iPhone 5 troep onder lens?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hallo gasten,

Volgens mij zit er troep onder mijn camera lens, het was me nooit eerder opgevallen totdat ik net een videotje terug keek wat ik in mijn tuin schoot.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=w6DXMd2o7bM&feature=youtu.be]

Zie je het rechts beneden? Ik heb al een paar keer getikt op de lens maar het verschuift niet, ik zie het ook op de preview als ik iets opneem.

M'n telefoon zit nog gewoon in de garantie, heeft iemand ervaring hiermee? Als ik mijn iPhone terug breng voor garantie moet ik dan wachten tot ze hem hebben "gerepareerd" of krijg ik direct een nieuwe? Met mijn iPhone 4 kreeg ik een nieuwe meteen in m'n hand gedrukt toen hij een dode pixel had.

Ik zie trouwens ook dat er 3 of 4 vlekken in het beeld zitten.

Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/6562/img1663mi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:46
Een vriend van mij heeft dit ook gehad. Gewoon naar de Apple Store in Amsterdam en je krijgt direct een nieuwe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ja er lopen al meerdere topics over hier...

Bij mij was dit ook het geval...
Als je dichtbij Amsterdam woont even een afspraak maken @ Genius en dan langsgaan.
Ik krijg bijna gelijk een nieuwe, stond na een kwartier weer buiten.
Als je niet echt dichtbij woont kan je bellen en dan via de post dit regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Niet online
Thanks voor de reacties, ik woon dichtbij dus ga even langs. Ik had al gezocht naar eerdere topics maar kon het niet zo vinden op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Afspraak @ Genius Bar maken is wel handig...
Dan weet je zeker dat je iemand te spreken krijgt...

Vorige keer bij mij was et vrij druk, dus had zeker wat aan mn afspraak.

Winkel zelf is natuurlijk ook erg nice om eens een keer te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Niet online
Tha BasZ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:30:
Afspraak @ Genius Bar maken is wel handig...
Dan weet je zeker dat je iemand te spreken krijgt...

Vorige keer bij mij was et vrij druk, dus had zeker wat aan mn afspraak.

Winkel zelf is natuurlijk ook erg nice om eens een keer te kijken!
Was er al een keer langs geweest voor mijn iPhone 4 toen zonder afspraak, kon na 15 min weer terug komen. Ik heb nu een afspraak gemaakt voor Vrijdag de 10e om 19:50, het is blijkbaar helemaal vol voor vandaag, morgen en overmorgen...

Ik laat het wel weten wat er is gebeurd, of ze hem hebben omgeruild of gaan repareren (wat ik liever niet wil i.v.m. werk maarja.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Bij mij was hetzelfde aan de hand en "no questions asked" en gelijk een "nieuwe" gekregen.
("nieuwe = refurbished ding met nieuwe buitenkant/accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik heb hier ook last van. Ga ook een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Niet online
Tha BasZ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:20:
Bij mij was hetzelfde aan de hand en "no questions asked" en gelijk een "nieuwe" gekregen.
("nieuwe = refurbished ding met nieuwe buitenkant/accu)
Ja refurbished dacht ik al, maakt mij niet zoveel uit, intern zijn ze allemaal het zelfde en als ik er al een met een nieuwe buitenkant krijg ben ik al superblij. (mijne heeft wat wear and tear)

Net eventjes een bumper sticker kit gekocht voor 4 euro van ebay. Bij DX.com heb ik een clear-case en screen protector voor de voor en achterkant gekocht dus die word netjes ingepakt!

[bumpersticker kit]
[screen protector set front + back]
[transparant case]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ja 100% nieuwe buitenkant had ik ook @ nieuwe iPhone 5.
Speciaal nog naar gekeken toen ik hem kreeg...

En HEB HET IDEE (niet dus wetenschappelijk bewijs of zo) dat de coating beter is van deze iPhone 5.
Had met mn oude al bijna gelijk een scuf...
Bij deze (en ga er gewoon hetzelfde mee om) nog 0,0 plekjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
[b][message=40205490,noline]

En HEB HET IDEE (niet dus wetenschappelijk bewijs of zo) dat de coating beter is van deze iPhone 5.
Had met mn oude al bijna gelijk een scuf...
Bij deze (en ga er gewoon hetzelfde mee om) nog 0,0 plekjes...
De zwarte iPhone 5 heeft vanaf begin februari een dubbele coating gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ JoostVerh -> en dat heb je waar gehoord / gelezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 18:32
Toevallig ben ik vandaag even langs geweest bij de Apple Store in Amsterdam. Ik had namelijk ook enorm veel stof ( en andere troep) onder de lens zitten. Direct even een afspraak gemaakt bij de geniusbar om het toestel om te ruilen. Krijg ik daar te horen dat het op de foto's op het toestel zelf niet zichtbaar is (nee duh) iets met resolutie... en dat ik het er maar mee moet doen. De Apple medewerkester gaf wel aan dat er stof onder de lens zat en dat dit niet hoort. Uiteindelijk toch een nieuw toestel gehad nadat ik om de manager vroeg ;) Wellicht handig voor mensen die hier ook last van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Niet online
Update:

Ik ben gisteren avond naar de Apple store geweest in Amsterdam. Had een afspraak gemaakt voor 19:50 maar die was niet door gekomen om de een of andere reden... Gelukkig kon ik een afspraak krijgen voor 19:55 maar dat maakt niet zoveel uit ik moest toch wachten tot 20:10.
Nadat de medewerker m'n iPhone had onderzocht mocht ik naar de genius bar en kreeg ik een nieuwe van hem! Heb meteen screen protector op de voor en achterkant gedaan en in een hoesje gepropt.

al met al goed verlopen, had ook niet anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:45

Crp

Ik ben toevallig vandaag ook langs geweest voor precies hetzelfde probleem. Toestel werd zonder verder te vragen omgeruild voor een nieuwe.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img689/9428/img2417mi.jpg

zoals je ziet, veel donkere vlekken en 2 stukjes ¿stof?

[ Voor 33% gewijzigd door Crp op 11-05-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wordt er bij jullie om een aankoopbon gevraagd?Heb dit probleem ook maar is een zakelijk toestel en dan wordt ie opgestuurd wat veel langer duurt dan langsgaan bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:27
Ook ik zag laatst opeens deze vlekken toen ik een foto wilde maken. Apple gebeld en ik krijg nu een refurbished toestel terug (iPhone 5, 16 GB zwart). Na een beetje zeuren gratis de express replacement gekregen.
Heel gek, volgens het nieuwe serienummer die ik per mail heb ontvangen zou het gaan om een model dat is geproduceerd in april. Ik vraag me af of het dan wel om een refurbished model kan gaan. Nu lees ik ook wel op internet dat Apple altijd zegt dat je een refurbished iPhone krijgt, maar dat sommige mensen ook een helemaal nieuwe ontvangen. Weet iemand hoe dat zit? UPS komt in ieder geval komende woensdag langs om de nieuwe telefoon af te leveren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 18:32
VeeGee schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:27:
Ook ik zag laatst opeens deze vlekken toen ik een foto wilde maken. Apple gebeld en ik krijg nu een refurbished toestel terug (iPhone 5, 16 GB zwart). Na een beetje zeuren gratis de express replacement gekregen.
Heel gek, volgens het nieuwe serienummer die ik per mail heb ontvangen zou het gaan om een model dat is geproduceerd in april. Ik vraag me af of het dan wel om een refurbished model kan gaan. Nu lees ik ook wel op internet dat Apple altijd zegt dat je een refurbished iPhone krijgt, maar dat sommige mensen ook een helemaal nieuwe ontvangen. Weet iemand hoe dat zit? UPS komt in ieder geval komende woensdag langs om de nieuwe telefoon af te leveren :).
Het is bij de iPhone 5 niet mogelijk om te controleren of het om een "refurbished" model gaat. Tevens is de term "refurbished" ook niet juist. De juiste term is remanufactured.

De iPhone 5 die je ontvangt bestaat uit nieuwe onderdelen zoals de behuizingen en bestaande onderdelen die niet kunnen slijten uit andere toestellen die terug gestuurd zijn. Deze onderdelen worden getest en na goedkeuring hergebruikt in jou remanufactured iPhone 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Aghanim schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:49:
Wordt er bij jullie om een aankoopbon gevraagd?Heb dit probleem ook maar is een zakelijk toestel en dan wordt ie opgestuurd wat veel langer duurt dan langsgaan bij Apple.
Nope, bij mij niet toen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 17:52
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad en het toestel is ook zonder problemen omgeruild.
Nu ben ik benieuwd of dit een probleem was met de eerste generatie iPhone 5's of dat dit ook bij nieuwere toestellen voorkomt.

Dus: Wanneer hebben jullie de iPhone gekocht (degene met stof onder de lens)

Ik heb hem in September 2012 aangeschaft. Nieuwe gekregen in maart/april

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ funk-e, ik ongeveer precies hetzelfde...

September en omgeruild voor eentje gemaakt in week: 12 (Maart).

NOG geen last van stof (in ieder geval niet te zien en ook niet @ foto's)

(http://www.chipmunk.nl/cgi-fast/applemodel.cgi is trouwens wel een aardige site om dit te checken)

[ Voor 24% gewijzigd door Tha BasZ op 16-05-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Tha BasZ schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:41:
[...]

Nope, bij mij niet toen in ieder geval!
Beetje offtopic maar...
Bij mij ook niet bij het omruilen, ik moet zeggen dat ik dit niet oke vind. Hoe vaak worden deze apparaten wel niet gejat en op deze manier omgeruild, waardoor nieuwe garantie wordt verkregen? fuck knows...
Het is wel handig dat het niet hoeft en alles maar toch.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Pagina: 1