Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Topicstarter
Even de hulp van de befaamde GOT inroepen;

Mijn vrouw heeft sinds een klein jaar een uitkering, nadat haar vorige werkgever door de crisis afscheid van haar moest nemen.
Haar uitkering loopt tot en met eind Augustus.
Daarna kunnen we wel rond komen (Mijn vrouw+dochter en ik), maar kunnen we de vaste lasten betalen+boodschappen, that's it.
Er is dan niets over.

Nu heeft mijn vrouw na lang solliciteren, eindelijk een partime baan gevonden ! :)
Echter het aanbod wat ze gehad heeft, is Eur 1200 bruto (24 uur, parttime).
Geen pensioen voorziening, geen reiskosten vergoeding en maar 16 vrije dagen.
Voorheen had ze een salaris wat bruto het zelfde was, maar wel met reiskosten vergoeding+pensioenvoorziening en 24 vakantie dagen.

Nu zit het probleem in het feit welke reactie we terug kunnen sturen, ze wil graag weer aan de slag (mede doordat haar uitkering in Augustus stopt) maar wil ook ervoor zorgen dat de reactie geen kwaad bloed zet (en wellicht daardoor de baan misloopt).

Wat we zelf in gedachten hadden:

Geachte mevrouw de xxx,

Hartelijk dank voor het toezenden van de arbeidsvoorwaarden.
Nadat ik de arbeidsvoorwaarden doorgenomen heb constateer ik dat ik geen pensioen opbouw heb en geen reiskosten vergoeding, ik vind het aanbod daardoor wat mager.
Bij mijn vorige baas kreeg ik het zelfde salaris aangeboden echter wel met 24 vakantiedagen, reiskosten en pensioen opbouw.

De afsluiter in deze vind ik lastig, iets in de trand van;
Graag bespreek ik met u de mogelijkheden
Wellicht is er nog een mogelijkheid hier wat aan te doen

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het wettelijk minimumloon is ruim €1400/mnd

edit: ow parttime, vermeld dan ook even het aantal uren..

[ Voor 45% gewijzigd door Henk007 op 06-05-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Persoonlijk zou ik zeggen pak wat je pakken kan, meer vragen/eisen zou ik in een later stadia pas doen. Helemaal gezien de situatie waarin je verkeerd en de huidige hoge werkloosheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Henk007 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:02:
Het wettelijk minimumloon is ruim €1400/mnd

edit: ow parttime, vermeld dan ook even het aantal uren..
Ik denk 24 uur, vrije dagen omgerekend van 25 wettelijk.

Edit: Inderdaad 24 uur dus.

[ Voor 5% gewijzigd door blitzkrieg op 06-05-2013 12:10 ]

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hoeveel reiskosten heb je? En hoeveel pensioen zou je opbouwen met een dergelijk salaris? Als dat om tientjeswerk gaat, zou ik niet moeilijk doen en pakken wat je pakken kan.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Topicstarter
Ardana schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:16:
Hoeveel reiskosten heb je? En hoeveel pensioen zou je opbouwen met een dergelijk salaris? Als dat om tientjeswerk gaat, zou ik niet moeilijk doen en pakken wat je pakken kan.
reiskosten valt wel mee, het is iets van 15 km enkele reis.
vervelende is dat het niet met het ov te bereiken is, dus een brommer of auto moet aangeschaft worden.
Reiskosten is nog niet het grootste struikelblok, pensioen vind ik wel een belangrijke.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Staat er letterlijk in het aanbod dat er bijvoorbeeld geen pensioen opbouw is? Anders kan je je reactie ook anders stellen, dat je bijvoorbeeld graag de secundaire arbeidsvoorwaarden ontvangt.

In een reactie stellen dat het aanbod karig is vind ik een rare reactie eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icejuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
Op dit moment heb je natuurlijk ook geen pensioenopbouw en niet elke werkgever heeft een pensioenplan/regeling voor werknemers dat ze zeker niet gaan aanpassen voor een nieuwe werknemer(althans, 99% niet, nofi). Het staat haar natuurlijk vrij om ondertussen door te solliciteren naar een baan waar wel een pensioenregeling is, ondertussen is ze wel verzekerd van een inkomen en staat het werk beter op een cv dan een lege plek.

Afhankelijk van de branche waar ze werkzaam in is, zou ik zeker een kans als deze niet laten lopen. Het staat je, zoals ik hierboven aangaf, altijd vrij om door te solliciteren. Daarnaast geef je aan dat ze al een tijd aan het solliciteren is

Bewoording als een 'mager' aanbod is echt not done, daar zet je dus wel kwaad bloed mee. Als ik dat te horen krijg van een sollicitant is het gelijk over.

#hidw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voorheen had ze een salaris wat bruto het zelfde was, maar wel met reiskosten vergoeding+pensioenvoorziening en 24 vakantie dagen.
Dat was op basis van dezelfde functie en uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik zou 'baas' ook vervangen door 'werkgever'....een (huis)dier heeft een baas, wij hebben werkgevers.

Geen pensioen en geen reiskostenvergoeding? Ook al is het krap op de markt, toch lijkt me dat wel iets dat je wil hebben in je contract.

15km enkele reis -> 30km per dag. In parttime naw 3 dagen werken dus 90km per week -> 360km per maand. Ik gok grofweg toch 1/2e benzinetank per maand dus 45euro? op jaarbasis dan zo'n 500euro aan brandstof. Het lijkt niets totdat je uitrekent wat dit kost aan brandstof wat jullie zelf dus moeten betalen. Dat gaat dus van het salaris af. Pensioen opbouwen is handiger als je dat beiden doet, want prive een pensioen erbij opbouwen kost ook veel geld.

Als de mogelijkheid er is zou ze verder kunnen soliciteren en zoeken naar een beter bod.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 20:58
Ik zou dit artikel even lezen:
http://www.sollicitatiedo...anderen-ik-denk-het-niet/

Aangezien je vrouw al is verkozen tot dé kandidaat welke ze graag willen aannemen is het niet zo gek om zelf wat eisen te stellen.

Het aanbod kan inderdaad mager genoemd worden. Waarschijnlijk denken ze hier makkelijk mee weg te komen in deze tijd van crisis. Wat in de meeste gevallen ook wel zo zal zijn.

Ik zou in je reactie terug nog wel even benadrukken dat ze erg veel zin heeft om aan de slag te gaan en er een goed gevoel bij heeft.
Ik zou 'baas' ook vervangen door 'werkgever'....een (huis)dier heeft een baas, wij hebben werkgevers.
Goed punt inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door Bipolar op 06-05-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Omgerekend naar FT krijgt ze dus 1200/3*5=2.000 bruto en 16/3*5=26,7 vakantiedagen. Ik weet niet wat voor een werk, maar echt karig is het niet. Tuurlijk, als je van 40 dagen o.b.v. FT affkomt is het minder, maar omgerekend 26 is al 6 meer dan het wettelijk minimum.

Wat voor een functie gaat het? Hoe oud is je vrouw/werkervaring e.d.

Ander iets, op 1200 euro bruto betaal je nauwelijks belasting.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Sowieso zou ik de hele tekst herschrijven, het is nu wat kort en onprofessioneel met woorden zoals 'baas' wat hierboven wordt genoemd en de manier waarop de onvrede geuit wordt op het aanbod.

Maar goed, zoals eerder gezegd ik zou niet moeilijk doen en de job met beide armen aanpakken.

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 06-05-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Het lijkt me persoonlijk beter om niet via een brief te gaan onderhandelen maar om een gesprek te vragen. Dat is toch ook normaal gesproken de procedure om je arbeidsvoorwaarden en face te bespreken. Zo kun je makkelijker peilen hoe de zaken die je bespreekt vallen bij de eventuele toekomstige werkgever.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zoals velen voor mij al gingen in dit topic: pak wat je pakken kan.

Ik zou de baan accepteren en vanuit die situatie kun je altijd nog verder solliciteren.

Het belangrijkste is dat je weer goed rond kunt komen samen. Na haar uitkering zit je in een lastiger pakket, dus ik zou dat moment niet afwachten.

Niet moeilijk doen dus.
Tallguy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:44:
15km enkele reis -> 30km per dag. In parttime naw 3 dagen werken dus 90km per week -> 360km per maand. Ik gok grofweg toch 1/2e benzinetank per maand dus 45euro? op jaarbasis dan zo'n 500euro aan brandstof. Het lijkt niets totdat je uitrekent wat dit kost aan brandstof wat jullie zelf dus moeten betalen. Dat gaat dus van het salaris af. Pensioen opbouwen is handiger als je dat beiden doet, want prive een pensioen erbij opbouwen kost ook veel geld.
Je kunt ook gewoon een scootertje nemen die een stuk minder verbruikt dan een auto. En bovendien heb je dan ook minder kosten aan verzekering, wegenbelasting, onderhoud, aanschaf, afschrijving, etc.

Daarnaast vraag ik mij af wat "geen ov" is bij haar werk. Als je namelijk binnen de 5km kunt komen met het OV dan zou ze de rest kunnen fietsen op een vouwfiets bijvoorbeeld. Dan heb je helemaal geen auto of brommer nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 06-05-2013 13:03 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
chario2 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:00:
Bij mijn vorige baas kreeg ik ...
ontslag!

M.a.w. de vorige werkgever is irrelevant voor de nieuwe. Dat zou ik dus buiten de onderhandelingen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1200 euro is 900 euro netto ofzo.. dat je er dan 100 euro bij inschiet qua pensioen en reiskosten zou ik voorlopig voor lief nemen.. je kunt altijd verder kijken of vraag een gesprek aan waarin je verder onderhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het wordt tijd dat TS wat antwoorden gaat verschaffen. De 24 uur wordt hier uitgelegd als 3*8 uur, maar dat kan natuurlijk ook 4*6, 4*5+1x4 etc zijn. Dat maakt al een verschil.

Daarnaast..resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:02:
1200 euro is 900 euro netto ofzo.. dat je er dan 100 euro bij inschiet qua pensioen en reiskosten zou ik voorlopig voor lief nemen.. je kunt altijd verder kijken of vraag een gesprek aan waarin je verder onderhandeld.
Meer, het is 1.027 netto (http://www.raet.nl/proformalite/proforma-lite.aspx)

Zonder verdere info komen wij ook niet verder. Ik zou aansturen op een arbeidsvoorwaardengesprek.

Maar zonder gekheid, een functie van 2.000 bruto is ook niet een raketgeleerde. Eerder administratief/winkel. De vorige werkgever kon het niet bolwerken met die voorwaarden, dus omlaag ga je bijna zeker.

En inderdaad, 15km is 20-25 minuutjes met de scooter. Prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36
chario2 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:17:
reiskosten valt wel mee, het is iets van 15 km enkele reis.
vervelende is dat het niet met het ov te bereiken is, dus een brommer of auto moet aangeschaft worden.
Wat is er mis met een fiets en een regenpak? 45 minuutjes fietsen, gezond!
Ik snap niet dat mensen deze optie zo snel over het hoofd zien (zeker in combinatie met 'dan komen we net rond')

En wie weet kan ze op gegeven moment carpoolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40
De 'grap' is natuurlijk dat pensioen vaak helemaal niet weinig is (wanneer volledig betaald door de werkgever). Reiskosten bij een dergelijke afstand is vaak tientjeswerk.

Je kunt zonder problemen (telefonisch!) vragen naar de secundaire arbeidsvoorwaarden. Bestaan deze dan vragen of deze ook even toegezonden kunnen worden. Bestaan deze niet dan kun je aangeven dat je met het oog op het zelf moeten voorzien in pensioenopbouw en reiskosten dat je denkt aan 1350 euro per 24 uur. (Dat bedrag is willekeurig, evenals de argumenten. Je kunt ook gewoon stellen dat je 30% meer wilt verdienen, maar dat is wat lomp en onrealistisch.)

Van beleefd onderhandelen / vragen is nog nooit iemand slechter geworden. Het moet gewoon niet op drammen lijken (als je geen alternatief hebt).

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 06-05-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Topicstarter
gise schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:29:
Staat er letterlijk in het aanbod dat er bijvoorbeeld geen pensioen opbouw is? Anders kan je je reactie ook anders stellen, dat je bijvoorbeeld graag de secundaire arbeidsvoorwaarden ontvangt.

In een reactie stellen dat het aanbod karig is vind ik een rare reactie eerlijk gezegd.
dat staat er inderdaad letterlijk, geen pensioen opbouw.

het gaat om een administratieve functie bij een heel klein bedrijf, 24 uur (3 dagen werken van 8 uur), op MBO niveau.
Tuurlijk pakken we wat we pakken kunnen, maar willen wel proberen dit tegen een zo redelijk salaris als mogelijk te doen :)

Baas>wordt nu werkgever :)
Verder inderdaad face to face is wat prettiger denk ik ook.
Er is ook helemaal niets mis met de fiets, nu is het heerlijk.
Ik denk alleen aan mijn vrouw, dat fietsen met -5 een stuk minder leuk is.
OV is geen doen, het zit om een industrieterrein en de aansluiting is ruk.

[ Voor 11% gewijzigd door chario2 op 06-05-2013 13:17 ]

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Even op basis van drie dagen
15*2*3*.19=17,10 per week. Effectief werk je 46 weken? Dan heb je het over 786,60 per jaar. Pensioenopbouw over zo'n inkomen is niet de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 16:08
Pakken wat je pakken kan, en gewoon op gesprek gaan. Daar vragen naar secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar sowieso die baan nemen lijkt me.

Een bedrijf gaat geen pensioenplan opzetten of wijzigen voor 1 nieuwe werknemer, dus daar kun je weinig onderhandelen. Maar ik vind die pensioenfondsen overrated, vraag maar aan al die mensen die tegenwoordig brieven thuis krijgen dat hun pensioen 8% minder waard is geworden. En bij dit soort inkomen per maand is het sowieso niet erg veel.

Misschien is er nog wat mogelijk met reiskosten. Je kunt aangeven dat te willen en kijken wat ze er mee doen. Maar daar moet je het niet op afketsen. Verder is 15km niet heel veel. Kosten bij een zeer klein autootje vallen mee, en je kunt ook nog kiezen om op de fiets of scooter te gaan.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Senor Sjon schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:14:
Pensioenopbouw over zo'n inkomen is niet de wereld.
Bij een klassiek pensioenfonds kun je uitgaan van een procent of 15.
Bij een verzekeraar hangt het heel erg van de leeftijd af.
edit: bijdrage is natuurlijk wel beperkt omdat het part-time is en de AOW franchise er nog vanaf gaat. Naja, bluffen kan geen kwaad en hier een honderdje ofzo mee binnen proberen te smokkelen. (Ik ging onterecht uit van het full-time equivalent.)

Overigens verbaasd het me wel dat er zo expliciet aangegeven wordt dat er geen pensioenregeling is. Zou die er soms wel zijn, maar proberen ze werknemers er selectief buiten te houden? Waarom zou je anders zoiets opnemen in een contract.

[ Voor 29% gewijzigd door Rukapul op 06-05-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
chario2 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:17:
[...]

Reiskosten is nog niet het grootste struikelblok, pensioen vind ik wel een belangrijke.
Ouderdomspensioen bouw je niet op bij 1200 bruto. Je valt onder de AOW-franchise, je hele oudedagvoorziening bij zo'n loon is de AOW.

Verder zou ik een arbeidsvoorwaardengesprek altijd in persoon doen en niet per post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
chario2 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:13:
[...]
het gaat om een administratieve functie bij een heel klein bedrijf, 24 uur (3 dagen werken van 8 uur), op MBO niveau.
Tuurlijk pakken we wat we pakken kunnen, maar willen wel proberen dit tegen een zo redelijk salaris als mogelijk te doen :)
Met alle respect, maar voor een administratieve functie op MBO niveau heb je volgens mij tig werkzoekenden per functie. Dan kun je allang blij zijn als je de baan krijgt.
Er is ook helemaal niets mis met de fiets, nu is het heerlijk.
Ik denk alleen aan mijn vrouw, dat fietsen met -5 een stuk minder leuk is.
Dan bestaat nog de optie dat je haar op die paar dagen dat het vriest in het jaar gewoon brengt? Even aangenomen dat jij zelf wel een auto hebt.

Ik zou met de aanschaf sowieso wachten tot het weer herfst is en ze wat meer duidelijkheid heeft op die baan. Voor hetzelfde geldt wordt het contract niet verlengd en dan heb je voor niets een auto gekocht bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 06-05-2013 13:20 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Rukapul: Om duidelijkheid te verschaffen?

15% van je salaris aan opbouw? Dat is wel erg veel toch?
Sowieso doen klassieke pensioenfondsen het niet heel goed tegenwoordig. Mijn ding is het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup. Al had je een pensioenfonds, dan is het te weinig. De AOW franchise gaat er eerst nog af. Uit mijn hoofd iets van 15+k bij de meeste fondsen.

Wees blij dat je het zelf kan regelen, meeste fondsen waarderen nu overdreven af ten opzichte van de behaalde rendementen.

Edit
MBO administratie is zeer generiek. No offence, maar voor haar 12 anderen?

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 06-05-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 19:42
Even de hulp van de befaamde GOT inroepen;

Mijn vrouw heeft sinds een klein jaar een uitkering, nadat haar vorige werkgever door de crisis afscheid van haar moest nemen.
Haar uitkering loopt tot en met eind Augustus.
Daarna kunnen we wel rond komen (Mijn vrouw+dochter en ik), maar kunnen we de vaste lasten betalen+boodschappen, that's it.
Er is dan niets over.

Nu heeft mijn vrouw na lang solliciteren, eindelijk een partime baan gevonden ! :)
Echter het aanbod wat ze gehad heeft, is Eur 1200 bruto (24 uur, parttime).
Geen pensioen voorziening, geen reiskosten vergoeding en maar 16 vrije dagen.

Nu zit het probleem in het feit welke reactie we terug kunnen sturen, ze wil graag weer aan de slag (mede doordat haar uitkering in Augustus stopt) maar wil ook ervoor zorgen dat de reactie geen kwaad bloed zet (en wellicht daardoor de baan misloopt).

Wat we zelf in gedachten hadden:

Geachte mevrouw de xxx,

Hartelijk dank voor het toezenden van de arbeidsvoorwaarden.
Nadat ik de arbeidsvoorwaarden doorgenomen heb constateer ik dat ik geen pensioen opbouw heb en geen reiskosten vergoeding, ik vind het aanbod daardoor wat mager.
Bij mijn vorige baas kreeg ik het zelfde salaris aangeboden echter wel met 24 vakantiedagen, reiskosten en pensioen opbouw.

De afsluiter in deze vind ik lastig, iets in de trand van;
Graag bespreek ik met u de mogelijkheden
Wellicht is er nog een mogelijkheid hier wat aan te doen
Pak de telefoon en maak een afspraak om het rond te maken, als je wil onderhandelen, moet je dat nooit per email doen. Bespreek tevens de 'doorgroei' mogelijkheden om te kijken of je binnen een jaar(of paar jaar) er financieel wel op vooruit kan gaan.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!null schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:15:
Pakken wat je pakken kan, en gewoon op gesprek gaan. Daar vragen naar secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar sowieso die baan nemen lijkt me.
Mee eens. Een baan is een baan, tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Reken gewoon die reiskosten uit aan de werkgever, dat het bijna een netto maandsalaris is. Dan kan je dat er wel bij krijgen lijkt me. Mensen kunnen verrassend redelijk zijn hoor. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 06-05-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
@SenorSjon: zie m'n edit. Was onterecht uitgegaan van het fulltime-equivalent. Anyway, het gaat niet eens om het juiste argument, maar gewoon om in te kleden dat je bedrag X wel extra zou willen verdienen. Als je dat binnen redelijke grenzen houdt dan is het slechtste antwoord dat je kunt krijgen "nee".
leroydew schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:22:
[...]

Pak de telefoon en maak een afspraak om het rond te maken, als je wil onderhandelen, moet je dat nooit per email doen.
precies.
Bespreek tevens de 'doorgroei' mogelijkheden om te kijken of je binnen een jaar(of paar jaar) er financieel wel op vooruit kan gaan.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het 'doorgroei'-verhaal van iemand die slechts 24 uur per week werkt behoorlijk zwak. Er is echt niemand die gelooft dat zo iemand een serieuze carriere nastreeft. En op MBO-niveau vlakt het salaris richting modaal natuurlijk ook gewoon vrij snel af.

Aan de andere kant: je kunt het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
"Doorgroei" is niet de goede benaming voor de de gemiddelde MBO-functie, nee. "Bij bewezen geschiktheid" is een betere term. Je toekomstige werkgever loopt tenslotte een risico dat je niet de beste in je vak bent. Zodra dat risico weggenomen is, mag dat in het salaris zichtbaar worden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 19:42
Om heel eerlijk te zijn vind ik het 'doorgroei'-verhaal van iemand die slechts 24 uur per week werkt behoorlijk zwak. Er is echt niemand die geloofd dat zo iemand een serieuze carriere nastreeft. En op MBO-niveau vlakt het salaris richting modaal natuurlijk ook gewoon vrij snel af.

Aan de andere kant: je kunt het altijd proberen.
Bij gebleken geschiktheid moest het zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
ik vind het aanbod daardoor wat mager.
Dat zou ik nu toch niet zeggen. Het is inderdaad mager, maar als je dit in die bewoordingen op papier zet, kan ze het zeker schudden. Zou het een beetje diplomatieker verwoorden.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
!null schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:18:
@Rukapul: Om duidelijkheid te verschaffen?

15% van je salaris aan opbouw? Dat is wel erg veel toch?
Sowieso doen klassieke pensioenfondsen het niet heel goed tegenwoordig. Mijn ding is het sowieso niet.
Met wat nattevingerrekenwerk: je werkt 40 jaar en daar wil je nog 20 jaar van kunnen leven. Dan moet je dus ongeveer 1/3 van je salaris opzij zetten (uitgaande van rente die ongeveer gelijk is aan inflatie). De AOW krijg je sowieso, dus je hoeft alleen maar 1/3 opzij te zetten voor alles boven de €1050 (alleenstaande) of €723 (gehuwd -> minder AOW) bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik bedoel meer, dat de gemiddelde pensioenregeling geen 15% van je salaris opzij zet? Bij mij niet in ieder geval, al weet ik dat het bij ons geen hele dikke pensioen regeling is.

Maar goed, met dusdanig hoge bedragen aan inleg zou ik het liever zelf regelen eigenlijk. Pensioenfondsen zouden overigens een hoger rendement moeten hebben dan inflatie. Maar daarbij dus ook meer risico. En er zijn nogal wat mensen (voornamelijk hogere leeftijd) die een brief thuis hebben gekregen dat hun pensioen bijvoorbeeld 7% minder waard is geworden. Dat soort dingen zit niet op te wachten. En meer brieven kunnen nog komen. Dus zou ik liever op zeker willen sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hebt een werkgevers en werknemersdeel in de pensioenpremies. Soms heb je als werknemer een premievrij pensioen, wat tegenwoordig zeldzaam is. Dan betaalt de werkgever alles. Meestal betaal je als werknemer 50% en als werkgever 50% van de premie van 15-20% van het bruto loon.

Pagina: 1