Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reggefiber, aansluitkosten bij latere aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:01
Binnenkort komt er glasvezel bij ons in de straat.
Ik heb de werknemers die het moeten aanleggen al gezien, en eerlijk gezegd gaat het er nogal 'lomp' aan toe :)

Hoe dan ook: Ik heb nu 'nog' geen behoefte aan glasvezel. Ik kan er nu wel al voor kiezen om wel een kastje in huis te nemen (enkel nu nog zoner signaal) en dn na een jaar alsnog een provider kiezen etc.

Ik voorzie echter dat ik de komende 2-3 jaar nog geen glasvezel nodig heb. Echter schijn je tegen die tijd als je WEL glasvezel wilt, je een bedrag moet betalen voor de aansluiting.

Weten jullie wat die kosten zijn? Als ik bel, varieert het van 150 euro tot 1000 euro :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Uh laat dat ding gewoon aanleggen?

De kosten kloppen behoorlijk, maar ik zou er zeker nu geen moeite van maken,. Er zitten geen verplichtingen aan vast en het huis is gelijk voorbereid op glasvezel...

Je laat KPN het koper toch ook niet weghalen als je de telefoonlijn niet gebruikt?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
Gewoon laten aanleggen.

En ja, ik heb ook gezien hoe ze het soms aanleggen. Recentelijk nog in een appartement, waar het lomp door een regenpijp ging waar domweg een gat in werd gemaakt en waarbij nog lomper door een buitenmuur geboorhamerd werd met de nodige schade.

Ben benieuwd hoe ze het bij me thuis gaan aanleggen komend jaar. Waarschijnlijk heb ik mazzel dat het bij bestaande doorvoeren voor m'n kabel-TV meekan danwel doorgangen voor kabelbundels die ik zelf al van meterkast naar kruipruimte heb gemaakt. Ruimte vrijmaken voor het modem is nog de grootste uitdaging waarschijnlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Rukapul op 06-05-2013 10:49 ]

• meermarco
Vorkie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:37:
Uh laat dat ding gewoon aanleggen?

De kosten kloppen behoorlijk, maar ik zou er zeker nu geen moeite van maken,. Er zitten geen verplichtingen aan vast en het huis is gelijk voorbereid op glasvezel...

Je laat KPN het koper toch ook niet weghalen als je de telefoonlijn niet gebruikt?
Dat was niet de vraag. En iets weghalen is wat anders dan iets niet laten aanleggen. Als je net een nieuw pad hebt, mooi gestucte wanden, zit je niet te wachten op lompe gasten die het even 'slopen' (of minsten 'niet nauweurig te werk gaan) als je het niet nodig hebt. Als ik daar later anders over denk is het mijn eigen keuze, en neem je de mindere kanten voor lief. Maar nu zie ik de noodzaak niet. Dus voorkom ik liever ellende.

• meermarco
Rukapul schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:44:
Gewoon laten aanleggen.

En ja, ik heb ook gezien hoe ze het soms aanleggen. Recentelijk nog in een appartement, waar het lomp door een regenpijp ging waar domweg een gat in werd gemaakt en waarbij nog lomper door een buitenmuur geboorhamerd werd met de nodige schade.

Ben benieuwd hoe ze het bij me thuis gaan aanleggen komend jaar. Waarschijnlijk heb ik mazzel dat het bij bestaande doorvoeren voor m'n kabel-TV meekan danwel doorgangen voor kabelbundels die ik zelf al van meterkast naar kruipruimte heb gemaakt. Ruimte vrijmaken voor het modem is nog de grootste uitdaging waarschijnlijk.
Bij mij moet het juist NIET naar de meterkast. Het vreemde is, 2 maanden geleden is al een schouw gedaan (keurige NL sprekende man) Maar nu kreeg ik weer een brief dat ik een machtiging moet geven (logisch) en dat er iemand komt om te schouwen......

Hoe dan ook, door de aanleg heb ik er gewoon niet zo veel vertrouwen in

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:42
Als ik me niet vergis waren bij mijn ouders thuis de kosten iets van 300 euro, maar dat is dus ook maar van horen zeggen.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

imho zijn al die horrorverhalen over het grove aanlegwerk een beetje overtrokken.
Hoe ze in de straat stoeptegels opzij leggen is natuurlijk heel want anders dan de kabel in je huis naar binnen brengen.

Dat doen ook andere mannetjes. En het is gewoon handig als je zelf er bij bent en de heren ff begeleidt. Beetje vriendelijkheid van beide kanten doet wonderen! d:)b

Op de dag dat ze bij mij de vezel vanaf de buitengevel naar binnen zouden brengen (onder de fundering door, door de kruipruimte, naar de meterkast) heb ik gewoon gezorgd dat ze overal makkelijk bij konden. Daarnaast een mat klaargelegd zodat ze niet met hun bouwvakkersschoenen door de gang hoefden te banjeren. Dat werd door de heren op prijs gesteld.
Kopje koffie/thee met koekje erbij :9 en in 30 minuten was alles gepiept, zonder enige wanklank. Zo kan het ook!

Mooie Plaatjes   

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Voorheen werd er idd kosten gerekend op papier tbv de (latere) aanleg. Ik meen iets van 450 eur ofzo. Al heb ik nog niemand gehoord waarbij dat ook daadwerkelijk doorbelast is aan de eindgebruiker...

Op de huidige prijslijsten zie ik deze echter niet meer langskomen:
https://www.kpn-wholesale...eldig_per_1_feb_2013_.pdf

Hierop staat dat een aanleg later dus kosteloos is, mits de vezel maar bij de voorgevel of erfgrens ligt. (Pagina 2)

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 06-05-2013 12:17 ]

• meermarco
ehtweak schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:11:
imho zijn al die horrorverhalen over het grove aanlegwerk een beetje overtrokken.
Hoe ze in de straat stoeptegels opzij leggen is natuurlijk heel want anders dan de kabel in je huis naar binnen brengen.

Dat doen ook andere mannetjes. En het is gewoon handig als je zelf er bij bent en de heren ff begeleidt. Beetje vriendelijkheid van beide kanten doet wonderen! d:)b
Goed te weten dat de 'huisaansluiting; aangelegd wordt door andere mannen. Spreken deze ook Nederlands? Ik zie nl zelf HORRORverhalen :) Die mannen gingen een paar straten verderop echt RECHT door een nieuw eigen perk heen, en ook hoe het weer 'netjes' wordt gemaakt is niet zo best.

Voor mijn tuin kan ik daar mee leven, maar binnen mijn huis wil ik gewoon geen ellende:)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
Waar wil je het dan af laten monteren dat je zo'n drama verwacht?

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ze gaan niet eens je tuin omspitten, maar doen een gestuurde boring. M.a.w. daar zie je niks van.
Echt, al die horrorstories worden zwaar overdreven (vooral door de kabelboeren >:) ). Natuurlijk gaat er wel eens iets mis bij grondwerkzaamheden. Dat kan overal gebeuren, dus niet alleen bij FttH aanleg.

Maar de crux zit 'm in COMMUNICATIE. Dus niet alleen boos lopen doen als het kwaad al geschied is, maar gewoon vriendelijk zijn en erbij zijn/blijven. Dan kun je namelijk heel veel (aan)sturen. Zo heb ik gewoon gevraagd of ze een paar tegels gelijk weer wilden rechtleggen die al verzakt waren en dat deden ze ook gewoon. Bovendien is er altijd een opzichter/projectleider in de buurt. En je krijgt vantevoren te horen welke straat ze wanneer precies komen doen. In principe 's-ochtends de stoep open en dezelfde middag weer dicht!

En ja, de mannetjes die de huisaansluiting doen spreken Nederlands (alhoewel in mijn geval was het wel een zwaar Achterhoeks accent ;) )

Mooie Plaatjes   

• meermarco
ehtweak schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:03:
Ze gaan niet eens je tuin omspitten, maar doen een gestuurde boring. M.a.w. daar zie je niks van.
Nou ik zie het zelf verderop in andere wijken. En de aansluitplek is bij mij NIET bij de voordeur (en daarna meterkast) (zit aan zijkant_ maar de de voorzijde van het huis in de buurt van de CAI aansluiting.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In het appartement waar ik gewoond heb (woning 2 hoog, flat 3 hoog) was de kabel langs de gevel gemonteerd in een RSV goot. De kabel was in de woonkamer afgemonteerd. De woonkamer zat aan de gevelkant, dus best logisch.

Wel een tip van flip: zorg dat je thuis bent, niet dat je vrouw alleen thuis is. Dit in verband met het simpele feit dat sommige vrouwen er in trappen dat de verkoper van KPN o.i.d. achter de monteurs aan komt met de mededeling dat zij voorlopig nog de enige zijn op het netwerk... (= waargebeurd!)

Zorg er ook voor dat je koffie hebt. Op de één of andere manier doet dit goedje wonderen. Bier moet je de mannen niet aanbieden, ze moeten nog netjes werken.
Pagina: 1