Printer toner/cartridge capaciteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Topicstarter
Het is de bepaalde factor voor de kosten per afdruk. Voor de ene laserprinter betaal je 60 euro voor een 1000 pagina toner, voor andere printer krijg je een 2000 pagina toner en nog een andere printer heeft een 6000 pagina toner voor 100 euro.

Printerfabrikanten vermelden niet zo graag dat printer x best wel duur per pagina is. Dan moet je de specs van de bijhorende toners opzoeken en dat is best veel werk als je 90 multifunctionele kleurenlaserprinters gaat doorspitten.

Het zou handig zijn om printers in pricewatch te kunnen filteren op toner/cartridge capaciteit om de "zo duur als inkjet" printers eruit te laten.

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 05-05-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Wat jij voorstelt is geen slecht idee, maar het is nogal bewerkelijk. Want je hebt niet alleen originele en niet-originele toners (WeCare, Pelican), maar ook vaak standaard en XL-varianten. Om het dus goed te doen zullen we minimaal de prijs per afdruk op basis van de originele en niet originele toners moeten tonen. Daarnaast zijn er natuurlijk ook prijswijzigingen op toners, dus we moeten eens in de zoveel tijd alle prijzen checken.

Ik zal dus voor nu helaas je idee moeten afschieten, maar in de basis klinkt het als een goed idee. Het mooiste zou zijn als wij konden aangeven welk accessoire bij welk hoofdproduct hoort, zodat je in een keer kan doorklikken.

Ik zal het in de groep gooien, maar ik wil je wel meegeven dat het zeker niet op korte termijn zal worden ontwikkeld. Niet alleen zal het systeem gebouwd moeten worden, maar ook zullen wij aan het werk moeten om minimaal een x-aantal producten te voorzien van die koppeling.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Topicstarter
Prijs per pagina is inderdaad veel werk. Het kan ingekort worden tot enkele onveranderlijke cijfers die de prijsklasse aanduiden.

Of dezelfde toner nu 50 of 60 euro kost, is niet zo interessant (20% verschil). Of de grootste toner dat ik in een printer kan stoppen een capaciteit van 1000, 2000, 6000 of 10000 pagina's heeft, is procentueel een veel grotere sprong. Van 1000 pagina's voor 60 euro naar 2000 pagina's voor 60 euro is 100% verschil. Als een printer een XL-toner van 6000 pagina's slikt, dan halveert de prijs per pagina nog een keer.

Ik stel de volgende 4 cijfertjes voor:
  • aantal pagina's met grootste originele toner (zwart)
  • aantal pagina's met grootste originele toner (kleur)
  • aantal pagina's met grootste niet-originele toner (zwart)
  • aantal pagina's met grootste niet-originele toner (kleur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het probleem met niet-orginele toners is dat ze enorm sjoemelen met het aantal printjes en dekkingspercentage. Zo is er een bekende nederlandse shop die meermaals prijzen wint 1 van de grootste sjoemelaars.

Hierdoor krijg je al snel scheve vergelijkingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 07-05-2013 22:03 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Topicstarter
Dan neem je alleen de betrouwbare merken van de niet-originele. Net zoals ik niet elke vaag merk van namaakbatterijen in mijn camera's of GSM's stop.

Het heeft weinig zin om slechte toners, batterijen,... te vermelden dat je niet in je printer, camera,... wilt steken.

En je kan nog altijd naar het aantal pagina's van de originele toners kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je snapt dat betrouwbaar en onbetrouwbaar vrij arbitrair is en in de ogen van de verkopende partij zullen zij altijd betrouwbaar zijn. De enige correcte manier is door alleen originele toners op te nemen in de vergelijker.

[ Voor 20% gewijzigd door Fietsbel op 08-05-2013 19:25 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrogen15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:58
Kan dit opnieuw worden overwogen? Inmiddels staan de meeste toners/cartridge in de pricewatch en lijkt me het dus niet moeilijk (wel wat werk natuurlijk) om een koppeling tussen printers en toners/cartridge te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

nitrogen15 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:35:
Kan dit opnieuw worden overwogen? Inmiddels staan de meeste toners/cartridge in de pricewatch en lijkt me het dus niet moeilijk (wel wat werk natuurlijk) om een koppeling tussen printers en toners/cartridge te maken.
Jij bedoelt iets anders, namelijk een koppeling tussen een product en de bijbehorende accessoire. Dus als je bij printer X kijkt, je de bijbehorende toners/cartridges ziet, met prijzen etc. Dit is iets wat niet mogelijk is in de Pricewatch, dus je zal zelf het onderzoek moeten doen. Er zijn ooit plannen geweest om een soortgelijke koppeling te maken bij telefoonaccessoires, maar die zijn in de ijskast verdwenen ivm te weinig tijd en het feit dat de Pricewatch daarvoor flink verbouwd moet worden (niet alleen in een databasekoppeling, maar ook hoe je het aan de voorkant presenteert). Ik zal dit in de groep gooien, mocht er iets te melden zijn, hoor je het vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrogen15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:58
Ik bedoel wel de prijs per pagina voor printers, maar ik dacht als je de toner/cartridge koppelt aan de printer dan kun je de prijs per pagina voor de printer eenvoudig uitrekenen aangezien de capaciteit van de toners/cartridges in de specificaties staat voor de toners/cartridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

nitrogen15 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:13:
Ik bedoel wel de prijs per pagina voor printers, maar ik dacht als je de toner/cartridge koppelt aan de printer dan kun je de prijs per pagina voor de printer eenvoudig uitrekenen aangezien de capaciteit van de toners/cartridges in de specificaties staat voor de toners/cartridges.
Oh ja, ik zie dat ik iets te snel heb gelezen. Neemt niet weg dat die koppeling momenteel nog steeds niet kan :P Wel ga ik kijken of een prijs per pagina kan worden weergegeven bij de toners en cartridges. Is er in ieder geval een begin en mocht die koppeling in de toekomst komen, is dat er alvast.

Edit: Ik ga er nog even op wachten, er blijken slechts ~500 van de ~3000 cartridges/toner(packs) een ingevuld getal te hebben staan bij Printcapaciteit in pagina's. Van de populairste 100 zelfs maar 35. Dit gaat dus erg slecht eruit zien en de populairste vallen sowieso al grotendeels weg als je gaat filteren. Ik wacht nog even met het toevoegen van de specificatie, tot we intern overlegd hebben. Ivm vakanties kan dat nog eventjes duren.

[ Voor 24% gewijzigd door Glaanie op 12-08-2016 14:06 ]

Pagina: 1