Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Ik heb net een Sitecom access point 300n gekocht. Ik wil deze gebruiken door een kabel vanaf mijn huidige router in deze accespoint te prikken.
Dit werkt uitstekend, Ik heb nu twee (zelfstandige) draadloze netwerken in huis.

Nu wil ik verder gaan door in de instellingen van het accesspoint het zo voor mekaar te krijgen dat het 1 groot netwerk wordt als het ware, echter toen ik in de instellingen probeerde te komen van mijn accespoint lukte dat niet.

Ik heb het geprobeerd door ip adderessen 192.168.0.234 (<- vermeld op achterkant van accespoint) en 192.168.0.1 maar beide hebben geen succes, ik krijg tekens ''openen van pagina mislukt''
Het werkt niet als ik het accesspoint direct heb aangesloten op mijn laptop via een utp kabel en ook niet als ik op het draadloze netwerk zit.

Heb me al rot gezocht op het internet naar een oplossing, maar ik kom er echt niet uit :'(
Hoop dat jullie kunnen helpen.

Groetjes Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 22:06
Doe eens een telnet richting die IP adressen. Ook op poort 80.

Inderdaad wel eerst bekabeld aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Scan je lokale IP range eens met bijvoorbeeld netscan, dan zul je hem moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Waarschijnlijk heeft het Access Point :
A ) Een fixed IP wat niet in dezelfde range van je huidige IP adres ligt. Dus kan je het niet bereiken. Post eens de uitvoer van
C:\> ipconfig /all

of

B ) Via DHCP uit je router een IP adres verkregen. Dan kan je uit de management interface van je router het toegewezen IP uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken iedereen.

Ik was vergeten te melden dat ik alleen een macbook ter beschikking heb (of ik moet een windows pc gaan lenen van iemand) die comands die @Equator gaf kan ik dus niet uitvoeren ben ik bang.
Ik heb wel even wat opgezocht wat ik zou kunnen doen om hetzelfde uit te voeren op een mac. Toen kwam ik bij deze gegevens (zie foto)

Foto uitslag van commands
https://www.dropbox.com/s...05-06%20om%2013.43.46.png

foto van management interface huidige router (ubee)
https://www.dropbox.com/s...05-06%20om%2013.46.13.png

Ik dacht het allemaal wel te snappen, maar zie nu echt door de bomen het bos niet meer grrrrrrr :( .

Groetjes jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Handleiding pakken/downloaden en de Sitecom factory resetten en vervolgens opnieuw configureren?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

command in Mac is:
$ ifconfig /all
foto van management interface huidige router (ubee)
Kijk eens onderop het access point naar het MAC adres en vergelijk het eens met die tabel :)

[ Voor 64% gewijzigd door Equator op 06-05-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monstertje.xyz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 12:07
Wat je kunt doen is je Mac een statisch IP te geven in de range 192.168.0.x bijv 192.168.0.5 en dan je mac en AP bekabeld op het netwerk aansluiten.

Vervolgens kun je via het IP op de achterkant de AP bereiken. hier wijzig je de IP instellingen van je AP naar de IP reeks van je router, 192.168.178.x bijv 192.168.178.243.

Daarna zet je je Mac weer op DHCP en nu moet je het AP kunnen bereiken op het statisch ingestelde IP.

De tip van Equator is ook aan te raden.

[ Voor 4% gewijzigd door monstertje.xyz op 06-05-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor alle reacties. ik ga morgen meteen even aan de slag met de opties die jullie gegeven hebben. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groetjes
Pagina: 1