Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Iemand ervaring met AEG LB4710?

Pagina: 1
Acties:

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-11 14:31
Ik zoek goeie vloerstaanders met een beperkt budget, iemand ervaring met deze? (ooit al gehoord of zo).
http://www.redcoon.be/ind...04/AEG_LB4710_Zwart_Paar/

Als het die niet worden ga ik mss gaan voor de iets duurdere http://www.bol.com/nl/p/j...k-apple/9000000007112456/.

Iemand nog een ander aanraden binnen die prijsklasses anders?
Bedankt (en ja ik weet dat goeie vloerstaanders normaal geld kosten en ik beter af ben met een boekenplankspeakers maar ik vind ze nu eenmaal mooier)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
unrealbe schreef op maandag 06 mei 2013 @ 00:38:
Ik zoek goeie vloerstaanders met een beperkt budget, iemand ervaring met deze? (ooit al gehoord of zo).
http://www.redcoon.be/ind...04/AEG_LB4710_Zwart_Paar/

Als het die niet worden ga ik mss gaan voor de iets duurdere http://www.bol.com/nl/p/j...k-apple/9000000007112456/.

Iemand nog een ander aanraden binnen die prijsklasses anders?
Bedankt (en ja ik weet dat goeie vloerstaanders normaal geld kosten en ik beter af ben met een boekenplankspeakers maar ik vind ze nu eenmaal mooier)
Ik wist niet dat AEG speakers maakte. Moet bij het merk eigenlijk aan wasmachines en dat soort spul denken maar dat zal vast aan mij liggen. :? Gezien de prijs voor een paar van deze speakers verwacht ik eigenlijk niet dat het iets zal zijn.

De Bol site is momenteel down dus ik heb de genoemde Jamo's even gegoogled. Van dergelijke speakers zijn de prijzen doorgaans per stuk en niet per 2 dus deze aankoop is is aanzienlijk duurder dan het spul van AEG. Deze speakers, van een echt speakermerk, sla ik wel hoger aan.

Ik vraag me wel af hoe je tot deze 2 specifieke speakers bent gekomen. De sound van een speaker is per merk en soort vrij verschillend dus zou ik je aanraden om eerst naar verschillende speakers te luisteren voordat je tot aankoop over gaat.

En hoezo zou je met boekenplankspeakers beter uit zijn? Het beste geluid komt nog altijd uit vloerstaanders.

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:43
S1NN3D schreef op maandag 06 mei 2013 @ 07:26:
En hoezo zou je met boekenplankspeakers beter uit zijn? Het beste geluid komt nog altijd uit vloerstaanders.
Waarom dit? Bij boekenplank-modellen zit er vaak meer geld in de speakerunits zelf, omdat er minder materiaal nodig is voor de behuizing. Satellietspeakers zijn over het algemeen wel (flink) slechter, maar da's puur een kwestie van formaat en dat is bij een goede boekenplankspeaker al niet meer relevant. Wel is een subwoofer vaak nog aan te raden, waar vloerstaanders meestal net een stuk dieper kunnen gaan.

Om nog even on-topic te blijven, ik heb een aantal jaren de S608 speakers gehad en ik was daar nooit helemaal tevreden over. De tweeters daarin waren niet van al te goede kwaliteit (niet alleen "horen zeggen", tweeters in m'n goedkope Jamo E530s waren al duidelijk vele malen beter), al was de rest van de speaker wel prima.

• S1NN3D
  • Niet online
XpanD schreef op maandag 06 mei 2013 @ 07:42:
[...]
Waarom dit? Bij boekenplank-modellen zit er vaak meer geld in de speakerunits zelf, omdat er minder materiaal nodig is voor de behuizing. Satellietspeakers zijn over het algemeen wel (flink) slechter, maar da's puur een kwestie van formaat en dat is bij een goede boekenplankspeaker al niet meer relevant. Wel is een subwoofer vaak nog aan te raden, waar vloerstaanders meestal net een stuk dieper kunnen gaan.

Om nog even on-topic te blijven, ik heb een aantal jaren de S608 speakers gehad en ik was daar nooit helemaal tevreden over. De tweeters daarin waren niet van al te goede kwaliteit (niet alleen "horen zeggen", tweeters in m'n goedkope Jamo E530s waren al duidelijk vele malen beter), al was de rest van de speaker wel prima.
Je geeft eigenlijk zelf al het antwoord. Bij een boekenplankspeaker kom je in het laag al snel te kort, waar dit bij een vloerstaander echt veel minder/niet het geval is. Toen ik op zoek was naar speakers vond ik dit verschil in een luistersessie zo groot als dag en nacht. Muziek klinkt uit een vloerstaander echt veel lekkerder. Het klopt dat die sattelietjes echt helemaal niets zijn.

Topic starter heeft 2 zeer verschillende speakers genoemd uit totaal verschillende prijsklassen. Die kun je gewoonweg niet met elkaar vergelijken. Een B&W uit de 800 Diamond serie van een paar duizend euro zal nog beter zijn, en een Focal Grande Utopie III EM van bijna € 70.000 zal ook weer beter klinken. :9~ De genoemde Jamo's zullen absoluut beter zijn dan die van AEG.

Ik kan ook snappen dat je nooit helemaal tevreden bent geweest met je Jamo's. Het zijn voor het geld best redelijke speakers maar het blijven echte instappertjes. Voor de prijs van een complete set van Jamo koop je doorgaans amper/niet eens één speaker uit een betere klasse.

• XpanD
Een kleine kanttekening. De keuze tussen vloerstaander en boekenplankmodel lijkt mij vooral afhankelijk van de situatie, bijvoorbeeld grootte van de te vullen kamer, aanwezigheid van één of meer subwoofers en de luisterafstand. Ik luister nu in bijna-nearfield met een setje XTZ 99.25 MK I en een BK XXLS400, en ik heb geen grote gaten in mijn frequentierespons (gemeten met een Radioshack SPL meter via REW). Wel kan ik dieper komen dan met puur de vloerstaanders uit deze serie, en dat voor een vergelijkbare prijs. Natuurlijk is diepte niet alles, maar deze subwoofers staan goed aangeschreven voor gebruik bij muziek. :P

Voor de rest helemaal mee eens, en de prijzen staan inderdaad vrij ver uit elkaar. Misschien kan een setje XTZ 89 Front nog iets zijn om naar op zoek te gaan, al zal dat waarschijnlijk wel moeilijk worden. Zelf geen directe ervaring mee, maar mijn 99.25s verbazen mij nog elke dag en ik kon ze voor een mooi prijsje krijgen toendestijds. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door XpanD op 06-05-2013 09:30 . Reden: Linkje toegevoegd. ]

• unrealbe
Even wat uitleg, ik weet dat de prijzen ver uiteen zitten en hoe goedkoper hoe beter natuurlijk. Maar mijn budget gaat tot ongeveer 300 euro. Daar valt 90 euro natuurlijk ook onder.
Waarom ik boekenkastspeakers aanhaalde is dat die vaak beter prijs/kwaliteit zijn.
mvg

• XpanD
DM verstuurd met een paar suggesties op de tweedehands markt, mocht dat een optie zijn. Zoals gezegd heb ik geen idee of het wat is, maar het kan de moeite waard zijn om even te kijken. ;)

• unrealbe
Bedankt, maar vermits ik van België ben is een speaker in friesland toch echt wel te ver ;-)

• S1NN3D
  • Niet online
Met een budget van zo'n € 300 zou ik je adviseren om eens te kijken maar vooral luisteren naar de Boston Accoustics A25 of A26. Dit zijn boekenplankspeakers die ondanks hun bescheiden prijs doorgaans als vrij goed beoordeeld worden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check ook vooral even de Synergy serie van Klipsch. Bij Correct voor een prikkie te vinden en echt een stukje beter dan die AEG's of die Jamo. geluid moet je aanstaan, dat wel, maar dan heb je wel een klasse hoger dan je aanvankelijk van plan was, voor het zelfde geld :)

Note: De F1 en de F10 zien er iets anders uit (kleurstelling) maar verder zelfde speaker. Idem voor F2/F20 en F3/F30.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• XpanD
EDIT: Laat maar, verkeerd gelezen. :P

[ Voor 100% gewijzigd door XpanD op 06-05-2013 16:26 ]

Pagina: 1