Goedemiddag,
Mijn laptop is helaas overleden...
(ook dood verklaart door mensen die er verstand van hebben)
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe laptop.
De Macbook pro vind ik een hele mooie maar ligt, op dit moment, boven mijn budget.
Nu weet ik dat je met een gewone computer je eigen wensen kunt inbouwen en dat de kosten soms lager zijn dan wanneer je ze in de winkel koopt..
Nu vroeg ik mij af... kun je de Macbook pro met een eigen laptop (dus geen behuizing van Apple) en onderdelen zelf maken en dat hij dan ook goed werkt?
Ik zag op internet berichten staan van mensen die de Lion OS wilde installeren. maar dat werd afgeraden omdat er bepaalde onderdelen worden gebruikt voor de Mac die niet altijd overeenkomen met een andere laptop...
Deze berichten dateerden van 2009-2010 is dat nu anders?
Als dit niet mogelijk is wil ik een laptop zelf in elkaar gaan zetten (met mensen die er verstand van hebben uiteraard). Wat kunnen jullie mij aanraden?
mijn wensen:
15 inch
tekstverwerken
Photoshop
video's maken (Sony vegas/pinnacle)
minimaal 1 TB harde schijf
Kleur laptop maakt niet uit maar geen wit..
Budget maximaal 1000 euro
Ik heb hier een versie van Windows 8 die ik dan wil gebruiken.
Graag ontvang ik een reactie.
Ook als er uiteraard vragen zijn.
Met vriendelijke groet,
Arjos Pronk
Mijn laptop is helaas overleden...
(ook dood verklaart door mensen die er verstand van hebben)
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe laptop.
De Macbook pro vind ik een hele mooie maar ligt, op dit moment, boven mijn budget.
Nu weet ik dat je met een gewone computer je eigen wensen kunt inbouwen en dat de kosten soms lager zijn dan wanneer je ze in de winkel koopt..
Nu vroeg ik mij af... kun je de Macbook pro met een eigen laptop (dus geen behuizing van Apple) en onderdelen zelf maken en dat hij dan ook goed werkt?
Ik zag op internet berichten staan van mensen die de Lion OS wilde installeren. maar dat werd afgeraden omdat er bepaalde onderdelen worden gebruikt voor de Mac die niet altijd overeenkomen met een andere laptop...
Deze berichten dateerden van 2009-2010 is dat nu anders?
Als dit niet mogelijk is wil ik een laptop zelf in elkaar gaan zetten (met mensen die er verstand van hebben uiteraard). Wat kunnen jullie mij aanraden?
mijn wensen:
15 inch
tekstverwerken
Photoshop
video's maken (Sony vegas/pinnacle)
minimaal 1 TB harde schijf
Kleur laptop maakt niet uit maar geen wit..
Budget maximaal 1000 euro
Ik heb hier een versie van Windows 8 die ik dan wil gebruiken.
Graag ontvang ik een reactie.
Ook als er uiteraard vragen zijn.
Met vriendelijke groet,
Arjos Pronk