[CLOUD] Grote opslagmogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wij hebben een bedrijf wat van veel grote bestanden gebruik maakt (RAW foto's, video's etc). Voor de opslag gebruiken we intern meerdere Synology NAS stations. Voor het delen met thuiswerkers, op afstand uploaden etc zoeken we een cloud opslag mogelijkheid.

Wat zijn de eisen?

- Betrouwbaar
- Snel
- Relatief voordelig
- Webdav mogelijkheid voor Mac

Wat is er gevonden:

- Strato HiDrive
- Livedrive
- Dollydrive

Op dit moment gaat de voorkeur naar Strato. Deze is relatief goedkoop voor 5TB, heeft een plugin voor Synology en heeft Nederlandse support. Maar zijn er nog meer/andere/betere mogelijkheden?

VPN is geen oplossing aangezien we niet alle bandbreedte willen volgooien. Evt. zouden we later ook alles in de Cloud willen bewaren ipv op de NAS.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Welke orde van grootte moeten we aan denken? (Je noemt 5 TB, maar ook meerdere NAS-stations dat zie ik niet echt gecombineerd)

En wat heb je zelf bekeken en waarom vielen die af?
In wezen kan bijna iedereen het ondertussen wel bieden, de grotere zijn Google / Amazon, maar je kan bijv ook zelf een NAS(of meerdere) co-locaten. Oftewel kan je iets meer vertellen over wat je zelf al hebt gevonden en waarom het afviel anders wordt het zo'n opsom topic.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Owncloud.

Daarmee kun je je eigen dropbox opzetten.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:56
Microsoft Azure bied flexibele pakketten, uitbreidbaar tot 100TB

Hier kan je ook je databases, (web) servers, erp en meer op zetten.
Je opslag kan je ook nog eens geografisch verdelen.

Oja, betaal niet de volle mep. Als je lid van msdsn bent of anders krijg 5k per jaar voor niks. Betaalopties verschillen ook als je het voor langer afneemt.

[ Voor 29% gewijzigd door Dekaasboer op 06-05-2013 00:43 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

HekkeySE schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:25:
VPN is geen oplossing aangezien we niet alle bandbreedte willen volgooien. Evt. zouden we later ook alles in de Cloud willen bewaren ipv op de NAS.
Wat kost 100 Mbit+ glasvezel tov dit soort cloud diensten?
Of wat kost een 2e internet verbinding van een andere partij zodat je meteen failover hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door Q op 06-05-2013 01:30 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Je zou ook eens naar backblaze kunnen kijken, erg goedkoop en best goed: http://www.backblaze.com/

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Cloud heeft veel voordelen voor werknemers binnen het bedrijf:
  1. Interne machines gaan gecontroleerd met het maximale van je internet verbinding naar de cloud, dus geen poespas met mensen die hoge snelheden nodig hebben, gewoon lekker samen een relatief trage verbinding delen;
  2. Mensen kunnen lekker de hele dag vrij nemen doordat de data in de cloud staat wanneer je internet verbinding er uit ligt, werkt heel bevorderend voor het moraal, lekker veel vrij van de baas zonder vakantie dagen hoeven in te leveren;
  3. Je kunt heel makkelijk met overheden delen, je hoeft ze niet eens rechten te geven, want ze kunnen er onder het mom van veiligheid bij, scheelt je weer systeembeheer taken;
  4. Je hebt geen controle op wie (wie usernamen en wachtwoorden heeft) toegang heeft tot je data omdat een werknemer dat heeft laten slingeren of password lokaal heeft opgeslagen. Dat neemt ook een hoop beheerstress weg.
  5. Je hoeft je ook geen zorgen te maken over onderhoud planning op je IT systemen omdat dat voor je geregeld wordt, met geluk doen ze het s'nachts als zij slapen en jouw bedrijf werkt, dan kan je de vorderingen zien;
  6. Je zit vast aan een vast harnas van de geboden diensten, dus je kan een hoop geld besparen op zoek naar nieuwe ontwikkelingen, gewoon een makkelijke dienst zonder poespas.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
En daarom dus Owncloud. Open source, eigen beheer.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gomez12 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 00:04:
Welke orde van grootte moeten we aan denken? (Je noemt 5 TB, maar ook meerdere NAS-stations dat zie ik niet echt gecombineerd)

En wat heb je zelf bekeken en waarom vielen die af?
In wezen kan bijna iedereen het ondertussen wel bieden, de grotere zijn Google / Amazon, maar je kan bijv ook zelf een NAS(of meerdere) co-locaten. Oftewel kan je iets meer vertellen over wat je zelf al hebt gevonden en waarom het afviel anders wordt het zo'n opsom topic.
We hebben een 'actieve' NAS van op dit moment 4 TB. Daarnaast de archief NAS'en.
Wat we zoeken is eigenlijk een deelbare online schijf in de cloud. Om de redenen van hierboven.

Op dit moment ken/zie ik eigenlijk alleen de genoemde diensten. Owncloud ken ik nog niet. Ga ik naar kijken!

Backblaze is toch alleen backup zo te zien?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:24

Perkouw

Moderator General Chat
Wolfboy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 01:57:
Je zou ook eens naar backblaze kunnen kijken, erg goedkoop en best goed: http://www.backblaze.com/
Dit dient als back-up oplossing en niet als een datastorage oplossing in de cloud.

@TS ook ik zou wel wat meer informatie willen zoals bijvoorbeeld het budget, naar welke opslag grootte kijken we precies (toekomstgericht ?) en ga zo maar door.

Mogelijk dat een 2e internet lijn de oplossing bied zoals Q aangeeft. Of wellicht een eigen server in een datacenter met een paar grote disks. Er zijn een legio aan oplossingen te bedenken voor dit probleem.

[ Voor 38% gewijzigd door Perkouw op 06-05-2013 11:24 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Wim-Bart schreef op maandag 06 mei 2013 @ 02:20:
Cloud heeft veel voordelen voor werknemers binnen het bedrijf:
_/-\o_

:)
Pagina: 1