Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opmaak cellen in Excel 2007

Pagina: 1
Acties:

• Tamarr
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-10-2020
In een Excel bestand laat ik met VBA getallen wegschrijven in cellen. Ik wil deze getallen niet in VBA afronden maar in Excel zelf. De cellen waarin ik de getallen laat wegschrijven zijn dun. Dit is noodzakelijk omdat het bestand op een A3 uitgeprint moet worden. Het probleem is dat de cellen zo klein zijn dat de getallen niet zichtbaar worden (ook niet met een kleiner lettertype). Als ik de opmaak van een cel 'tekst' maak kan ik het getal wel laten zien, maar dan heeft het heel veel decimalen en kan ik het getal niet meer afronden. Als ik de opmaak 'getal' maak en ik rond het getal af, is het niet meer zichtbaar.. Ik wil geen cellen samenvoegen.

Weet iemand misschien hoe ik de getallen kan afronden en ook zichtbaar kan maken?

Alvast bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wil je afronden of wil je minder decimalen tonen? Groot verschil. Dat eerste doe je met de afronden()-functie, dat tweede met de celeigenschappen.

Overweeg ook gewoon de kolom te verbreden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tamarr
Ik wil gehele getallen laten zien. Aan de rechterkant tel ik alle getallen bij elkaar op. Dat wil ik zo nauwkeurig mogelijk, dus vandaar dat ik niet in VBA de getallen kan afronden.

De getallen worden automatisch in excel weggeschreven dus ik kan geen fuctie in de cel plaatsen. De opmaak van een cel veranderen zou wel een idee zijn, maar daarmee lukt het nog niet..

Kolom verbreden is helaas geen optie omdat de tabel dan niet meer op een A3 past..

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Er is toch zo'n mooi knopje om het aantal decimalen te verminderen? http://office.microsoft.c...wijzigen-HP005241206.aspx

Als het dan nog niet past, dan lettertype verkleinen. Is het dan niet meer leesbaar, dan een bril/loep/betere printer gebruiken ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Tamarr schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:49:
Ik wil gehele getallen laten zien. Aan de rechterkant tel ik alle getallen bij elkaar op. Dat wil ik zo nauwkeurig mogelijk, dus vandaar dat ik niet in VBA de getallen kan afronden.

De getallen worden automatisch in excel weggeschreven dus ik kan geen fuctie in de cel plaatsen. De opmaak van een cel veranderen zou wel een idee zijn, maar daarmee lukt het nog niet..
Wat doe je dan, wat lukt precies niet (waarom voldoet het niet)? VBA lijkt me hier helemaal niet nodig, behalve als je de originele cellen op die manier zou willen aanpassen. VBA is bij afronden op gehele getallen trouwens toch op geen enkele wijze minder nauwkeurig dan Excel-functies? Let bij afronden op dat er natuurlijk schijnbare afrondfouten gaan komen als je rekent met de getallen. Op papier zie je dan 0+0+0=1.

Ook bij een automatisch gegenereerd bestand kan je overigens prima hulpkolommen oid maken: door vanuit een tweede bestand te werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Misschien moet je dan even aangeven wat je exact wil. Ik lees enkel het printen van gegevens, dat kan met opmaken of formule vorm. Als zelfs VBA niet geschikt is, ben ik dan benieuwd waar je precies naar op zoek bent.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Tamarr
Het lukt mij helaas niet om een printscreen hier te plakken dus ik zal het proberen te verwoorden.

Ik wil dat de getallen (die weggeschreven worden met VBA en meerdere decimalen hebben) in een cel te zien zijn. De cellen hebben een kolombreedte van 0.75 dus al is het getal groter van 1 dan is het al niet zichtbaar. Het lieft wil ik gehelen getallen laten zien, dus zonder decimalen. In de cel wil ik wel de decimalen houden zodat als ik aan het eind van de rij de getallen optel dit zo precies mogelijk gebeurt.
Als ik de opmaak van de cel 'tekst' maak dan wordt het getal wel zichtbaar, maar kan het niet meer afgerond worden..
Het bestand is een weekschema dus ik wil de kolombreedte hetzelfde houden.

Ik hoop dat het wat duidelijker wordt want ik vind het lastig uit te leggen..

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

twee dingen

1) je kunt de decimalen onzichtbaar maken (er wordt nog wel mee gerekend!) door get format op decimal te zetten, met 0 decimalen.

2) als een getal groter dan 1 niet meer zichtbaar is in je kolom dan gaat bniets helpen, behalve je kolom breeder maken of je font verkleinen.

Wat betekent mijn avatar?

• LiquidT_NL
Tamarr schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:24:
Het lukt mij helaas niet om een printscreen hier te plakken dus ik zal het proberen te verwoorden.

Ik wil dat de getallen (die weggeschreven worden met VBA en meerdere decimalen hebben) in een cel te zien zijn. De cellen hebben een kolombreedte van 0.75 dus al is het getal groter van 1 dan is het al niet zichtbaar. Het lieft wil ik gehelen getallen laten zien, dus zonder decimalen. In de cel wil ik wel de decimalen houden zodat als ik aan het eind van de rij de getallen optel dit zo precies mogelijk gebeurt.
Als ik de opmaak van de cel 'tekst' maak dan wordt het getal wel zichtbaar, maar kan het niet meer afgerond worden..
Het bestand is een weekschema dus ik wil de kolombreedte hetzelfde houden.

Ik hoop dat het wat duidelijker wordt want ik vind het lastig uit te leggen..
Waarom probeer je een getal als tekst op te maken? Maak hem getal en stel de decimalen in.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

sowieso, 0,75 is simpelweg te smal om iets in te zetten
Als ik een 2 in een cel zet moet die 1,14 breed worden om iets te laten zien.

Wat betekent mijn avatar?

• Tamarr
Bedankt jongens.

Ik denk dat wat ik wil gewoon niet kan. Momenteel probeer ik het op een andere manier.
Door automatisch cellen samen te voegen waardoor het getal afgerond wel zichtbaar is..

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als je probleem zit in meer dan 0,75 brede cellen op een A3-print, dan zou ik eigenlijk eerst eens gaan nadenken of je niet gewoon een stuk minder info kunt tonen. Zoveel is IMHO namelijk zinloos om te printen. Ook voor een weekplanning ;)

• LiquidT_NL
Sowieso, als je gekke hacks moet gebruiken zodat de informatie in het design past, is het tijd het design te overwegen.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:07
Je kunt in je paginainstellingen ook gewoon regelen dat het geselecteerde afdrukgebied precies pas is op a3 formaat. Op die manier worden alle letters en cellen iets kleiner afgedrukt in plaats dat er 1 kolom af valt.

Het lijkt mij sterkt dat het verschil van één kolom iets breder maken de tekst opeens onleesbaar klein maakt...

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Pagina: 1