Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vbs]mediaknoppen via SendKeys

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik ben al tijdje opzoek om de mediaknoppen van een keyboard gewoon op mijn desktop te krijgen (dus niet direct gekoppeld aan een plugin of mediaplayer), zodat ik via touchscreen altijd de media kan bedienen binnen Windows 8.

Nu ik softwarematig geen oplossing kon vinden, kwam ik het principe van vbs scripts tegen.
Via deze site kwam ik alle codes tegen.
Met bv
WshShell.SendKeys(chr(175))

Echter, van alle codes werken er dus maar 3. Volume up, mute en track previous.

De overige krijg ik enkel de bekende 'windows ping' te horen, maar geen actie. Ook de hex-varianten (&hAF) (volume down) wil ook niet werken.

Heb ik gewoon de verkeerde lijst, of zijn deze codes in Windows 8 gewijzigd?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Je kan wellicht even door deze lijst heen scrollen; dit zijn de key definities zoals de Windows API deze hanteert. Echter kan het ook gewoon een beperking zijn van VBS...

MSDN: Virtual-Key Codes (Windows)

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kunt anders ook kijken naar AutoHotkey
http://www.autohotkey.com/docs/KeyList.htm

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Laurens-R schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:22:
Je kan wellicht even door deze lijst heen scrollen; dit zijn de key definities zoals de Windows API deze hanteert. Echter kan het ook gewoon een beperking zijn van VBS...

MSDN: Virtual-Key Codes (Windows)
Dat zijn iderdaad de hexwaardes van de VK codes, waar dus enkel de 3 genoemde lijken te werken.
Daar heb ik even mee gespeeld, maar zover ik dat kon testen, krijg je bij de commandline scripts eerst de bekende dosscherm popup, dat probeer ik juist via VBS te omzeilen.

Edit, met toeval kom ik zojuist het probleem tegen, toetsenbord indeling :X

Met de standaard US-int keyboard keuze werkt dit dus niet. Na het omzetten naar US, werkt opeens alles. Blijkbaar hebben de US-int en US dus verschillende 'codes' voor de toetsen. In iedergeval, probleem gevonden en opgelost :)

Laatste vraag, moet ik nu nog iets afsluiten in het script van de CreateObject, of doet hij dit automatisch?
code:
1
2
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.SendKeys(chr(179))

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 06-05-2013 14:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Je kunt een
code:
1
Set WshShell = Nothing

toevoegen.

Zie ook hier: http://blogs.msdn.com/b/e...t-objects-to-nothing.aspx

Als het meteen out-of-scope raakt hoeft het dus niet per se. Ik ben een ex-VB6 / ADO programmeur, ik kan niet zonder :) .

[ Voor 27% gewijzigd door sopsop op 08-05-2013 13:19 ]