[OSX] Dual screen zorgt voor hoog CPU gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
Momenteel gebruik ik een Macbook pro 15" uit 2010, (2,4ghz i5, 8GB geheugen en een SSD.) en heb nogal wat problemen met een dual screen setup, deze volgt namelijk een stuk logger aan dan zonder. Bijvoorbeeld, kijken naar een flash filmpje in een klein venster, skypen en een tab open hebben staan met gmail is normaal een fluitje van een cent.

Maar }:O zodra ik de tweede monitor eropaan sluit (via DVI naar display port) de cpu begint te stampen en langzaam vol te lopen. voordat je het weet heb ik een cpu tot de max zitten en is de computer zowat onbruikbaar. Ander voorbeeld, Spel draaien met "dual screen", dat wil zeggen spel op 1 monitor, andere monitor helemaal leeg: minder dan 20 fps. Het zelfde spel maar dan met 1 monitor, 60 fps stabiel.

Iets zorgt er dus voor dat er een rare hoge cpu load is bij gebruik van 2 monitoren en voornamelijk zodra ik iets doe wat meer GPU intensief is, slaat hij na een tijdje op "tilt". voornamelijk het proces Kernel_task gaat helemaal flippen. Kernel_task heeft veel te maken met temperatuur sensors. Temperatuur is dan ook wel aan de hoge kant bij een full load, in zijn extreemste geval 85-90 graden.

Wat heb ik geprobeerd.
Diplayport kabel vervangen (van VGA naar DVI)
SMC reset gedaan.
adobe Flash geupdate.
permissions repair uitgevoerd.
macbook stofvrij gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 17:46
Is dit niet het beruchte probleem met de nVidia's met verkeerde soldeer?
Of gelde dat alleen voor de 8xxx serie?

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
Bedankt voor je reactie maar er zijn volgens mij geen specifieke problemen bekend met mijn GPU.