Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:48
Hoi medetweakers,

Ik ben in het bezig van de HTC One X al een tijdje en heb ook last van de verkeerd of niet goed geplaatste (Wi-FI) Antenne, Ik wilde mijn telefoon laten repareren maar ik heb mijn telefoon unlocked met CFW.
Hierdoor zou ik geen garantie meer hebben ook niet op een door hun gemaakte productiefout.

Maar nu las ik laatst dat daardoor de garantie niet zou mogen vervallen aangezien het niet mijn schuld is.

Als ik nu opnieuw contact op zou nemen met HTC, en ik dit onderwerp ten spraken breng, zouden ze mijn mobiel dan misschien nog kosteloos moeten repareren?

Alvast Bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door ZicoDon op 05-05-2013 21:17 . Reden: Fouten verbeterd ]

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:25
Dat moet geen probleem zijn lijkt me, een verkeerd geplaatste antenne is immers niet iets wat jij kunt doen door een verkeerde rom of firmware te installeren.

Zucht...

• ZicoDon
SgtElPotato schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:21:
Dat moet geen probleem zijn lijkt me, een verkeerd geplaatste antenne is immers niet iets wat jij kunt doen door een verkeerde rom of firmware te installeren.
Klopt, maar bij mijn eerste contact met HTC kon de telefoon alleen gerepareerd worden als ik daarvoor betaalde, omdat ik een CFW had geroot.

Verwijderd

Volgens mij is dat onzin, en moet het gewoon kunnen. Je kan ook gewoon hem helemaal stock maken en dan weer proberen.

• ZicoDon
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:23:
Volgens mij is dat onzin, en moet het gewoon kunnen. Je kan ook gewoon hem helemaal stock maken en dan weer proberen.
Heb ik ook gedaan maar in het Android Boot menu zal de status nooit orgineel meer op LOCKED komen te staan maar op RE-LOCKED, dus daar aan zouden ze altijd nog kunnen zien dat de telefoon geroot is (Geweest).

Verwijderd

ZicoDon schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:24:
[...]

Heb ik ook gedaan maar in het Android Boot menu zal de status nooit orgineel meer op LOCKED komen te staan maar op RE-LOCKED, dus daar aan zouden ze altijd nog kunnen zien dat de telefoon geroot is (Geweest).
Je kan het in ieder geval proberen. Ik weet helaas niet echt iets van de wetgeving op dit gebied, maar je zou eens kunnen proberen om een artikel uit de wet in jouw voordeel te vinden. Daar kunnen ze niet omheen.

• ZicoDon
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:26:
[...]

Je kan het in ieder geval proberen. Ik weet helaas niet echt iets van de wetgeving op dit gebied, maar je zou eens kunnen proberen om een artikel uit de wet in jouw voordeel te vinden. Daar kunnen ze niet omheen.
De regels daarover staan in een Europese Richtlijn uit 1999, waarvan de uitwerking in het Burgerlijk Wetboek is opgenomen. Volgens F1k zeggen naast Engelfriet ook zijn rechtsbijstandverzekering als overheidsorgaan Consuwijzer dat retailers defecten die niet het gevolg zijn van rooten of jailbreaken moeten repareren onder garantie. "Dan hoef je dus niet te betalen."

• Monochrome
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11 08:16
Het lijkt erop dat het wettelijk niet kan, garantie weigeren om jailbreak/root bij een unrelated probleem. Maar, als dynafix/ander rotbedrijf daar geen boodschap aan heeft, kan het wel eens heel vervelend voor je worden.. Veel gezeik, telefoon kwijt, wellicht moet je zelfs een advocaat inschakelen..

• SgtElPotato
Ik zou dat HTC duidelijk maken dat ze hardware defecten die niet ontstaan zijn door root of andere software, maar eigenlijk een fabrieksfout is gewoon moeten repareren.

Ik denk persoonlijk dat ze bij HTC zelf niet zo onredelijk zijn maar eerder bij het reparatiebedrijf moeilijk lopen doen wat HTC weer een slechte naam geeft.

Zucht...

• ZicoDon
Monochrome schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:32:
Het lijkt erop dat het wettelijk niet kan, garantie weigeren om jailbreak/root bij een unrelated probleem. Maar, als dynafix/ander rotbedrijf daar geen boodschap aan heeft, kan het wel eens heel vervelend voor je worden.. Veel gezeik, telefoon kwijt, wellicht moet je zelfs een advocaat inschakelen..
Klopt, ik hoorde toen inderdaad dat Dynafix het bedrijf is dat de reparaties uitvoert van HTC.
Maar in principe moet het voor hun toch ook niet uitmaken want dat wordt door HTC gewoon vergoed lijkt mij.

• ZicoDon
SgtElPotato schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:54:
Ik zou dat HTC duidelijk maken dat ze hardware defecten die niet ontstaan zijn door root of andere software, maar eigenlijk een fabrieksfout is gewoon moeten repareren.

Ik denk persoonlijk dat ze bij HTC zelf niet zo onredelijk zijn maar eerder bij het reparatiebedrijf moeilijk lopen doen wat HTC weer een slechte naam geeft.
ja inderdaad, het scheelt dat HTC zelf al wel heeft toegegeven dat het een Hardware fout is die in de productie is ontstaan, dus daar kunnen ze niet omheen. ;)

Verwijderd

Monochrome schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:32:
Is dat echt nodig? Ik kan me toch niet voorstellen dat als hij ze doorverwijst naar het artikel in de wet ( wellicht op Internet) dat ze dan nog moeilijk doen. Maar goed, misschien zie ik dat gewoon verkeerd.

Als vervanging haalt de topicstarter dan even een SGS3 ofzo, en als die niet bevalt verkoopt hij hem gewoon weer. Als de SGS3 wel bevalt verkoopt hij de gerepareerde One X voor een mooie prijs en is iedereen blij.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 21:36
ZicoDon schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:15:
[...]

ja inderdaad, het scheelt dat HTC zelf al wel heeft toegegeven dat het een Hardware fout is die in de productie is ontstaan, dus daar kunnen ze niet omheen. ;)
Uhu good luck with that ;w

Ik heb niet zo lang geleden onder vergelijkbare omstandigheden mijn telefoon ingeleverd en ongerepareerd terug gekregen.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• ZicoDon
Nou , na contact te hebben gehad met HTC ben ik niks opgeschoten.
'
Inderdaad mijn telefoon zou "kosteloos" gerepareerd worden ( De Wi-Fi Antenne)
Maar voor ze dat doen moeten ze een zogenaamde "BoardSwipe" doen om me telefoon te un-rooten en dat kost dan nog 200 euro. Terwijl het volgens mij totaal onnodig is om een telefoon te gaan un-rooten als alleen de antenne vervangen moet worden en dat niks met het defect heeft te maken.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak.

Misschien toch een idee om een dossier op te stellen en voor te leggen met verwijzingen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Mochten ze moeilijk doen na verwijzing van bovenstaand artikel kun je ook gewoon je One X terug naar stock flashen..

• ZicoDon
Virtuozzo schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:13:
Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak.

Misschien toch een idee om een dossier op te stellen en voor te leggen met verwijzingen.
Ja, ik ga denk ik maar op jacht naar meerdere gedupeerde en kijken of een programma als Kassa hier iets mee wil doen, dit soort onzin op televisie kan HTC helemaal niet meer gebruiken.

• ZicoDon
SAWYER schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:16:
Mochten ze moeilijk doen na verwijzing van bovenstaand artikel kun je ook gewoon je One X terug naar stock flashen..
Heb ik ook al gedaan en verteld maar het gaat erom dat in het Android Boot menu bovenaan niet meer LOCKED staat maar RE-LOCKED of UNLOCKED. Dat gaan ze terugzetten en kost dan 200 euro...
Software op mijn telefoon is gewoon origineel.

• SgtElPotato
ZicoDon schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:09:
Nou , na contact te hebben gehad met HTC ben ik niks opgeschoten.
'
Inderdaad mijn telefoon zou "kosteloos" gerepareerd worden ( De Wi-Fi Antenne)
Maar voor ze dat doen moeten ze een zogenaamde "BoardSwipe" doen om me telefoon te un-rooten en dat kost dan nog 200 euro. Terwijl het volgens mij totaal onnodig is om een telefoon te gaan un-rooten als alleen de antenne vervangen moet worden en dat niks met het defect heeft te maken.
Inderdaad totale onzin als alleen de antenne gerepareerd moet worden, of er moet een fout op het moederbord zitten maar dat mag ook niet uitmaken aangezien het gewoon een fout is die door HTC bevestigd word.

Ik heb verder geen idee hoe je dit aan zou moeten pakken ( ik zou persoonlijk aan de telefoon blijven hangen om maar proberen door te dringen bij die mensen ).

Is de telefoon al bij HTC geweest dat ze weten dat ie relocked is, of heb je dat zelf aangegeven?

Zucht...

• ZicoDon
SgtElPotato schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:22:
[...]

Inderdaad totale onzin als alleen de antenne gerepareerd moet worden, of er moet een fout op het moederbord zitten maar dat mag ook niet uitmaken aangezien het gewoon een fout is die door HTC bevestigd word.

Ik heb verder geen idee hoe je dit aan zou moeten pakken ( ik zou persoonlijk aan de telefoon blijven hangen om maar proberen door te dringen bij die mensen ).

Is de telefoon al bij HTC geweest dat ze weten dat ie relocked is, of heb je dat zelf aangegeven?
De telefoon is er nog nooit geweest omdat ze heb de eerste keer ook al niet accepteerde , toen heb ik zelf aangegeven dat die Relocked is.

• ZicoDon
Ondertussen Dit ook nog gevonden.

Bevestigd toch een hoop voor me, en mijn vraag ook bij Kassa gesteld.

Als ik nog niks verder kan ga ik de juridische kant op, want volgens mij ben ik flink in het voordeel.

[ Voor 95% gewijzigd door ZicoDon op 06-05-2013 12:36 ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

Zorian

What the fox?

Good luck, ik zat in hetzelfde schuitje. Ik heb het aangevochten tot de hoge piefen en ben uiteindelijk in het gelijk gesteld door een vrouw ergens hoog in het bestuur van HTC/KPN met als gevolg dat ik mijn volledige bedrag terug kreeg.

• ZicoDon
Xereon schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:39:
Good luck, ik zat in hetzelfde schuitje. Ik heb het aangevochten tot de hoge piefen en ben uiteindelijk in het gelijk gesteld door een vrouw ergens hoog in het bestuur van HTC/KPN met als gevolg dat ik mijn volledige bedrag terug kreeg.
Heb ondertussen de vraag ook bij advocaten gesteld, nu wachten op antwoorden , ik houd jullie op de hoogte.

Verwijderd

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Dus als jij meer voor elkaar krijgt dan hoor ik het graag. Van Htc werd ik niets wijzer namelijk.

• ZicoDon
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:30:
Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Dus als jij meer voor elkaar krijgt dan hoor ik het graag. Van Htc werd ik niets wijzer namelijk.
Ik heb mijn probleem bij een advocaat gelegd , dit was mijn complete vraag met verhaal.

Hallo, Sinds Juli vorig jaar ben ik in bezit van de HTC one x. Een top telefoon op 1 punt na, De WiFi antenne is niet goed geplaatst tijdens de productie en dus heb ik gewoon totaal geen wi-fi bereik op me telefoon. ( Deze productiefout heeft HTC zelf ook toegegeven.) Nu heb ik al 2x contact opgenomen met HTC maar ik ben een tweaker en heb dus mijn telefoon ge-root. Hierdoor zou mijn garantie vervallen. Nu kwam ik laatst in het nieuws tegen dat ze zaken heel anders liggen. Dus na vandaag weer contact te hebben opgenomen met HTC zeggen ze inderdaad mijn telefoon kosteloos te repareren aan de WiFi antenne , maar voordat ze dat doen gaan ze een "BoardSwipe" Uitvoeren om de telefoon te Un-Rooten , en dat kost me dus ook nog 200 euro. Terwijl het volgens mij volstrekt onnodig is om een telefoon software matig iets te gaan aanpassen voor 200 euro terwijl het niks met het defect te maken heeft. Dus nu zit ik iedere maand al bijna een jaar met hogere kosten omdat WiFi gewoon geen bereik heeft en soms niet eens een toegangspunt kan vinden. En dat is gewoon zuur als je een dure telefoon koopt. Dit kwam ik er nog over tegen: "De regels daarover staan in een Europese Richtlijn uit 1999, waarvan de uitwerking in het Burgerlijk Wetboek is opgenomen. Volgens F1k zeggen naast Engelfriet ook zijn rechtsbijstandverzekering als overheidsorgaan Consuwijzer dat retailers defecten die niet het gevolg zijn van rooten of jailbreaken moeten repareren onder garantie. "Dan hoef je dus niet te betalen." Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en of advies kunnen geven over wat ik hier mee moet doen en of HTC dit mag doen.

En dit kort het antwoord van de advocaat :

Engelfriet heeft gelijk.

Hebt u het apparaat gekocht via een provider met een abonnement dan adviseer ik de kwestie voor te leggen aan de geschillencommissie.

Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten
De Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten is een onafhankelijke commissie en behandelt geschillen die met internet te maken hebben. De Geschillencommunicatie Elektronische Communicatiediensten raadt u aan om goed haar website te bekijken om te bepalen of uw geschil binnen het werkgebied van de Geschillencommissie valt.

Maar zodra het geen zaak is voor een geschillencommissie raden ze me aan een advocaat in te schakelen om mijn recht te halen.

Ik ga de zaak met dit antwoord nu nog eens bij HTC neerleggen, kijken of ze van gedachten willen veranderen , zo niet ga ik contact opnemen met de geschillencommissie.

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:56
Waar komt het toestel vandaan? HTC geeft niet de garantie, de verkoper geeft de garantie.

Aangezien HTC weinig tot niks direct aan consumenten verkoopt, ga ik ervanuit dat je hem bij een webshop of retailer hebt gehaald. Zij moeten de garantie verzorgen, met hun moet je dan ook in conclaaf. HTC zelf heb je niks van te eisen, van de verkoper wel

• ZicoDon
Ik heb gewoon een contract met TMobile, maar ik ga er van uit dat het merk toestel de garantie op zich neemt, zeker bij dit soort kwesties met het fout plaatsen van hardware, daar heeft tmobile weinig mee te maken..

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
ZicoDon schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:57:
Ik heb gewoon een contract met TMobile, maar ik ga er van uit dat het merk toestel de garantie op zich neemt, zeker bij dit soort kwesties met het fout plaatsen van hardware, daar heeft tmobile weinig mee te maken..
Nee zo werkt het niet, of nou ja, hoeft het niet te werken. Jij kan altijd verhaal halen bij de verkopende partij. Dat zij hem naar HTC opsturen en dan horen dat het niet onder de garantie valt (of een gekke boardwipe doen), heb jij niets mee te maken.

De vraag is alleen of TMobile of HTC het makkelijkste is om dit mee aan te vechten.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• ZicoDon
Na vandaag toch maar eens contact op genomen met T-Mobile!
En dat had ik blijkbaar eerder moeten doen, telefoon wordt gerepareerd , Root negeren ze gewoon werd mij verteld!

Verwijderd

ZicoDon schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:51:
Na vandaag toch maar eens contact op genomen met T-Mobile!
En dat had ik blijkbaar eerder moeten doen, telefoon wordt gerepareerd , Root negeren ze gewoon werd mij verteld!
Mooi dan, ook geen gedoe met de geschillencommissie en advocaten en dergelijke :)

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30

Bob

Is er trouwens geen steviger manier meer om hem weer als factory te flashen? Bij mijn HTC Hero (ja idd al lang geleden) kon je na een factory flash niets meer merken. Ik heb hem toen ook 2 keer opgestuurd wegens kapot scherm, nooit problemen gehad. Ik was heel tevreden met de service van HTC.

• LiquidT_NL
Bob schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:58:
Is er trouwens geen steviger manier meer om hem weer als factory te flashen? Bij mijn HTC Hero (ja idd al lang geleden) kon je na een factory flash niets meer merken. Ik heb hem toen ook 2 keer opgestuurd wegens kapot scherm, nooit problemen gehad. Ik was heel tevreden met de service van HTC.
Voor zover is dat bij apparaten die je moet unlocken niet terug te zetten. Het is niet het feit dat je hem wel/niet factory af hebt geflashed, maar dat de bootloader is unlocked.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Meneer iCy
  • Laatst online: 21-11 09:04

Meneer iCy

swarma

LiquidT_NL schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:05:
[...]

Voor zover is dat bij apparaten die je moet unlocken niet terug te zetten. Het is niet het feit dat je hem wel/niet factory af hebt geflashed, maar dat de bootloader is unlocked.
Klopt, maar met oudere HTC toestellen kon je de bootloader ook weer origineel maken.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• LiquidT_NL
iCy schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:21:
[...]

Klopt, maar met oudere HTC toestellen kon je de bootloader ook weer origineel maken.
Ja maar het punt is dus dat daar geen gelockte bootloader in zat in de eerste plaats. Nu kan je ook de bootloader terug zetten, maar dan staat hij als RELOCKED. Je MOET nu echt unlocken (en dat is dus niet enkel een andere bootloader installeren).

Pagina: 1