Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Kun je een eigen Macbook pro samenstellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Mijn laptop is helaas overleden... ;w
(ook dood verklaart door mensen die er verstand van hebben)

Ik ben nu op zoek naar een nieuwe laptop.
De Macbook pro vind ik een hele mooie maar ligt, op dit moment, boven mijn budget.
Nu weet ik dat je met een gewone computer je eigen wensen kunt inbouwen en dat de kosten soms lager zijn dan wanneer je ze in de winkel koopt..

Nu vroeg ik mij af... kun je de Macbook pro met een eigen laptop (dus geen behuizing van Apple) en onderdelen zelf maken en dat hij dan ook goed werkt?

Ik zag op internet berichten staan van mensen die de Lion OS wilde installeren. maar dat werd afgeraden omdat er bepaalde onderdelen worden gebruikt voor de Mac die niet altijd overeenkomen met een andere laptop...

Deze berichten dateerden van 2009-2010 is dat nu anders?

Als dit niet mogelijk is wil ik een laptop zelf in elkaar gaan zetten (met mensen die er verstand van hebben uiteraard). Wat kunnen jullie mij aanraden?

mijn wensen:

15 inch
tekstverwerken
Photoshop
video's maken (Sony vegas/pinnacle)
minimaal 1 TB harde schijf
Kleur laptop maakt niet uit maar geen wit..
Budget maximaal 1000 euro
Ik heb hier een versie van Windows 8 die ik dan wil gebruiken.

Graag ontvang ik een reactie.
Ook als er uiteraard vragen zijn.

Met vriendelijke groet,

Arjos Pronk

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:39
Maar: wat wil je nou eigenlijk? Wil je een niet-Apple laptop en daar toch mac-OS op draaien? Dan is het inderdaad een kwestie van zoeken naar een configuratie die door het OS ondersteund wordt. Lastig, en je moet toch wel wat verstand van het spul hebben voor het goed draait - mijn ervaring.

Voor al het andere - tja, genoeg laptops die aan je wensen voldoen lijkt mij. 15" en 1TB zijn goed in de pricewatch in te voeren. Videobewerken & photoshop - ik gok dat je dan vooral veel geheugen wil, dus daar extra investeren. En over het algemeen zit een windows-licentie al bij de prijs inbegrepen, dus die hou je dan over.

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:32
Met bepaalde laptops is het mogelijk

http://www.hackintosh.nl
http://www.tonymacx86.com/home.php

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Verwijderd

Wat wil je nou precies, een hackintosh (= mac-OS op een niet-Apple laptop) of een laptop met windows, dit gezien je aangeeft win8 te willen gaan gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 13:42 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Idee is volgens mij dat je op een Mac de zaken:
15 inch
tekstverwerken
Photoshop
video's maken (Sony vegas/pinnacle)
minimaal 1 TB harde schijf
Kleur laptop maakt niet uit maar geen wit..
Budget maximaal 1000 euro hebt
kunt doen (behalve de laatste en de harde schijf misschien(?))

en als je zelf een laptop samen kunt stellen waar je Mac OS X op kan draaien je een stuk(je) goedkoper uit bent.
Mocht dit nu lukken wil hij Windows 8 gaan draaien met de bovenstaande eisen maar dat moet je op elke recente Windows laptop van 800 t/m 1000 euro wel kunnen lijkt mij.

[ Voor 23% gewijzigd door Afvalzak op 06-05-2013 13:36 ]

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Bedankt voor de reacties.

Wat ik wil is een namaak apple laptop met lion OS.

Wanneer dit niet mogelijk is wil ik een windows laptop met de specs die ik in gedachte heb.
In de reacties zie ik dat het dus mogelijk is om een namaak apple laptop te maken.

is er een overzicht te vinden waar je dezelfde onderdelen hebt als de apple macbook?
en kan ik gewoon elke laptopkast kiezen of zitten daar ook nog kanttekeningen aan?

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11 16:26
Je kunt een laptop niet zelf bouwen, je kunt wel een bestaande laptop ombouwen met een andere hardeschijf/ssd of meer werkgeheugen, daar houdt het een heel eind op.

Een 'namaak' Apple laptop bestaat niet, wat het meest in de buurt komt is een laptop met windows, met dezelfde hardware-specificaties als een macbook pro. Daar kun je dan misschien nog een Apple besturingsysteem op laten draaien, maar ik ben geen kenner op dat gebied.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je kan niet zelf een kale laptop "kast" kopen en een los mobo, cpu, ram, etc erin neerzetten. Het zou heel fijn zijn als het kon, maar, helaas, open standaarden waarin iedereen zich aan houdt, die bestaan niet in laptop land.

Dus moet je kijken naar een kant en klare laptop die OSX ondersteunt [waarom je dat wilt, geen idee] of gewoon een macbook kopen.

People as things, that’s where it starts.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je echt zelf samen wilt stellen dan ben je aangewezen op barebooks, maar die vind je niet zo heel veel, en is ook niet zaligmakend. Ik heb ooit zo'n ding gekocht, omdat ik nog een cpu, geheugen, netwerkkaart en hdd had liggen uit een dode notebook. Dat werkte prima. Maar als je een heel nieuw systeem wilt, dan kan ik het je niet aanraden. Koop gewoon een leuke config en zet daar het OS naar keuze op.

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Als je OS X wil draaien koop je een Mac, punt.
Ja, technisch is het mogelijk om OS X op x86 hardware te draaien, maar je gaat gegarandeerd ooit tegen problemen aanlopen veroorzaakt door updates, etc. Als je een grondige kennis hebt van OS X zou je de gok kunnen wagen, maar uit de uitleg die je geeft neem ik aan dat dit niet het geval is.

Wat is eigenlijk de bedoeling? Wil je zo goedkoop mogelijk OS X draaien? Of is het meer iets "omdat het kan" ?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als ik de Fipo lees is de bedoeling zo goedkoop mogelijk OS X draaien, ik denk dat hij beter gewoon een Mac kan kopen of anders gewoon beter Windows kan gebruiken want als ik z'n berichten zo lees heeft die weinig kaas gegeten van de materie.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:39
D'r is volgens mij geen standaard recept voor welke onderdelen je precies zou moeten kopen. Kwestie van de juiste fora een beetje doornemen, dan zie je vaak wel wat voor merk/type goed werkt.

Hou er rekening mee dat het een hobbyproject is en blijft: het is in eerste instantie gedoe om het aan de praat te krijgen, uitzoeken hoe je de puntjes op de i zet (hoe krijg ik sleep mode / touchpad / batterijmonitor / etc... aan het werk), daarna kom je die problemen opnieuw tegen als je naar een nieuwere OS-X wil. Het is over het algemeen geen kwestie van kopen, installeren, klaar.

Wil je die rompslomp niet: koop dan gewoon een mac.

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-11 09:07
Ik zou het gewoon niet doen in jou geval.
Aan alles wat ik lees vermoed ik dat je geen computer-hobbyist bent die zelf gaat lopen sleutelen of kernels aan het compileren is. De frustratie van dingetjes die niet werken is dan enkel groter en de kans dat je straks met een stapel onderdelen zit die niet doen wat je wil is vrij groot.

Je geeft aan dat je de macbook pro een mooie laptop vindt, echter de looks van een macbook pro en bijbehorende gimmicks krijg je niet met het samenstellen van een custom brouwsel. Daarnaast zijn de applicaties die je gebruikt niet per se mac-gebonden.
Het samenstellen/bouwen van een laptop is toch wel weer net iets anders dan een pc, het is schier onmogelijk dat custom te doen en als je budget 1000 euro is, dan zou ik gewoon de best buy guides van tweakers een doorspitten naar een laptop die daarbij in de buurt komt. Voor dat geld heb je tegenwoordig best goede en snelle laptops.

Als je OSX wil, koop een mac en ga niet zelf zitten klootviolen. Als je een macbook pro wil, spaar door, en anders koop je voor dit bedrag een twee keer zo snelle niet apple laptop.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-11 11:25
Zo ver ik weet kun je als consument geen losse onderdelen voor laptops kopen. (Misschien hoogstens een behuizing, HDD, videokaart?).

Als je OSX wilt moet je een Mac kopen.

Met gewone computers kan het wel. Moet je zoeken naar Hackintosh e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties.

Ik ga eens verder kijken voor een windows laptop.

Ik ben blij dat ik als leek mijn vraag kon stellen en dat daar goed op word gereageerd.
Pagina: 1