beeldscherm gaat steeds uit maar pc niet?

Pagina: 1
Acties:

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Beste tweakers,

Ik heb laatst zelf een pc gebouwd en dat leek allemaal goed te zijn gegaan.
Maar nu gebeurt het vaak dat opeens mijn beeldscherm geen input meer krijg maar mijn pc blijft wel aan...

Ik heb het met een ander beeldscherm geprobeerd, zelfde verhaal. Nu zit ik op 2 beeldschermen te werken maar het blijft gebeuren, het lijkt alsof het gebeurt als ik op de grond stamp, op de tafel sla oid.

Ik draai windows 7 pro (alleen een verlopen proefversie, koop binnenkort een licentie) en mijn gpu is een sapphire 7970 dual-x oc.

Iemand enig idee?

Groet,
Joost.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Stekker niet goed vast of eens de VGA/DVI/HDMI ( Welke van toepassing is ) kabel vervangen i.v.m. mogelijke kabelbreuk ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Als dat de trigger is, is het inderdaad een losse kabel ergens. Is het met 2 schermen ook met beide schermen?

Als het daar niet aan ligt, probeer dan een patroon te herkennen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-02 13:27
controleer ook even de kabels in je pc en je GPU zelf of die wel goed vast zitten.
Maar ja, op je tafel slaan? Misschien andere spelletjes gaan spelen waar je niet boos van wordt? :D

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• joost18
ik heb alle kabels vervangen en opnieuw ingestopt enz. het is met beide schermen ook.

Ik dacht dus misschien zit de gpu niet helemaal goed in mijn mobo maar volgendsmij is dat het ook niet (heb hem flink aangeduwd) iets anders wat los kan zitten?

Ik gaf op de tafel slaan maar als voorbeeld :P dat was niet precies wat er gebeurde, ik heb mijn benen onder mijn bureau op een voetenbankje liggen en ik stootte met mijn knie tegen de onderkant van mijn bureau :P

• joost18
Het lijkt wel alsof hij vastloopt en dat dan de beeldschermen uit gaan... ik snap er echt geen drol van...

Hij doet het ook vaak net als ik opstart en dan gaat hij weer uit, ik kan dus niet zien wat de pc aan het doen is maar hij blijft wel aan en de beeldschermen krijgen opeens geen input meer, iemand een idee hoe ik erachter kan komen wat het probleem is?

EDIT:
owkee, ik heb nu mijn ene monitor via's mijn thunderbolt poort op het mobo aangesloten. nu gaat die wel aan maar de andere niet, nu heb ik bij het apparaatbeheer gekeken maar daar staat mijn 7970 helemaal niet meer bij, weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen? Dit is mijn mobo, mijn gpu zit nu in het 2de pci-e slot vanwege een beetje ruimtegebrek aan het eerste, zou ik hem toch in het eerste slot moeten stoppen? (is wel mogelijk)

2de EDIT:
Ik heb hem nu wel gevonden in mijn apparaatbeheer maar nu zegt hij bij eigenschappen dit:

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

[ Voor 115% gewijzigd door joost18 op 06-05-2013 18:10 ]

• joost18
Heb nu de gpu in 1ste pci slot gestopt... de pc staat pas 10 min aan ofzo maar het lijkt beter zo...

De gpu was wel redelijk stoffig, zou ik daar nog wat aan moeten doen?

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:32
Alles stof vrij houden is altijd een goede zaak. Houd de temperaturen lekker laag en minder kans op storingen. Doe het alleen wel met perslucht en niet met een stofzuiger!!

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Pagina: 1