• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 21:27
Ik heb een Sony Bravia SmartTV waarmee ik o.a. Youtube en Dailymotion kan afspelen en doorbladeren.
Ook kan ik ermee op het web surfen, Skypen, RSS-feeds lezen, weersvoorspelling zien, films in netwerk streamen, etc.
Een kennis vertelde mij laatst dat hij op zijn Samsung Internet SmartTV zenders via IPTV kon bekijken.
Hij kan zo alle HD-zenders die ook op de kabel te zien zijn voor een fractie van de normale prijs bekijken.

Mijn vraag nu: Kan ik op de een of andere manier een app op de tv downloaden om ook IPTV te kunnen kijken? Of werkt dat op een andere manier? En is het bandbreedtegebruik ongeveer even veel als met normale iptv-streams, zoals die van KPN?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:02

Fiber

Beaches are for storming.

Als jij die kennis van jou nou eens vraagt hoe hij dat nou precies doet, dan zijn wij daar vast ook wel in geïnteresseerd... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Nee, dat is niet mogelijk. Tenzij er inderdaad een manier wordt gebruikt die ik, en waarschijnlijk veel Tweakeraars, niet kennen, maar dat lijkt mij sterk.

Televisies hebben namelijk geen ingebouwde IPTV decoder dus die optie kunnen we al afstrepen van de lijst. Volgens mij is het ook niet mogelijk via de browser televisie te ontvangen via internet zoals op de laptop. Voor zover ik weet maken Ziggo en UPC gebruik van Silverlight en dat kun je niet op televisies bekijken.

Hoe het met andere providers zit weet ik niet, maar ik denk niet dat men daar Flash gebruikt. Zo wel, is het alsnog niet mogelijk via jouw televisie te kijken aangezien Sony geen Flashplayer heeft en dit ook niet gaat komen. Daarvoor moet je inderdaad bijvoorbeeld een Samsung televisie hebben. Al werkt dat ook voor geen meter en kun je die paar euro's extra beter spenderen aan een systeem wat wel werkt i.p.v. moeilijk doen met de browser.