Toon posts:

Passend moederbord en Processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dag heren,

Ik zit met een probleempje; een jaar terug was er iets van mijn computer stuk en besloot ik zelf met eigen onderdelen een computer in elkaar te zetten. Halverwege was mijn budget alleen op en moest ik mijn computer afronden(aangezien ik mijn computer moest gebruiken voor school) met een goedkoop moederbord met een ingebouwde processor(Asus c60M1-I pricewatch: Asus C60M1-I) en dit zorgde natuurlijk voor een bottleneck.

Nu heb ik eindelijk genoeg geld bij elkaar gespaard maar weet ik zelf alleen niet wat een geschikt moederbord en processor is voor de rest van mijn computer onderdelen. Ik wil graag spelletjes spelen met mijn computer dus heb daar de voorkeur voor bij het kiezen van een processor.

Mijn videokaart is een Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition (ik weet dat het niet het nieuwste is, maar lijkt goed genoeg voor de spelletjes die ik wil spelen)(pricewatch: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5).

Ik heb twee werkgeheugen kaarten: Corsair Vengeance LP (pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9)

Ik hoop dat jullie me willen helpen bij het maken van een keuze.

tl;dr Ik zoek een passende processor en moederbord voor de rest van mijn computer onderdelen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat is je budget?

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken rond 160€ voor de processor en het moederbord samen. Ik weet niet of dat realistisch is voor een computer met zo min mogelijk bottleneck

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Athlon 750k en een bijpassend mobootje, is ongeveer 120 euro en erg leuk.

People as things, that’s where it starts.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:30

M2M

medicijnman

neem van dit lijstje:

reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013

De processor en het moederbord.

Check wel even of het in je kast past. De ITX plank die je nu hebt is een stuk kleiner dan een standaard ATX of mATX plank.

-_-

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

M2M schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:01:
neem van dit lijstje:

reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013

De processor en het moederbord.

Check wel even of het in je kast past. De ITX plank die je nu hebt is een stuk kleiner dan een standaard ATX of mATX plank.
Waarom zou je een verouderde cpu en mobo met erg oude chipset willen gebruiken als een A75 of A85x chipset even goedkoop is en veel nieuwe is?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:30

M2M

medicijnman

wat is er mis met het oude? Wat biedt het nieuwe aan voordeel ten opzichte van het oude?

zie ook hier
http://ixbtlabs.com/articles3/cpu/amd-athlon-fm2-p2.html

en wat betreft de chipset:
het enige verschil zal sata600 zijn. Iets wat je met een setup als deze toch niet gaat benutten.

ow ja, er is vast een rede waarom er gekozen is voor een phenom II X4 965 in de laatste BBG. Als de nieuwe setup echt briljant beter zou zijn, was daar wel voor gekozen.

[ Voor 22% gewijzigd door M2M op 05-05-2013 23:34 ]

-_-

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

er worden wel vaker keuzes in de BBG's gemaakt die niet super zijn, niet veel mensen doen mee in die topics, ik had best mee willen doen, maar, had hem over het hoofd gezien.

Het gemis van sata-600 is natuurlijk wel jammer. Ja, een SSD is met sata-300 alsnog erg snel, maar, waarom zou je zoiets verouderds willen gebruiken? De CPU is opzich prima, ik struikel voornamelijk over de oude chipset. Ook heeft een A75 bordje vaak al 2 pci-e 16x sloten, al zal TS die wss niet gebruiken.

Persoonlijk zou ik dan toch voor de nieuwere plank gaan, al zou ik persoonlijk nog even wachten totdat piledriver Richland Kaveri ervoor uitkomt.

Edit: waarom moet AMD de boel zo snel vervangen?

[ Voor 5% gewijzigd door RobinHood op 06-05-2013 08:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor het advies allemaal!
Ik was me helemaal niet bewust van de Best Buy Guide, dat heeft een hoop geholpen!
Ook is Athlon 750k een erg mooie chip. Ik moet nog even besluiten welke ik ga nemen, maar ontzettend bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1