor volledig 3D RemoteFX
Hier heb je Windows 8 Enterprise voor nodig, vandaar dat de VM's daaruit opgebouwd zijn. Verder zie ik dat deze kaart compatibel is met RemoteFX, maar is hij ook krachtig genoeg voor 3 VM's?
- SSD voor Server OS + VM's. HDD voor opslag van data en backups.
- Paar WD RED schijven voor de NAS-functie.
Een aantal pro's hier kunnen ongetwijfeld aangeven of dit alles zal werken en of er slimmere manieren zijn om dingen te regelen. Het zou bijvoorbeeld mooi zijn om W8 Pro-edities te kunnen gebruiken i.p.v. de Enterprise.
Ik heb overigens een MSDNa-account dus Windows Server e.d. zijn geen probleem.
Bedankt alvast!
Ik ben bezig met een VDI-thuisomgeving en wil mijn wilde ideeën toch graag aan wat pro's voorleggen voor ik alles aanschaf. Daarom heb ik eigenlijk twee vragen:
1) Is de voorgestelde setup toereikend (CPU, GPU en geheugen)?.
2) Is de voorgestelde setup compatibel met wat ik wil?
Wat wil ik?
- 1 á 3 VM's met Windows 8 Enterprise soepel 'draaien'
- Max. één fysieke server
- Gebruik maken van Windows Server 2012 Datacenter, RemoteFX 3D (vandaar ook de enterprise-editie van Windows
Hardware:
- Core i3 3225 of Core i5 3470
Is de Core i3 krachtig genoeg voor de server + max. 3 VM's?
- 16GB geheugen
Is 16GB genoeg? Ik dacht zelf: 2-3GB per VM, rest voor server. Eventueel nog een simpel downloadservertje erbij in een VM met 512MB geheugen.
- Een ATI HD6570 voor volledig 3D RemoteFX
Hier heb je Windows 8 Enterprise voor nodig, vandaar dat de VM's daaruit opgebouwd zijn. Verder zie ik dat deze kaart compatibel is met RemoteFX, maar is hij ook krachtig genoeg voor 3 VM's?
- SSD voor Server OS + VM's. HDD voor opslag van data en backups.
- Paar WD RED schijven voor de NAS-functie.
Een aantal pro's hier kunnen ongetwijfeld aangeven of dit alles zal werken en of er slimmere manieren zijn om dingen te regelen. Het zou bijvoorbeeld mooi zijn om W8 Pro-edities te kunnen gebruiken i.p.v. de Enterprise.
Ik heb overigens een MSDNa-account dus Windows Server e.d. zijn geen probleem.
Bedankt alvast!