Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Hallo Tweakers ik zit nog steeds te twijfelen tussen de videokaart voor mijn nieuwe computer.

Mijn oude videokaart is een: ATI Radeon HD 4770

met

750 MHz (klok snelheid)

512 MB (geheugen)

De videokaart komt uit 2009

Wat wil ik bereiken?

Ik wil een nieuwe videokaart voor mijn nieuwe PC, Ik heb al sommige onderdelen zoals Ram. Maar mijn moederbord en processor zijn,

Asrock 970DE3/U3S3

AMD FX-6300 Black Edition

Ik speel ook veel games, (Multiplayer) Starcraft 2 (met Hots), Battlefield 3, Portal 2 (cooperative) Counterstrike (de originelen) en League of legends.

(Singleplayer) Colonial marines, Black Mesa (mod), Half life 1 en 2, Portal en Portal 2, Cod (die campaign is soms wel grappig)

En ik doe ook nog wel een editen (zelf levels maken) Dat doe ik alleen met Starcraft en met source (half life 2 portal ect)

Ik wil deze spellen kunnen spelen op high/ultra (sommige dingen op high en sommige ultra) zonder lagg wat ik nu ook al doe.

Ik heb tevens ook al gezocht (natuurlijk) En deze videokaarten spraken mij wel aan.

Tevens wil ik ook crossfire gebruiken op mijn oude videokaart.

Wat mag het gaan kosten?

Niet meer dan €130,-

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

Ik wil het beste voor het goedkoopste wat bij mij past. ''omdat het merk a is moet je het kopen of Speciale functies die ik toch niet gebruik. heb ik niet nodig. Het maakt me echt niks uit welk merk het is, al is het Medion. So what ? Ik wil alleen een nette review. (en als er geen review is op Tweakers ga ik wel googelen)

Tja ik wil gewoon een snelle videokaart. Het lawaai maakt me niks uit. Mij apart mag hij zo hard blazen dat je hem buiten nog hoort. Het maakt me niet uit of het Nvidia of ATI is.

Het liefst wil ik wel een videokaart met een VGA aansluiting Want mijn 2e beeldscherm is een VGA only geval. En ik wil beide beeldschermen aansluiten op de zelfde videokaart.

Ik zou ook het liefst willen dat je maar 1 slot bezet houd ipv 2. Maar dit hoeft niet. En als het kan met zo'n mooi blauw lampje erop. (mijn kast word een beetje black/bleu led achting thema) Dit hoeft natuurlijk niet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.

Heb ik al gedaan in mijn post niet ?

Nou ja ik ga mijn pc gebruiken in een beetje stofrijke omgeving. Op ongeveer 20 graden en een lage luchtvochtigheid. Ik gebruik 5 cooler's in mijn kast, (8 met de onderdelen erbij) En ik gebruik voor mijn CPU een Luchtcooler dus geen watercooler. (of in elk geval nog niet)

Nog een ding. Ik weet niet of ik een nieuwe Voeding moet kopen. Ik heb er een van 360 watt. En het liefst hou ik hem.

Ik heb OA 1 Bleu ray Brander, een floppy speler (moet van mijn werk) Een diskette/SD kaarten lezer (het was niet zo zeer om de diskettes maar om de SDtjes) 3 Hdd's 1 SSD, 2 videokaarten, 2/3 ramms een fan controller nog wat insteekaartjes, En nog wat coolertjes

Advies over specifieke voedingen mogen wel, en zou ik wel willen. Maar dit topic gaat over de videokaarten

[ Voor 7% gewijzigd door rickboy333 op 06-05-2013 12:40 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Ik denk dat je in de tijd dat je dit topic hebt getypt beter gewoon 'iene miene mutte' had kunnen doen tussen die kaarten en ze bij een goede webshop had kunnen bestellen in de tussentijd, want ze zijn nagenoeg hetzelfde.

Als het een oude voeding is kan je nog overwegen om een nieuwe zuinige voeding te kopen met 450 watt ofzo, maar zelfs dat is niet echt nodig.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zie veel 7770s in de vergelijking staan. Voor €130 heb je ook al een 7790, dat is dan misschien een wat interessantere optie.

Crossfire icm je oude kaart kun je vergeten, dat gaat niet werken. Enige optie om dat te gaan combineren is een bordje met Lucid Hydra chip, maar echt interessant is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
Het klopt wel dat er veel 7770's. Ik was eigenlijk aan het zoeken op Snelheid GPU, Snelheid geheugen en rekenkernen. Maar nogmaals, dit zijn puur een paar suggesties.

Ik heb hier nog een interessant filmpje gevonden over de 2 HD's. Maar de 7770 scoort soms nog wel eens hoger dan de 7790. Dus wat is voor mij het belangrijkste. Ik zie dat de 7790 iets meer FPS hebben. Maar om voor een klein verscheel meer uit te geven vind ik ook onzin.Ik zag wel dat de 7790 30% beter scoorde. Maar ja mijn vraag is, is het kost effectief om een 7790 te nemen. Want is zoiets als bitmining gpgpu interessant voor mij (stomme vraag wat is bitmining gpgpu eigenlijk)

Ik weet dat het mijn eigen keuzen is. En de 7790 is inderdaad interessant. Maar nogmaals de ik wil toch weten of het wel kost effectief is. Ik game wel veel. Maar ik ben nergens echt super pro is (ja starcraft Diamond) .

Voor de voeding. Het is een coolermaster 350 watt uit 2010, De cooler is in feb 2012 vervangen. Maar ik zal binnenkort een topic aanmaken over de voeding.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Eindelijk iemand die zich aan de regels houd met het maken van een nieuw topic, chapeau! :)
Erg nette post.

Ontopic:
Gezien je budget, kun je een 650ti ook wel in overweging nemen van Nvidia. Kijk ook eens in de V&A sectie op de site, zag daar laatst toevallig een 650 ti voor 100,- euro's. Goede koop, lijkt mij.

Als je zo'n kaart 2e hands aanschaft, vraag eerst of de verkopende partij even een soort ''stress'' test wilt doen voor een kleine 2 uur, dat bewijst dat de kaart niet defect is en/of artifacs geeft (puur als tip :))

[ Voor 25% gewijzigd door Dr.Root op 07-05-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
Nou bedankt voor je tip over 2e Hands dingen. Ik ga mijn kaart niet 2e hands kopen. Maar als ik ooit 2e hands ga ik toch vragen om een stress test :)

Maar anyway. Ik heb wat 650 Ti's . en ze zijn wel prijs vriendelijk,

Terwijl ik de 7790's toch ook wel de moeite vind. (voornamelijk de Asus)

Maar HD 7770's vind ik ook niet gek.

GeForce GT640 Zijn wel lekker goedkoop. Maar aanzienlijk minder. Maar het is goedkoop. En als ik niet meer nodig heb dan is het denk ik ook wel genoeg

Maar ik denk dat het 7790 vs 640ti word.

Ohh en nog een belangrijk ding vergeten te zeggen. Maar ik krijg de BTW terug.

Edit: Url fout

[ Voor 23% gewijzigd door rickboy333 op 08-05-2013 18:55 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 14:31
Is dan je budget €130 incl BTW of excl? Als je op zoek gaat naar kaarten rond de €160 en je krijgt BTW terug, dan kom je weer op die €130 uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
Excl O-) Maar het liefst wil ik het dan houden op 90 euries. kwijt zijn. Maar 100,00 is ook goed. (mijn portemonnee moest toch een keer fitissen. :D

Dus ik heb dan ongv een budget tot 140/150 of zoiets. (heb even niet uitgerekend)

Sorry dat ik hier zo laat mee kom. }:O

[ Voor 93% gewijzigd door rickboy333 op 07-05-2013 12:10 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeeLi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 07:45
Alle gpu's van onder de 100€ en eigenlijk ook nog er wat van boven de 100, hebben nooit een goede prijs-/kwaliteitverhouding.
Pagina: 1